Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
puga

Behövs hemresebiljett vid resa till Thailand?

Rekommendera Poster

Har du inte visum ja!

Sen är det inte säkert att dom alltid kollar det men det är en annan sak.

Sen kollas det i princip aldrig i Thailand utan det är vid avresa det kollas.

Finns många sätt å komma runt det.

Boka den billigaste lågprisbolagsbiljetten ur landet

Säga att man har en annan biljett men inte har den utsrkiven (å hoppas att dom inte kollar, den har jag kört två gånger från hong kong)

komma till flygplatsen riktigt tidigt så du har tid å boka en billig skitbiljett ut ur landet om dom skulle gnälla.

Finns säkert fler bra knep

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grejen är att jag har en tor med norwegian nu men vill bara använda hemresan på den. Jag reser med SAS enkel biljett nu på fredag och tänkte sälja utresebiljetten den 26 dec men enl norwegian så måste jag ändra namn på både utresan och hemresan och sen när han rest ut DÅ kan jag ändra tillbaka till mitt namn, sjukt bökigt.

Men om jag skriver ut hemresebiljetten nu så kanske det går, de lär väl inte kolla upp resan så den stämmer med mitt namn på?

Jag vill inte chansa och stå där på flygplatsen och vara nervös

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du reser in visumfritt behöver du bevis på en utresa ur Thailand inom 30 dagar. I praktiken kollar de sällan någon utresebiljett i passkontrollen i Thailand i alla fall enligt min erfarenhet. Däremot är risken ganska stor att du får problem vid incheckningen i Sverige.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Grejen är att jag har en tor med norwegian nu men vill bara använda hemresan på den. Jag reser med SAS enkel biljett nu på fredag och tänkte sälja utresebiljetten den 26 dec men enl norwegian så måste jag ändra namn på både utresan och hemresan och sen när han rest ut DÅ kan jag ändra tillbaka till mitt namn, sjukt bökigt.

Men om jag skriver ut hemresebiljetten nu så kanske det går, de lär väl inte kolla upp resan så den stämmer med mitt namn på?

Jag vill inte chansa och stå där på flygplatsen och vara nervös

Trodde inte ens att det var möjligt att resa olika personer på en och samma tor biljett. Använder man inte en utresebiljett brukar ju normalt returen förfalla. Eller räknas det som två enkelbiljetter med norrbaggarna tro. Kan du skiva ut bara hemresan lär de väl nöja sig med det. Men visar du upp en annan tor biljett blir de nog säkert fundersamma.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japps den biljetten bör räcka, men precis som mankan skriver så brukar biljetter man inte har påbörjat makulerats.

Har själv tvingats ta extra flygresor för att slippa det och tror knappast ett lågprisbolag är direkt flexibelt.

Men men till att börja med åk 3 - 4 timmar tidigare till flygplatsen så du kan lösa problem om dom dyker upp

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ju köpt vid samma tillfälle men som jag ser det så är det två separata biljetter med samma bokningsnummer.

Ska det vara så jävla svårt att separera ut och hemresebiljett? Det är ju inte som att man får rabatt för att köpa tor i paketresa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du reser in visumfritt behöver du bevis på en utresa ur Thailand inom 30 dagar. I praktiken kollar de sällan någon utresebiljett i passkontrollen i Thailand i alla fall enligt min erfarenhet. Däremot är risken ganska stor att du får problem vid incheckningen i Sverige.

Precis, jag har blivit kollad på om jag hade visum när jag skulle checka in. Det var exakt 30 dar som jag skulle vara där så efter att jag förklarat detta så gick det ju bra.

Har för mig att flygbolaget blir skyldiga att transportera hem personer som inte har eller uppfyller reglerna för tex VOA eller har Visum för längre tid.

När jag sökte visum så ville ju ambasssaden se biljett/bokning med utresa. 

Men som sagts tidigare så behövs inte hemresa utan bara utresa ut Thailand. Vart du åker sen kvittar väl för thailändska immigration office.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte resa till Thailand utan hemresebiljett nu på fredag går det eller måste jag kunna visa upp en biljett ut ur landet?

I ditt fall skulle jag checka in på nätet (om möjligt) och försöka

undvika kontakt med incheckningspersonal. Jag reser alltid bara med handbagage

så detta funkar alltid för mig. Men med SAS kan du lämna ditt incheckade bagage

på Self service bag drop och slipper träffa incheckningspersonal.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte resa till Thailand utan hemresebiljett nu på fredag går det eller måste jag kunna visa upp en biljett ut ur landet?

I ditt fall skulle jag checka in på nätet (om möjligt) och försöka

undvika kontakt med incheckningspersonal. Jag reser alltid bara med handbagage

så detta funkar alltid för mig. Men med SAS kan du lämna ditt incheckade bagage

på Self service bag drop och slipper träffa incheckningspersonal.

Det var ju en smart idé. Nu tror jag att mina ToR är billigare en enkel+en retur men om man inte vet riktigt när man ska hem så var det ju fiffigt.

Att jag inte tänkte på det... Tja, jag får skylla på att jag inte har behövt göra det. Men dom 3 ggr i år som jag passerat thaitullen så har dom inte brytt sig alls. Lämna in pass+vita slippen och se in i kameran. Så var det klart.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ju köpt vid samma tillfälle men som jag ser det så är det två separata biljetter med samma bokningsnummer.

Ska det vara så jävla svårt att separera ut och hemresebiljett? Det är ju inte som att man får rabatt för att köpa tor i paketresa.

Möjligt att det är så med Norwegian, läge att kolla med dom.

Ett vanligt bolag så hade dom dragit in hemresan om du inte använt utresan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte resa till Thailand utan hemresebiljett nu på fredag går det eller måste jag kunna visa upp en biljett ut ur landet?

I ditt fall skulle jag checka in på nätet (om möjligt) och försöka

undvika kontakt med incheckningspersonal. Jag reser alltid bara med handbagage

så detta funkar alltid för mig. Men med SAS kan du lämna ditt incheckade bagage

på Self service bag drop och slipper träffa incheckningspersonal.

Blir väldigt kort om tid att lösa problemet om dom vill se biljetten vid gaten i stället.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte resa till Thailand utan hemresebiljett nu på fredag går det eller måste jag kunna visa upp en biljett ut ur landet?

I ditt fall skulle jag checka in på nätet (om möjligt) och försöka

undvika kontakt med incheckningspersonal. Jag reser alltid bara med handbagage

så detta funkar alltid för mig. Men med SAS kan du lämna ditt incheckade bagage

på Self service bag drop och slipper träffa incheckningspersonal.

Blir väldigt kort om tid att lösa problemet om dom vill se biljetten vid gaten i stället.

Du har en poäng, men risken är liten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ju köpt vid samma tillfälle men som jag ser det så är det två separata biljetter med samma bokningsnummer.

Ska det vara så jävla svårt att separera ut och hemresebiljett? Det är ju inte som att man får rabatt för att köpa tor i paketresa.

bolagen ser det inte så då TrT oftast är mycket billigare än två enkelresor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×