Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Zhelda

Lanta, Phi Phi, Phuket eller där omkring?

Recommended Posts

Hej forumet,

Nu är jag tillbaks igen med önskan om hjälp.

Förra året var vi borta i 4 veckor och bodde då i Bkk, Koh Samet (Sai Kaew), Koh Chang (Gajapuri och KC) samt Koh Kood (Peter Pan).

Alla boende var jättebra - men vi tillbringade för lite tid på hotellen för att kunna njuta fullt ut till de priserna...

Vi ska iväg julen 2014 och börjar så smått att planera/boka eventuellt.

Har siktet inställt på Lanta, Phi Phi, Phuket eller där omkring.

Vi är 2 vuxna samt en 11årig tjej.

De kriterier som vi har är;

Pool

AC

Strandnära

Barnfamiljsvänligt

Ryssfritt ;) ??

Har ni tips på bra boende och inte lyxpriser så hade vi återigen blivit SÅÅÅÅ tacksamma.

PS - Boende i Bangkok tas gärna emot oxå.

Gärna nära platinum eller mbk.

/ Marian

Hej,

Hotell i bkk kan jag rekommendera Evergreen.

Med risk för mycket mothugg nu så tycker JAG även att man kan hoppa över Phuket, speciellt om ni vill slippa ryssar. Men även för att jag tycker att det finns så många bättre ställen att besöka...

Boende tips på Lanta rekommenderar jag alltid Laguna beach club....

Jag har just varit i Khao Lak och bodde på Le Meridien. Träffade en jobbkompis m familj som var där samtidigt o de bodde på Mai Khao Lak på samma strand. Vi var förbi hos dem o det såg fräscht ut. Barnvänligt var det också och de hade ett rum med direktutgång till pool. Jättefin strand med flera beachrestauranger. Dock en bit in till Bang Niang, 10-15 min med taxi.

Hej,

Hotell i bkk kan jag rekommendera Evergreen.

Med risk för mycket mothugg nu så tycker JAG även att man kan hoppa över Phuket, speciellt om ni vill slippa ryssar. Men även för att jag tycker att det finns så många bättre ställen att besöka...

Boende tips på Lanta rekommenderar jag alltid Laguna beach club....

Håller med, på Phuket är det väldigt mycket ryssar (ska dock säga att jag själv inte har någon dålig erfarenhet av dem).

På Koh Lanta kan jag inte påstå att jag uppmärksammade speciellt många ryssar, och ska du ha något barnvänligt så är nog Klong Dao att föredra, närheten till Saladan skadar inte heller. Kaw Kwang Beach Resort är väldigt fint till bra pengar, tyvärr ligger det lite offside. Har nog aldrig fått mer boende för pengarna i Thailand.

Vore jag er skulle jag hellre satsa på Koh Hai/Ngai eller Koh Kradan istället för Phi-Phi. Har bara bott på Koh Hai Fantasy Resort, väldigt fint boende, dock inte jättebilligt.