Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
MrTomTom

Vår resa i bilder !

Rekommendera Poster

Sitter och har ågren för nästa veckas hemfärd efter drygt 2 månader runt i Asien

Så jag samlade ihop lite bilder från vår resa för att minnas tillbaka tänkte då även delge dom i ett litet kollage,hoppas det uppskattas !

Resan bestod av Avfärd 25Nov,Göteborg-Köpenhamn-Bangkok-Pattaya-KoSamet-Cebu-Siargao-Moalboal-Pattaya-KoChang-KoKood-Sihanoukville-Pattaya hemfärd

Tyvärr verkade det som dom inte riktigt hamnade rätt datummässigt,men men funkar nog ändå,

frågor angående bilderna besvaras på bästa sätt

Håll till godo och följ med på vår resa i 5 minuter  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sitter och har ågren för nästa veckas hemfärd efter drygt 2 månader runt i Asien

Så jag samlade ihop lite bilder från vår resa för att minnas tillbaka tänkte då även delge dom i ett litet kollage,hoppas det uppskattas !

Resan bestod av Avfärd 25Nov,Göteborg-Köpenhamn-Bangkok-Pattaya-KoSamet-Cebu-Siargao-Moalboal-Pattaya-KoChang-KoKood-Sihanoukville-Pattaya hemfärd

Tyvärr verkade det som dom inte riktigt hamnade rätt datummässigt,men men funkar nog ändå,

frågor angående bilderna besvaras på bästa sätt

Håll till godo och följ med på vår resa i 5 minuter  :dan

Mycket trevliga bilder MrTomtom.

Hur stod sig Filippinerna och Kambodja mot Thailand rent matmässigt tyckte du? Prismässigt?

Vatt sugen på att åka till Filippinerna ett tag men de las på hyllan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sitter och har ågren för nästa veckas hemfärd efter drygt 2 månader runt i Asien

Så jag samlade ihop lite bilder från vår resa för att minnas tillbaka tänkte då även delge dom i ett litet kollage,hoppas det uppskattas !

Resan bestod av Avfärd 25Nov,Göteborg-Köpenhamn-Bangkok-Pattaya-KoSamet-Cebu-Siargao-Moalboal-Pattaya-KoChang-KoKood-Sihanoukville-Pattaya hemfärd

Tyvärr verkade det som dom inte riktigt hamnade rätt datummässigt,men men funkar nog ändå,

frågor angående bilderna besvaras på bästa sätt

Håll till godo och följ med på vår resa i 5 minuter  :dan

Mycket trevliga bilder MrTomtom.

Hur stod sig Filippinerna och Kambodja mot Thailand rent matmässigt tyckte du? Prismässigt?

Vatt sugen på att åka till Filippinerna ett tag men de las på hyllan.

Matmässigt tycker jag själv att det inte finns mycket som slår Thailand,

Kambodja och Filippinerna har ingen egentlig matkultur,även om det finns en del rätter som retar smaklökarna,men mer som svensk husmanskost

prismässigt är det billigare än Thailand utan tvekan,vissa saker e så sjukt billiga så man tror inte det e sant

en kvarting rom (Tanduay) Filippinerna ca 4kr

i Thailand i dag får man ju 5B för en krona i Filippinerna 7P och då är det mesta även billigare

har för mig Filippinerna förra eller förförra året blev utsed till världens billigaste land att vistas i

Folket e sjukt trevliga mycket mer genuint trevliga

Kambodja är riktigt nice åxå men fått en känsla av att där försöker dom blåsa dig på det dom kan precis som i Thailand,Sihanoukville rekommenderas sköna stränder med billig mat / öl du kan hitta en draught öl för 2kr (happy hour)

15 gånger i thailand sedan 1999

6 ggr i Kambodja

5 ggr i Filippinerna

3 ggr Vietnam

2 ggr Malaysia

2 ggr Indonesien

1 Laos

Till Thailand återkommer jag i princip bara för maten och shoppingen numera,och i viss mån vissa stränder och öar

tyvärr enligt mig har Thailands LOS totalt falerat

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Väldigt många fina bilder! Gillade du Filippinerna mer än Thailand? Gissar att det är betydligt mer restid när man byter ställe iom att det är en utpräglad ö-nation.

Ja jag gillar faktiskt numera Filippinerna mer än Thailand,första gången 2003 sedan blev det inte förens 2010-2011-2012-2013-2014 av olika anledningar

Det finns över 7000 öar så det är inte bara att ta en taxi eller bussen som i merparten av Thailand,men å andra sidan har dom riktigt bra flygkommunikationer,Cebu Pacific flyger dagligen flertalet ggr till de flesta orter/öar,och är du ute i god tid och planerar lite, flyger du för  under 100 sv kr vart som helst inrikes Kolla in deras promotions som dom har 3-4 ggr om året då dom i princip ger bort resor för 1 kr ,dock tillkommer någon hundralapp i skatter och avgifter

Vi bokade Bangkok-Manila-Cebu för 2 pers och betalade 300:- ihop  ;)

Folket är som Thailand var för 15 år sedan glada, mycket hjälpsamma och trevliga

Nyfikna och pratar bra engelska

För er som funderat på Filippinerna passa på innan boomen slår till här åxå inga (eller iallafall sällsynt få ryssar)

ibland kan man gå runt i en stad utan att se någon annan utlänning på en hel dag

Har skrivit på Resdagboken om alla mina resor så någon som är speceillt intresserad PM:a mig så kan ni läsa mer där finns nog en del bra info !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×