Karolina 6 Report post Posted December 6, 2013 Kom også på Orkideens hemmelighet av Lucinda Riley. Perfekt for Thailandentusiaster da deler av handlingen foregår i Bangkok og på Koh Chang. En riktig feel-good bok! Läste den innan jag åkte till Thailand i mars, ångrade lite jag inte läste den där efteråt Share this post Link to post Share on other sites
Lasse_F 0 Report post Posted December 6, 2013 Måste tipsa om Delhis vackraste händer och fortsättningen på den Dimma över Darjeeling, av Mikael Bergstrand riktigt bra feelgood böcker. Share this post Link to post Share on other sites
Blackwolf 0 Report post Posted December 6, 2013 Lite lästips Jay Dobyns: En mot hundra-jag infiltrerade hells angels http://www.bokus.com/bok/9789172411739/en-mot-hundra-jag-infiltrerade-hells-angels/ Lasse Strömstedt(triologi om sitt liv som brottsling och knarkare) Gå i fängelse, I fängelset Sannings minut Fånge 981 (samling av dom 3) http://www.adlibris.com/se/bok/fange-981-9789163144165 Joe Simpson: Snudda vid avgrunden http://www.bokborsen.se/Joe-Simpson/Snudda-Vid-Avgrunden-En-Sann-Historia/1717321 Share this post Link to post Share on other sites
Mialoppan 0 Report post Posted December 6, 2013 Jag ska själv ta med mig " Morgon i Jenin" efter tips från åtskilliga! Det är tydligen en 'måste-läsaäbok'. Jag tipsar annars om det mesta av Joyce Carol Oats... Precis lagom semesterläsning Share this post Link to post Share on other sites
Mr. Ironman 0 Report post Posted December 6, 2013 En man som heter Ove, den måste jag köpa! Har helt missat den. Ska jag läsa i en solstol på en strand i... Tack för tipset! Share this post Link to post Share on other sites
pirre 0 Report post Posted December 6, 2013 Lars Kepler`s böcker,,man kan inte sluta läsa,, Share this post Link to post Share on other sites
Guest elglenno Report post Posted December 6, 2013 Vet inte om den nämts men Odjuret-Roslund och Hellström inte så värst rolig kanske, oj googla den och hadde visst blivit filmat med Ola Rapace i någon roll. Share this post Link to post Share on other sites
Guest elglenno Report post Posted December 6, 2013 En man som heter Ove, den måste jag köpa! Har helt missat den. Ska jag läsa i en solstol på en strand i... Tack för tipset! samma här blir perfekt önska sig i julklapps sak Share this post Link to post Share on other sites
schillaci 0 Report post Posted December 6, 2013 Lars Kepler`s böcker,,man kan inte sluta läsa,, Måste hålla med om det. Är det deckare, thrillers man är ute efter så är Kepler ruggigt bra. Deras senaste "Sandmannen" är.. Share this post Link to post Share on other sites
Mr. Ironman 0 Report post Posted December 6, 2013 Lars Kepler`s böcker,,man kan inte sluta läsa,, Måste hålla med om det. Är det deckare, thrillers man är ute efter så är Kepler ruggigt bra. Deras senaste "Sandmannen" är.. Va bra med Keplers senaste! Beställde just "Ove" boken och ryckte med Kepler av bara farten! Trodde egentligen inget på den. Filmatiseringen av Hypnotisören var ju en smärre katastrof! Vilket skräp! Share this post Link to post Share on other sites
Guest elglenno Report post Posted December 7, 2013 Lars Kepler`s böcker,,man kan inte sluta läsa,, Måste hålla med om det. Är det deckare, thrillers man är ute efter så är Kepler ruggigt bra. Deras senaste "Sandmannen" är.. Va bra med Keplers senaste! Beställde just "Ove" boken och ryckte med Kepler av bara farten! Trodde egentligen inget på den. Filmatiseringen av Hypnotisören var ju en smärre katastrof! Vilket skräp! nu ska vi inte prata film men den var kass (har inte läst boken) filmen brukar väl alltid vara sämre vet inte nått jag läst och sen sett på film som jag tyckt varit bra. Share this post Link to post Share on other sites
