Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
JEri

2 eller3 nätter i Bangkok med två grabbar 9 och 11 år, tips på boende

Rekommendera Poster

Hej rutinerade Thailandsresenärer här på forumet.

Jag har en liten fundering kring Bangkok boende och "vad-man-inte-bör-missa" när man är där.

Vi landar i BKK den 7:e februari som är vår äldste sons 11-års dag, och stannar en natt på Baiyoke Sky Hotel för att fira honom. Eftersom vi landar omkring 18.00 hinner vi inte hitta på så mycket den kvällen, men min tanke är i alla fall en riktigt god middag på hotellet kanske?

Efter det blir det Koh Chang-Koh Kood 12 dagar och sedan tillbaks till BKK de sista två-tre nätterna innan vi åker hem till Sverige igen.

Någon som har tips på bra boende när man har barn i våra barns åldrar (nära till spännande aktiviteter odyl.)?

Vi har förbokat på Bossotel Inn, men det går ju att ändra om någon har bättre förslag :)

Jag vill gärna ta med barnen på en tur längs floden, och så ett besök på den stora marknaden Chatuchak vad mer?

Tacksam för alla tips jag kan få!

//Josefin

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om ni landar så är ni kanske på hotellet två timmar senare. Om ni orkar och tycker det är värt det så serveras en stor buffé längst upp i Bayoke. En trappa upp kan man komma ut på ett roterande observationsdäck. