Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
JennieH

Mellanlanda i Dubai med Israel-stämpel i passet??

Recommended Posts

Det slog mig precis att maken varit i Israel på jobb.  Vi flyger med Emirates och har övernattning i Dubai på vägen hem. Ställer Israel-stämpeln till nåt? Spontant så känns det ju lite oroväckande. Är det nån som vet nåt om saken?

Den får inte finnas där om ni ska lämna landet. Mellanlandning är inga problem men till hotellet lär det bli det.

När jag var där kollade dom sporadisk i vissa pass men inte alla men jag skulle interiskera det. Skaffa nytt pass!

Den får inte finnas där om ni ska lämna landet. Mellanlandning är inga problem men till hotellet lär det bli det.

När jag var där kollade dom sporadisk i vissa pass men inte alla men jag skulle interiskera det. Skaffa nytt pass!

Ok, tack!!

Jag har uppgett passnr till Emirates för att ta del av Dubai-connect offer. Men det borde väl inte vara några problem om ett av passen är nya?

Ok, tack!!

Jag har uppgett passnr till Emirates för att ta del av Dubai-connect offer. Men det borde väl inte vara några problem om ett av passen är nya?

Borde bara att maila till Emirates med det nya passnumret.

Att resa med Israelstämplat pass gjorde en kompis till mig förra året han hade 3 beväpnade vakter som följde varje steg han tog på flygplatsen i Dubai.

Har man otur så kan man också bli stoppad vid in-checkningen, men tror det är vid resa till dubai som slutdestination.

Mitt tips är att kontakta Emirates i Sverige och fråga vad deras policy och rekommendationer är, för att undvika problem.