Mr. Ironman 0 Report post Posted December 7, 2013 Lars Kepler`s böcker,,man kan inte sluta läsa,, Måste hålla med om det. Är det deckare, thrillers man är ute efter så är Kepler ruggigt bra. Deras senaste "Sandmannen" är.. Va bra med Keplers senaste! Beställde just "Ove" boken och ryckte med Kepler av bara farten! Trodde egentligen inget på den. Filmatiseringen av Hypnotisören var ju en smärre katastrof! Vilket skräp! nu ska vi inte prata film men den var kass (har inte läst boken) filmen brukar väl alltid vara sämre vet inte nått jag läst och sen sett på film som jag tyckt varit bra. Har du läst en bok så har du ju redan gjort den perfekta filmen i huvudet! Går inte att överträffa med film. Men Hypnotisören hade jag inte läst, och fortfarande inte gjort! Var ju en jäkla hype om vem som hade skrivit den etc. Filmen var som sagt kass... Så där får man ju verkligen hoppas att boken överträffar filmatiseringen! Fast jag kommer aldrig att läsa den av principskäl... Share this post Link to post Share on other sites
Chryzaliz 1 Report post Posted December 7, 2013 Här är några av de författare jag läser/lyssnar på. De två första läses av Stefan Sauk och är verkligen att rekommendera som ljudbok Jussi Adler-Olsen Dan Buthler & Dag Öhrlund Rosenlund & Hellström Arne Dahl Jonas Moström Håkan Östlundh Jo Nesbö Share this post Link to post Share on other sites
n1an 8 Report post Posted December 7, 2013 50 nyanser av..... serien. Av E L James. Perfekt att läsa i en solstol i Thailand . Jag lånar din tråd och frågar om nån har en bra tv serie att rekommendera? Så jag har nåt att titta på i Thailand Share this post Link to post Share on other sites
toktobbe 0 Report post Posted December 7, 2013 50 nyanser av..... serien. Av E L James. Perfekt att läsa i en solstol i Thailand . Jag lånar din tråd och frågar om nån har en bra tv serie att rekommendera? Så jag har nåt att titta på i Thailand Tv i Thailand? Rekommenderar en gammal om du inte redan sett den? Band of brothers av Tom Hanks och Steven Spielberg Share this post Link to post Share on other sites
Guest elglenno Report post Posted December 7, 2013 50 nyanser av..... serien. Av E L James. Perfekt att läsa i en solstol i Thailand . Jag lånar din tråd och frågar om nån har en bra tv serie att rekommendera? Så jag har nåt att titta på i Thailand jag titta på vikings trodde den skulle vara dålig men blev glatt överaskad av dom 8 avsnitten. Californiacation ganska rolig serie, Tusenbröder, game of throwns,fars gubben tittar på boardwalk empire och tycker det är skitbra. Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted December 7, 2013 50 nyanser av..... serien. Av E L James. Perfekt att läsa i en solstol i Thailand . Jag lånar din tråd och frågar om nån har en bra tv serie att rekommendera? Så jag har nåt att titta på i Thailand Tv i Thailand? Rekommenderar en gammal om du inte redan sett den? Band of brothers av Tom Hanks och Steven Spielberg + 1 på Band of Brothers ...och även på 50 shades.. Share this post Link to post Share on other sites
n1an 8 Report post Posted December 7, 2013 50 nyanser av..... serien. Av E L James. Perfekt att läsa i en solstol i Thailand . Jag lånar din tråd och frågar om nån har en bra tv serie att rekommendera? Så jag har nåt att titta på i Thailand Tv i Thailand? Rekommenderar en gammal om du inte redan sett den? Band of brothers av Tom Hanks och Steven Spielberg Den har jag inte sett, Tack Hoppas jag hittar den att ladda ner nånstans. Tittar alltid på ett avsnitt när jag gått och lagt mig, är för trött för att läsa då Har inte heller tittat på Vikings, hört flera säga att den är bra, kanske ska ge den en chans. Man har endel timmar på planet att slå ihjäl också Sist vi åkte hem så såg jag hela Alcatraz serien, det var perfekt, slog av Ipaden 15 min innan landning Share this post Link to post Share on other sites
