Wicky 1 Report post Posted January 10, 2014 Jag överrumlas över en tung känsla när jag inser att 2014 blir det ingen Thai-resa... trodde inte att det skulle vara så jobbigt men tydligen efter att ha varit där flera år i rad, närmare 8-9år, så har det blivit en fantastisk (??) vana... nu sitter jag och funderar på om man skulle vara så TOKIG att jag tar en sista minuten - EN VECKA... Har bara en vecka att avvara nämligen... men... kan man va så tokig...? Tänkte sånna fall ta med kameran o plåta som tusan... har ett projekt på g... men... Sista minuten flyg ligger kring 5000... hotell med okej standard kring 3000... 8000 för en vecka... äta gör man ju billigt.. men mm... ajja lite funderingar som sagt... SKA jag eller INTE va så tokig haha.. Share this post Link to post Share on other sites
Toby 0 Report post Posted January 10, 2014 Är det den korta vistelsen (en vecka) du tvekar på eller pengarna? Share this post Link to post Share on other sites
Wicky 1 Report post Posted January 10, 2014 vet ju att man kan få 2 veckor för samma pris... men antar att det inte kommer bli billigare för en vecka hur mycket jag än vill.. men om det är värt det för en vecka... haha svår fråga överlag nog... har nån ens bara åkt iväg för EN VECKA...? Eller kommer ja vara den första tokiga som gör´t... Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted January 10, 2014 Självfallet ska du dra! Jag åker ofta på en vecka och det är gott om tid. Välj flyg med avgång Fredag kväll och flyg tillbaka runt midnatt mellan lördag/Söndag så maximerar du tiden i Thailand. Share this post Link to post Share on other sites
gosatta 0 Report post Posted January 10, 2014 en vecka är ungefär den semester man har i många länder (om man ens har semester) så du är knappast den första. Har åkt mellan 5 - 10 dagar flera gånger, ser inget konstigt med det. Share this post Link to post Share on other sites
Toby 0 Report post Posted January 10, 2014 Ok, då är det bara att åka. Skulle själv gjort det. Vad är det för ett projekt/fotoprojekt? Share this post Link to post Share on other sites
Wicky 1 Report post Posted January 10, 2014 Hmmm... kanske inte är så tokigt som jag fått för mig att det är då...!! Känns ju gött att man inte är ensam om att kunna tänka sig en vecka...! Självfallet ska du dra! Jag åker ofta på en vecka och det är gott om tid. Välj flyg med avgång Fredag kväll och flyg tillbaka runt midnatt mellan lördag/Söndag så maximerar du tiden i Thailand. Bra tips!! TACK! en vecka är ungefär den semester man har i många länder (om man ens har semester) så du är knappast den första. Har åkt mellan 5 - 10 dagar flera gånger, ser inget konstigt med det. Hmm... har ja inte ens tänkt på vad då insnurrad på 5 veckor totalt.. Ok, då är det bara att åka. Skulle själv gjort det. Vad är det för ett projekt/fotoprojekt? Nu är jag inte fotograf till yrket - men har läst lite och fått mängder av hjälp så har en tanke om att kanske kunna starta nått litet och sälja prints... Share this post Link to post Share on other sites
hamradio 0 Report post Posted January 24, 2014 Hmmm... Hade jag haft en vecka nu och disponera hade jag inte tvekat, bättre en vecka i solen än snön , skrapa bilrutor om du har nån bil,kontra en beach med goa drinkar på.... du vet vad du får här hemma ochdu vet vad du får när du landar i Bangkok... !Tvekar du många sekunder till? Share this post Link to post Share on other sites
Mimo 13 Report post Posted January 24, 2014 Har funderingar i samma banor så jag tycker inte alls du är tokig ! För oss blir det Madrid och Rundresa i norra Italien i år så en långresa till Thailand känns tufft att klämma in... Men en vecka vore kanske möjligt! Funderar på att sticka ensam utan man och barn, men jag har svårt att få tiden att räcka till för ytterligare en resa. Så hade jag varit du så skulle jag boka och glatt åka iväg Share this post Link to post Share on other sites
Wicky 1 Report post Posted March 20, 2014 Mmm har haft koll nu varje dag för att hitta nått till det priset jag har råd med... men har bestämt mig att åka i dec - i och med att det är 10 år sedan tsunamin slog till.. en kompis som vad med i denn ska åka tillbaka, minnas o hedra. Så jag ska haka på där... dock fundera ja ändå på att kanske dra till Bangkok istället i april... Share this post Link to post Share on other sites
nilu 0 Report post Posted March 20, 2014 ÅK! Du behöver ju inte "virra" runt. Du vet vad du ska sikta på. ÅK! Share this post Link to post Share on other sites
l_lotta81 0 Report post Posted March 20, 2014 Vi kommer åka på bröllopsresa 10nätter i sommar. Många har haft åsikter om detta och förstår absolut inte hur man kan åka så långt när man inte har fler dagar. Ett par av dessa har varit på långweekend i New York. Jag förstår inte skillnaden... Givetvis hade vi velat stanna längre men nu har vi bara dessa dagar och då kan vi välja en vecka i Europa och känna oss halvnöjda eller njuta av varje sekund av våra 11, nästan 12 dagar i Thailand. Hoppas du kommer iväg i år om det är vad du vill! Share this post Link to post Share on other sites
kottis 0 Report post Posted March 20, 2014 Hallå,jag åker ner i April och har 10 nätter i Karon,känns lite sisådär men bättre en inget Share this post Link to post Share on other sites