Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
MariaFr

Mitt nya äventyr

Rekommendera Poster

Snyggt. Men varför skriver du inte på svenska?

Varför begränsa sig till endast svenska läsare?

Man skall nog vara lite realist när det gäller bloggar och inse att de som kommer att läsa den är de människor som finns i ens direkta närhet. Familj, arbetskamrater, vänner och kanske några forummedlemmar. Då räcker det alldeles utmärkt med svenska.

Det finns miljontals med bloggar och chansen att man skall bli upptäckt av läsare utanför den krets jag skrev om ovan är försvinnande liten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snyggt. Men varför skriver du inte på svenska?

Varför begränsa sig till endast svenska läsare?

Man skall nog vara lite realist när det gäller bloggar och inse att de som kommer att läsa den är de människor som finns i ens direkta närhet. Familj, arbetskamrater, vänner och kanske några forummedlemmar. Då räcker det alldeles utmärkt med svenska.

Det finns miljontals med bloggar och chansen att man skall bli upptäckt av läsare utanför den krets jag skrev om ovan är försvinnande liten.

Då förutsätter du att familj, vänner etc som du räknade upp är svensktalande. Vi lever i en global värld och kan ha vänner över alla gränser som man kanske vill ska ha möjlighet att läsa bloggen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En del vill vara märkvärdiga, ta det som ni vill.

Skriver en svenska en blogg på engelska anstränger jag mig inte för att läsa den, men å andra sidan tror jag MariaFr har mest internationella (engelsktalande) vänner = förlåtligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lycka till med ditt nya Äventyr!!! Det är bättre att ångra vad man gjort än vad man inte har gjort!! Angående språk dom flesta av oss talar engelska mer eller mindre bra men det finns översättnings program i dom flesta datorer.Allt det bästa Maria Fr lev ditt liv!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En del vill vara märkvärdiga, ta det som ni vill.

Skriver en svenska en blogg på engelska anstränger jag mig inte för att läsa den, men å andra sidan tror jag MariaFr har mest internationella (engelsktalande) vänner = förlåtligt.

Du behöver inte läsa den heller.

Jag skriver på engelska för att mina vänner även om de är svenska, kan läsa engelska. Min systerson och systerdotter tex på 9 och 12 förstår den alldeles utmärkt.

Och sen har du helt korrekt i att de flesta av mina vänner är internationella, och då blir det enklare att skriva bara på engelska, så det har inget med att jag vill vara märkvärdig att göra.

Hade jag haft en blogg om mitt liv i Sverige och skrivit den på engelska då hade jag förstått att folk hade tyckt det var jäkligt märkligt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lycka till med ditt nya Äventyr!!! Det är bättre att ångra vad man gjort än vad man inte har gjort!! Angående språk dom flesta av oss talar engelska mer eller mindre bra men det finns översättnings program i dom flesta datorer.Allt det bästa Maria Fr lev ditt liv!

Tack :) Det har gått bra.

Är hemma i Sverige igen några månader och i januari bär det av igen på lite olika volontärprojekt och vidareutbildning i dykning och marinbevaring.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intressant blogg.. Fortsätt skriv på engelska du.. Skulle jag skapa en blogg skulle jag nog välja engelska då halva min umgängeskrets är rent engelskspråkiga och den andra halvan bemästrar språket galant.... ðŸ‘

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×