Mr. Ironman 0 Report post Posted December 7, 2013 Band Of Brothers är grymt bra! Just nu har jag fastnat för Elementary, kanonbra också. Modern variant av Sherlock Holmes... Share this post Link to post Share on other sites
Guest elglenno Report post Posted December 7, 2013 50 nyanser av..... serien. Av E L James. Perfekt att läsa i en solstol i Thailand . Jag lånar din tråd och frågar om nån har en bra tv serie att rekommendera? Så jag har nåt att titta på i Thailand Tv i Thailand? Rekommenderar en gammal om du inte redan sett den? Band of brothers av Tom Hanks och Steven Spielberg Den har jag inte sett, Tack Hoppas jag hittar den att ladda ner nånstans. Tittar alltid på ett avsnitt när jag gått och lagt mig, är för trött för att läsa då Har inte heller tittat på Vikings, hört flera säga att den är bra, kanske ska ge den en chans. Man har endel timmar på planet att slå ihjäl också Sist vi åkte hem så såg jag hela Alcatraz serien, det var perfekt, slog av Ipaden 15 min innan landning sätt alcatraz tyckte den var lite väl mystisk lost vibbar generation kill är ju bra men en riktigt grabb serie Share this post Link to post Share on other sites
schillaci 0 Report post Posted December 7, 2013 50 nyanser av..... serien. Av E L James. Perfekt att läsa i en solstol i Thailand . Jag lånar din tråd och frågar om nån har en bra tv serie att rekommendera? Så jag har nåt att titta på i Thailand Tv-seriernas tv-serie för mig är i alla fall Sons of Anarchy. Har precis sett säsong 5 här hemma och nu fixat säsong 6 på usb till vinterns Thailandsresa.. Share this post Link to post Share on other sites
Guest elglenno Report post Posted December 7, 2013 50 nyanser av..... serien. Av E L James. Perfekt att läsa i en solstol i Thailand . Jag lånar din tråd och frågar om nån har en bra tv serie att rekommendera? Så jag har nåt att titta på i Thailand Tv-seriernas tv-serie för mig är i alla fall Sons of Anarchy. Har precis sett säsong 5 här hemma och nu fixat säsong 6 på usb till vinterns Thailandsresa.. är på säsong 6 klart bättre än tex p-break men tycker soa tappat rätt bra mot i början Share this post Link to post Share on other sites
Guest elglenno Report post Posted December 7, 2013 Band of brothers lär man ju kolla in nu när flera här tyckt den varit bra Share this post Link to post Share on other sites
LantaMas 18 Report post Posted December 7, 2013 Jo Nesbö, Kackerlackorna, utspelas i Bangkok! För övrigt en av mina favvoförfattare. John Burdett brukar jag tipsa om. Han har skrivit en trilogi som utspelas i Bangkok. Den första heter Bangkok 8, de andra Bangkok Tattoo och Bangkok Haunts. "Diplomatdottern" som handlar om Karolina Johnssons öde, hon satt ju som bekant på kvinnofängelset Lard Yao i Bangkok för heroinsmuggling. På samma tema finns "Glöm att du har en dotter" av Sandra Gregory som också åkte fast. De nämner också varandra i böckerna och var från början polare. Share this post Link to post Share on other sites
Guest elglenno Report post Posted December 7, 2013 Jag läste han svenskens bok om fängelse tiden i Thailand mycket bra måste jag faktiskt säja kommer inte i håg vad den hette men nått med kackerlacka den var faktiskt över förväntan, har läst en till om en australiensare har den hemma den var med helt ok minns ej va den hette Share this post Link to post Share on other sites