Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
sof

Transporter Bangkok- koh samet- Koh chang - Bangkok

Rekommendera Poster

Tänkte höra med er. Vi planerar ta taxi Bangkok (flygplats)- Koh samet. Vad är lämpligast, att förboka taxi? eller hugga en på plats ?Vi är 5 pers så jag utgå från att vi behöver en minibuss.

Tänkte sedan även ta taxi koh samet- Koh chang. Någon som har åkt det och vet ungefär hur lång tid det tar?

Hemresan har vi planer på att flyga Trat- Bangkok. Ska man förboka de biljetterna? Eller åker man till flygplatsen och köper biljetter när det är dags?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har flugit både Bangkok-Trat och Trat-Bangkok. Vi har alltid bokat flyg hemifrån. Vet inte ens om det går att köpa på plats? Men vet ni att ni ska flyga är det väl läpligast att boka hemifrån.

Det är bara Bngkok air som flyger till Trat då det är de som äger den flygplatsen. http://www.bangkokair.com/eng

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ni egen taxi från Koh Samet ( eller Ban Phe bli det ju) så tar resan ca 3 timmar till Koh Chang. Taxin kan ni boka genom hotellet ni bor på på Koh Samet.

Ni måste nog boka flygbiljetterna hemifrån Trat-Bangkok. Flygplatsen i Trat är så liten, så jag har svårt att tro att det går att göra där.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för all svar. Måste jag boka flyget trat-bangkok från Sverige? Kan jag inte göra det när vi är på Koh chang? Vi har inte lagt resplanen så långt att vi idag vet hur många dagar på koh chang resp Bangkok.

Tidigare gånger har vi åkt bil mellan koh chang-bangkok, men denna gång tänkte vi ta flyget. Min fråga syftade mer om flygbiljetterna var mycket populära så att de sålde slut så att man vanligtvis köpte sin biljett tex 14 dagar innan avgång? Eller om man vanligvis köpte flygbiljetten någon dag innan?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Muangthai

Hej! ???

Jag återkommer när jag kommer hem från jobbet! Jag vet en ny taxi service som har hyggliga priser!z Po

Mvh/Muangthai

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för all svar. Måste jag boka flyget trat-bangkok från Sverige? Kan jag inte göra det när vi är på Koh chang? Vi har inte lagt resplanen så långt att vi idag vet hur många dagar på koh chang resp Bangkok.

Tidigare gånger har vi åkt bil mellan koh chang-bangkok, men denna gång tänkte vi ta flyget. Min fråga syftade mer om flygbiljetterna var mycket populära så att de sålde slut så att man vanligtvis köpte sin biljett tex 14 dagar innan avgång? Eller om man vanligvis köpte flygbiljetten någon dag innan?

När vi åkte Trat-Bangkok i början av December var planet fullt iaf. Det är inga jätteplan som trafikerar sträckan. Propellerplan med 2 säten, gång, 2 säten. Vet inte hur många de tar totalt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Vi åkte från ett hotell nära flygplatsen till koh Chang för ca ett år sen. Vi bokade privat minibuss för 5 pers. med taxi koh Chang!  Mycket smidigt och bra! Kostade 4800 baht och då hämtade de oss på hotellet i närheten av flygplatsen och körde dom oss ända fram till hotellet på koh Chang! Färjans biljetter ingick inte inpriset men vi betalade till chauffören som fixade det åt oss! Sen betalade vi resan till chauffören när vi kom fram! Ingen deposition!

Hade valt dem igen utan att tveka!

Mimzzie

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Muangthai

Om det är fortfarande aktuellt med taxi från Bangkok och till orter österut så kan jag som sagt tipsa om detta nya taxibolag som har basen i Mae Phim.

Mae Phim YoYo's Taxiservice

+66 85 202 2135 eller via mail: Yoyo4taxi@hotmail.com

Om du vill beställa på svenska Ken +66 89 292 3928

Lite pris exempel!

Mae Phim - Klaeng 300

Mae Phim - Ban Phe 350

Mae Phim - Rayong 700

Mae Phim - Pattaya 1100

Mae Phim - Koh Chang Pier 1600

Mae Phim - Bangkok Airport 1900

Mae Phim - Bangkok City 2100

Mvh/Muangthai.."Jens Sjöberg"

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tidigare har vi också bokat taxi hela vägen Bangkok- koh chang.

men denna gång blir resan lite annorlunda, med stopp på Koh samet. Samt att hemresan koh chang-Bangkok blir lång med bil ( 2 åring i sällskapet), så därför vill vi flyga.

Gällande det nya taxibolaget. Vart ligger Mae phim?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×