Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
jungfrun

Koh Samuis väder i början av januari

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har spenderat närmare tjugo januarimånader på Samui och oftast har vädret varit fint (lite sämre just de senaste åren av någon anledning). Dock är det precis som Pelle skriver lite risk för enstaka skurar. Ibland är det kalasfint hela månaden.

Det är som i Sverige, det varierar från år till år.

Jacka kommer ni definitivt inte behöva. Paraply kan man köpa på plats om det skulle behövas någon dag. Annars brukar hotellen ha till utlåning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Januari 2014 kommer det att vara helt perfekt väder från och med den 16, ja bara så ni vet det.

Jag har mutat väderguden med öl och beställt finfint väder from nyårsafton tom dagen efter songkran (minst).

Så det är med god marginal! :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett bra tips om det börjar regna när man badar är att göra som alla andra svenskar, fort som fan upp ur pool eller havet.

Det är ju jobbigt att bli blöt  ::)

Vet inte hur många gånger jag sett det ........

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett bra tips om det börjar regna när man badar är att göra som alla andra svenskar, fort som fan upp ur pool eller havet.

Det är ju jobbigt att bli blöt  ::)

Vet inte hur många gånger jag sett det ........

Fast det är faktiskt inte helt tokigt att gå upp (ur havet) vid dåligt väder. Om blixten slår ner i närheten kan det vara förenat med livsfara.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett bra tips om det börjar regna när man badar är att göra som alla andra svenskar, fort som fan upp ur pool eller havet.

Det är ju jobbigt att bli blöt  ::)

Vet inte hur många gånger jag sett det ........

Fast det är faktiskt inte helt tokigt att gå upp (ur havet) vid dåligt väder. Om blixten slår ner i närheten kan det vara förenat med livsfara.

Inte alla regnväder är med åska ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett bra tips om det börjar regna när man badar är att göra som alla andra svenskar, fort som fan upp ur pool eller havet.

Det är ju jobbigt att bli blöt  ::)

Vet inte hur många gånger jag sett det ........

Fast det är faktiskt inte helt tokigt att gå upp (ur havet) vid dåligt väder. Om blixten slår ner i närheten kan det vara förenat med livsfara.

Inte alla regnväder är med åska ;)

Nä, men inte heller så lätt att veta. Jag har själv simmat/badat i Thailandviken när det ganska plötsligt börjat åska. Ett blixtnedslag i vattnet kan döda människor hundra meter bort.

Mer här: http://illvet.se/fraga-oss/aer-det-farligt-att-bada-naer-det-askar

Men jag förstod naturligtvis vad du menade med din kommentar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På plats nu och solen är på Vår sida!!!! Här e kanongött, men känns som väldigt lite folk.

Gick bort på stranden igårkväll och väldigt många restauranger som stod tomma??

Bor på bophut stranden så bort mot fishermans village alltså

Nej nu får de bli en kall Chang !! Skål på er alla från värmen!!! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På plats nu och solen är på Vår sida!!!! Här e kanongött, men känns som väldigt lite folk.

Gick bort på stranden igårkväll och väldigt många restauranger som stod tomma??

Bor på bophut stranden så bort mot fishermans village alltså

Nej nu får de bli en kall Chang !! Skål på er alla från värmen!!! :)

Om tre dagar kommer en väldans mycket folk, men jag håller med om att det varit lite tunt med folk nu i december.

Det är mycket fler asiater här än tidigare och många av dessa "häckar" på hotellen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja nu är vi här. Varit mulet tre dagar i rad här i Fishermans village. Känns lite ledsamt faktiskt. Någon sa att de åkt över till Chaweng stranden och att där varit soligt. Stämmer det?

Nu vill vi ha tips på vad vi ska göra såna här dagar. Vilka sevärdheter lönar det sig att kolla? Är bästa sättet att ta nån ordnad tur, eller hyra taxi för dagen? Moppar vill vi inte hyra och att själva hyra bil känns dumt eftersom vi inte vet vart vi ska åka, var nånting ligger och inte har nån med som kan säga nåt om stället.

Åka till annan ö, snorkla eller nåt lockar inte heller nu eftersom det är blåsigt och ostadigt väder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×