Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
syster_cecilia

åka från Lanta för att flyga från Krabi

Rekommendera Poster

Hej!

Jag undrar om någon vet när man åker från Koh Lanta för att flyga från Krabi och flyget går kl.10.45 från Krabi? Vi åker charter men de kan inte svara på frågan så jag undrar helt enkelt om någon här vet när man bör åka från Koh Lanta för att hinna med ett flyg som går kl. 10.45? Jag antar att det är okristligt tidigt!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

om ni åker charter kan ni väll boka transfer direkt med charterbolaget?

Ett annat alternativ är att ta sista natten i Krabi för att slippa åka så tidigit från Lanta. Första båten över till fastlandet går kl 6 så det går bra att åka på morgonen oxå.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle nog åka med ngn av de första färjorna efter kl 6. Tänk på att det ofta är samma personal vid incheckning som vid gaten vilket betyder att incheckning kan stänga ca 45 min före avgång.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har transfer! Men jag var bara lite nyfiken på när man skulle behöva åka från Lanta på morgonen!

Ahaa ok =) Ni kommer säkert åka med någon av de första båtarna... + tid för att hämta upp alla som ska med i bussen.. Kan nog bli ganska tidigt  :sleep

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beror på vilken typ av transfer ni har, och vilken strand ni bor på. Är det en minivan som ska till flera resorter och ni är först på för att ni bor söderut på ön, eller sist på för att ni bor på Klong Dao så skiljer det någon timme bara där..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kom hem från Lanta för ett par veckor sedan, åkte också charter med transfer, har för mig att vår flight gick strax innan kl 13 från Krabi och vi blev upphämtade kl 08:00 (Klong Dao).

Så jag skulle säga att AndersG är rätt ute. Räkna med att ni åker runt 5-6 snåret på morgonen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Minst 3,5 h får ni räkna med, det finns 2 färjor men ibland kör de inte ena och då blir det köer för att komma över.åkte den sträckan senast för 2v sedan.då tog det 3:15. Ska ju plocka upp folk längs vägen/hotell. Men som sagt kan gå snabbare.300bath/Pers. 2500 baTh egen bil och går snabbare. Blir mycket bättre när bron blir klar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att svara på detta är ju bara rena spekulationer och kan skilja från gång till gång...

Ja ... :)

En sak är dock säkert att det blir jädrans tidigt, så räkna med att lägga er tidigt kvällen innan :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag väljer nästan alltid nattflyg hem för jag tycker det är för jobbigt med dagflyg men om jag ändå hade gjort det så hade jag bokat en sista natt i Krabi för att slippa gå upp så tidigt sista dan på semestern!

Nån större risk för trafikstockning från stan till flygplatsen är det inte så då kan man planera att dyka upp strax innan incheckningen stänger! Ju kortare tid man har på Krabi flygplats dess bättre. Ingen flygplats man skrattar ihjäl sig på!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi har transfer! Men jag var bara lite nyfiken på när man skulle behöva åka från Lanta på morgonen!

Varför inte kontakta ditt resebolag o fråga??

En enkel gissning är att ni kommer att åka med första bilfärjan vid 06:00

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!Ni får ursäkta men det är ju faktiskt lite trist när andra ironiserar över de frågor man ställer här. Det är ju ändå ett forum där man kan få svar på sina frågor. Om man tycker att det är en fjantig fråga kan du låta bli att ödsla tid på detta

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!Ni får ursäkta men det är ju faktiskt lite trist när andra ironiserar över de frågor man ställer här. Det är ju ändå ett forum där man kan få svar på sina frågor. Om man tycker att det är en fjantig fråga kan du låta bli att ödsla tid på detta

Tänker du på mig får du nog läsa mitt inlägg igen och använda läsförståelse.

För var ser du att jag gjorde mig lustig på FRÅGAN?

Gör om, gör rätt.

Och syftade du inte på mig kan du glömma detta inlägg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du har ju själv svarat att du typ bara ville vara lustig så det var därför jag skrev mitt förra inlägg på det sättet. Men nu känns det som att frågan och svaren har hamnat lite utanför vad saken gällde från början så nu tror jag att jag har fått det svar jag vill och inte behöver läsa denna tråd mer!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi skall ta oss från Lanta till Krabi för att flyga ca 18,15 till Bangkok. Hur är smidigast att ta sig? Finns det delad minivan eller ska man ta "eget" fordon. Gärna ungefär kostnad också. Tack  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi skall ta oss från Lanta till Krabi för att flyga ca 18,15 till Bangkok. Hur är smidigast att ta sig? Finns det delad minivan eller ska man ta "eget" fordon. Gärna ungefär kostnad också. Tack  :)

Kolla med lanta divers, dom har transfer. Vi bokade dom när vi ska ner i februari  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi skall ta oss från Lanta till Krabi för att flyga ca 18,15 till Bangkok. Hur är smidigast att ta sig? Finns det delad minivan eller ska man ta "eget" fordon. Gärna ungefär kostnad också. Tack  :)

Har även vi bokat lanta divers för transfer, 4 vuxna. Krabi flygplats t&r kostar oss 5600thb för en minivan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi skall ta oss från Lanta till Krabi för att flyga ca 18,15 till Bangkok. Hur är smidigast att ta sig? Finns det delad minivan eller ska man ta "eget" fordon. Gärna ungefär kostnad också. Tack  :)

Finns delade, finns egna. Hotellet kan fixa vad ni vill ha.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Smidigt är ju såklart att ta en egen bil för runt 2500B.

Betydligt billigare med delad minibuss, men då ska det hämtas upp folk och tar såklart längre tid...

Finns ju faktiskt möjlighet för er att ta färjan till Krabi eller Ao Nang och ta en taxi från piren till flygplatsen också om det känns intressant!

BLir väl ungefär lika dyrt som att åka taxi och tar nog nån timma längre, men gillar man att åka båt så...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×