Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
christery

Blodtrycksmedicin?

Rekommendera Poster

Käkat metropolol när jag varit nere senaste gångerna (köpt där såklart) men skulle egentligen vilja gå över på salures (Bendroflumetiazid) eller alternativt enalapril men jag hittade inte dessa, i alla fall inte på dom pharmacys jag var på.

Heter dom nåt annat där nere, jag frågar efter substansen så bendroflumetiazid kanske kan vara lite svårt för en thai att uppfatta eller ens för mig att uttala.

Gillar läkare ungefär lika långt som jag kan kasta ett piano så det undviker jag helst. Sen får dom vara av vilken nationalitet dom vill, jag gillar dom inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att du ska börja experimentera på egen hand.

Det finns kanske en anledning till att du fått just Metropolol utskrivet till dig.

Du borde i alla fall gå till en doktor och rådfråga, han eller hon har ju ändå mer medicinsk kompetens än vad du har.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker inte att du ska börja experimentera på egen hand.

Det finns kanske en anledning till att du fått just Metropolol utskrivet till dig.

Du borde i alla fall gå till en doktor och rådfråga, han eller hon har ju ändå mer medicinsk kompetens än vad du har.

Har eller har haft alla 3 utskrivna av läkare i Sverige, men bytt preparat pga misstänkta biverkningar. Så jag vet dos och hela faderuttan.

Men tack för att du oroar dig, jag har dock lite pejl på vad jag gör. Skulle vilja testa salures igen för den var nog den med minst biverkningar i alla fall.  Torrhostan går ju åxå att stå ut med men betablockern är jag lite ovän med just nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hm, vad diskuteras här ? Nu blev jag lite orolig, visst är det väl ok att ta med sin "vanliga" bltrmedicin till Thailand? ( Enalapril och Amlodipin)jag personligen känner att jag inte har lust att experimentera med Thaimedicin om jag inte måste.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Äh, jag köper det mesta i Thailand, men jag har bara hittat metropolol.

Såklart kan du ta med vanliga (ej narkotika klass, då ska du ha intyg på engelska) piller vad jag vet.

Fattar inte varför jag ska betala överpriser i Sverige bara.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan man köpa i Thailand ska man göra det, jag har själv inte koll på blodtrycksmediciner.

Men t:ex Alvedon i 100 pack för 20 kr, samma innehåll som i dom svenska pillerburkarna för ca 500 kr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan man köpa i Thailand ska man göra det, jag har själv inte koll på blodtrycksmediciner.

Men t:ex Alvedon i 100 pack för 20 kr, samma innehåll som i dom svenska pillerburkarna för ca 500 kr

Precis, sen har jag funderingar på att ev flytta dit och då lär ju detta bli aktuellt i alla fall. Så på samma sätt som jag testat internetförbindelser, telefontäkling, priser och lite annat runt i mitten/norra delarna så kollar jag nu hur det ser ut med läkemedel.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×