Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Jonnaochco

Klong Nin

Rekommendera Poster

Jag velar lite över resort på Klong Nin, vet inte vilket vi ska välja. Jag är inte jättekräsen, men slipper gärna myror i sängen. Gillar det småskaliga, inget charterstuk. Vill bara ta det lugnt och skönt. Gillar både Cha-Ba och Banana Garden på Klong Dao

Dom jag kikat på är New Beach, Andalay, Paradise och Miami. Ligger väl i den prisklass vi kikat på. Vilket av dom skulle ni välja, hur är stranden nedanför dessa. Kikat på TA, och recensionerna är verkligen varierande.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bodde på Lanta nice beach för fyra år sedan och tyckte det var lite väl mycket ödlor och kryp i rummet, vet dock inte om de renoverat något sedan dess. Poolen är även väldigt liten. Har nu bott en vecka på Lanta Miami och är jättenöjda. Trevligt område, fin pool, trevliga bingar,  bra mat. Visserligen lite stenar i vattnet utanför men det störde oss inte. Resorten bredvid såg också trevlig ut, tror den hette Lanta Paradise.

/malmel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bodde på Andalay mars 2012, väldigt fint hotell. Tyckte maten inte höll måttet riktigt för priset. Men det finns ju många andra restauranger att besöka.

Poolområdet jätte fint, tyvärr var det några solstolar som var trasiga och som inte lagades så länge vi var kvar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Befinner mig på Andalay just nu. Supertrevlig personal. Minsta fråga, begäran och väldigt bra bemötande. Stenhårda sängar i Beachfront villorna. Ödla  på rummet som verkar bo här. Gör oss inget men värre med två kackerlackor vid två tillfällen som rusat över våra kuddar. Ryyyser! Men personalen tog dom små rackarna. Stranden kanonfin! Väldigt god mat! Prova deras Masaman chocken curry. Mums!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack snälla ni för svar  :)

Då stryker vi Nice Beach, iof gör ju inte ödlorna något, dom kommer ju inte i sängarna. Men myrorna är inte roliga, slogs med ett gäng på Summer house och vill helst slippa det igen, fick inte mycket sömn då.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är som jag trodde, väldigt svårt att hitta boende den perioden vi ska åka eftersom sportloven är igång.

Kontaktade Lanta Miami och dom hade en bunge kvar i två nätter.

Någon som har något annat tips som kan funka på Klong Nin?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intill miami och Paradise, ligger Lanta Nature beach. Utan pool, men bra restaurang och helt ok bungar. Och bra priser. Värt att kolla? Då är det 50 m om ni vill byta boende för några nätter. Kolla även att ta en tur till koh Hai och bo ett par nätter, eller koh mook, med charlie beach resort... tycker jag. Lycka till!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Intill miami och Paradise, ligger Lanta Nature beach. Utan pool, men bra restaurang och helt ok bungar. Och bra priser. Värt att kolla? Då är det 50 m om ni vill byta boende för några nätter. Kolla även att ta en tur till koh Hai och bo ett par nätter, eller koh mook, med charlie beach resort... tycker jag. Lycka till!

Tackar, ska kika vad Nature Beach har.

Vi kommer ta en tur Koh Kradan, verkar mysigast av dom tre öarna. Jag vill bara ha lugnt och skönt, och mysiga stränder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Peace Paradise Beach Resort kan jag rekommendera, kanske inte de billigaste rummen, men fint. Bra sängar också. Trevlig personal! Dock lite stenigt i vattnet precis utanför, men går man 50m norrut så är riktigt bra.

Baan Pakgasri Hideway Resort såg också riktigt fint ut, har nog bästa läget på stranden. Saknar dock pool.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det fanns nåt att hålla sig i kommer jag inte ihåg men om inte mitt minne är helt ute och cyklar så var det rätt många trappsteg typ 8 - 10. Nån som är på stranden kanske kan ta ett foto?

Var försiktig med gamla foton på Klong Nin då många verkar ha förstärkt skyddet mot havets krafter efter förstörelsen förra? året.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Peace paradise har som många ställen på Klong Nin en trappa ner till stranden.

Stämmer, och det är HÖGA steg utan något att hålla sig i, och som Anders säger så ser det ut så på de flesta ställen på Klong Nin.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det fanns nåt att hålla sig i kommer jag inte ihåg men om inte mitt minne är helt ute och cyklar så var det rätt många trappsteg typ 8 - 10. Nån som är på stranden kanske kan ta ett foto?

Var försiktig med gamla foton på Klong Nin då många verkar ha förstärkt skyddet mot havets krafter efter förstörelsen förra? året.

Nej, det är inte många steg, 3-4, men höga.. Nu pratar jag om Peace Paradise..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ajdå, ja om det finns någon på Klong Nin just nu så får ni gärna sätta ut en dagsfärsk bild på strandremsan och upp till någon resort.

I värsta fall så får jag göra som ungarna och gå på alla fyra, jag är inte blyg av mig  :D

Det var nog säkerligen några som fick sig ett gott skratt förra året när jag försökte ta mig upp från vattnet på Bang Niang, det var ingen lek kan jag säga, men det bjuder jag på  :P

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×