Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Kashmira

Tänkte pröva Ban Krut ist för Koh Kho Khao, någon som vet skillnader/likheter?

Rekommendera Poster

Vi tänkte överge Västekusten och pröva Ban Krut nästa resa. Eftersom vi gillar lugn och ro och bara vill strosa på stranden, äta gott, läsa och ta det lugnt känns denna ort som ett bra alternativ till Koh Kho Khao. Någon som varit på båda ställena och vet om mitt antagande är rätt?

Har tittat på Bayview Beach Resort, någon som känner till stället?

Vi tänkte flyga till Bangkok och ta oss till tågstationen för att boka biljett och sedan sova en natt i närheten av stationen. Någon som känner till ett okej hotell i närheten av järnvägsstationen i Bangkok?

Tacksam för alla tips:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte varit på Koh Kho Khao men däremot i Ban Krut. Hotellet är säkert fint men jag hoppas du är medveten om att det ligger på "fel" sida om tempelberget och alltså även långt ifrån själva byn.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

du kan ju titta här kanske

www.travelfish.org/accommodation/thailand/bangkok_and_surrounds/bangkok/chinatown_and_pahurat/all

Ok tack! Ska se om jag blir något klokare:)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte varit på Koh Kho Khao men däremot i Ban Krut. Hotellet är säkert fint men jag hoppas du är medveten om att det ligger på "fel" sida om tempelberget och alltså även långt ifrån själva byn.

Nej Marie! Det hade jag ingen aning om!!! Tusen tack för info:) Trodde det var så litet så allt låg nära! Jag ska försöka orientera mig lite bättre om jag hittar ngn karta. Om du har något tips på hotell på rätt sida, tar jag tacksamt emot det:)Vore skönt om man kan promenera till byn eller närliggande matställen på kvällen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte varit på Koh Kho Khao men däremot i Ban Krut. Hotellet är säkert fint men jag hoppas du är medveten om att det ligger på "fel" sida om tempelberget och alltså även långt ifrån själva byn.

Nej Marie! Det hade jag ingen aning om!!! Tusen tack för info:) Trodde det var så litet så allt låg nära! Jag ska försöka orientera mig lite bättre om jag hittar ngn karta. Om du har något tips på hotell på rätt sida, tar jag tacksamt emot det:)Vore skönt om man kan promenera till byn eller närliggande matställen på kvällen!

Hittade en bra karta och såg nu vad du menade Marie! De flesta hotellen ligger verkligen på andra sidan tempelberget. Tack igen för att du uppmärksammade mig på det. Nu ska jag ta och botanisera bland de hotell som finns nämnda på kartan och som är på rätt sida:-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har inte varit på Koh Kho Khao men däremot i Ban Krut. Hotellet är säkert fint men jag hoppas du är medveten om att det ligger på "fel" sida om tempelberget och alltså även långt ifrån själva byn.

Nej Marie! Det hade jag ingen aning om!!! Tusen tack för info:) Trodde det var så litet så allt låg nära! Jag ska försöka orientera mig lite bättre om jag hittar ngn karta. Om du har något tips på hotell på rätt sida, tar jag tacksamt emot det:)Vore skönt om man kan promenera till byn eller närliggande matställen på kvällen!

Jag blev lite fundersam eftersom det säkert är ca 6 km in till Ban Krut från det hotellet. :o

Vi brukar själva bo på Baan Grood Arcadia som ligger väldigt bra till. Har även bott på mindre bungalowställe närmare templet men på "rätt" sida.

Det låter klokt att läsa på lite och se vad som kan passa er. Lycka till!

Hittade en bra karta och såg nu vad du menade Marie! De flesta hotellen ligger verkligen på andra sidan tempelberget. Tack igen för att du uppmärksammade mig på det. Nu ska jag ta och botanisera bland de hotell som finns nämnda på kartan och som är på rätt sida:-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Kashmira.

Vi bodde i slutet av november på Bay view resort i en av deras bungalows.

Även om villkoren för ditt boende och vad ni ska göra vill jag "varna" dig att det var för folktomt och långt mellan hotell/hus och annat, riktigt isolerat/lantligt fast vid havet. Ska man bo där mer än 2-3 dar får man se till att ha planerat vad man ska göra, (hyrbil/moppe/taxi måste om man ska ta sig någonstans). Annars hotellet var ok inga direkt stora fel, de hade restaurang, pool och massage. Havet/stranden så där men folktomt då, blåste rätt friskt när vi var där så stora vågor. I november är ju inte högsäsong, men det var lite folk där, men blandat med thai o europer, men inte många.

Hotellet skjutsa oss till huvudvägen ca 5 km där vi tog buss mot Bangkok.

Jag skulle nog inte åka till Ban Krut igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Kashmira.

Vi bodde i slutet av november på Bay view resort i en av deras bungalows.

Även om villkoren för ditt boende och vad ni ska göra vill jag "varna" dig att det var för folktomt och långt mellan hotell/hus och annat, riktigt isolerat/lantligt fast vid havet. Ska man bo där mer än 2-3 dar får man se till att ha planerat vad man ska göra, (hyrbil/moppe/taxi måste om man ska ta sig någonstans). Annars hotellet var ok inga direkt stora fel, de hade restaurang, pool och massage. Havet/stranden så där men folktomt då, blåste rätt friskt när vi var där så stora vågor. I november är ju inte högsäsong, men det var lite folk där, men blandat med thai o europer, men inte många.

Hotellet skjutsa oss till huvudvägen ca 5 km där vi tog buss mot Bangkok.

Jag skulle nog inte åka till Ban Krut igen.

Tack för info:) Jag älskar ju när det är isolerat och lugnt så jag är inte rädd för den biten, men vill kunna promenera eller ta moppen till något matställe på kvällen! Men vi kikar vidare var vi ska bo :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×