Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Jonnaochco

Äntligen bokat, men har funderingar

Rekommendera Poster

Blev sen bokning för oss, och lite högt pris (6300/skalle), men nu är det gjort iaf. 17 feb lyfter vi mot Koh Lanta  :D

Har dock lite funderingar som någon här kanske kan svara på. Vi flyger ARN-BKK med Lufthansa, mellanlandar i BKK, och flyger vidare till Krabi med Thai. Flyger vi från samma flygplats, eller måste vi byta till inrikes?

En annan fundering, vi landar 19.15 på Krabi och ska vidare till Koh Lanta. Hinner vi med bilfärjorna när vi landar så sent. Eftersom jag sitter i rullstol så kommer jag av planet sist. Däremot så brukar jag åka i gräddfilen genom passkontrollen och behöver inte köa där.

Vi kan tänka oss att sova en natt i Krabi Town, om det finns något trevligt hotell. Tänkte kanske gå på nattmarknaden, men såg nu att den bara är öppen under helgen, stämmer det? Finns det något annat trevligt att göra kvällstid i Krabi Town?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Båtarna går väl inte inne från stan längre? så det blir ju en bussfärd hur ni än gör. Krabi town är en liten mysig stad så en natt eller två där är aldrig fel.

Har alltid gillat den flytande restaurangen "mitt i stan" vid vattnet, med reservation för att den inte finns kvar och/eller har blivit dålig, många år sen ja va där sist :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Båtarna går väl inte inne från stan längre? så det blir ju en bussfärd hur ni än gör. Krabi town är en liten mysig stad så en natt eller två där är aldrig fel.

Har alltid gillat den flytande restaurangen "mitt i stan" vid vattnet, med reservation för att den inte finns kvar och/eller har blivit dålig, många år sen ja va där sist :)

Den vill jag minnas fanns sist jag var i Krabi, var i och för sig 25 år sedan. :-)

Helt off topic bode jag då på ett guesthouse som hette Fawlty Towers, riktigt sunkigt med gamla shampooflaskor och tvålrester i duscharna. Lär nog inte finnas kvar, inte under samma management i alla fall

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Båtarna går väl inte inne från stan längre? så det blir ju en bussfärd hur ni än gör. Krabi town är en liten mysig stad så en natt eller två där är aldrig fel.

Vet du varifrån båtarna går? Kanske finns något boende i närheten av det stället.

Vi var en sväng till Krabi för två år sen, men bara en snabbis på ett köpcenter, vi tog en taxi från Ao Nang. Det går ingen båt därifrån, kanske skulle bo någon natt där istället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej nya piren ligger mitt i ingenstans, bussarna går fortfarande från gamla piren i stan.

Men orkar ni inte med byten kan ni ju ta minibuss eller taxi hela vägen ut med bilfärjorna. Kanske är bekvämare om man sitter i rullstol å slippa ta sig på å av nån båt!

inte lika fin resa men väldigt bekväm!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack, rullstolen är det ingen fara med. Blir tredje Thailandsresan i den, och dom två tidigare har funkat riktigt bra måste jag säga. Mer hjälpsamma människor än thailändarna är nog svårt att hitta. Jag har dessutom fått tillbaka lite gångförmåga, så det ska nog gå jättebra  :)

Blir att ta en funderare hur vi ska göra. Vill gärna boka boendet på Lanta eftersom det är sportlov för en del när vi åker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Våra vänner åkte från krabi med buss/bil och det tog dom ca 2.5 timme så jag ser inte varför ni inte skulle hinna med båtfärjorna?!

Vi har åkt väldigt sent med färjorna och hann med den sista som går runt 22 tiden, om ni har någon resort som är aktuell så maila å kolla om dom har möjlighet att hämta er på flygplatsen och se om ni hinner med sista färjan? Kan vara värt att kolla upp i alla fall 😊

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×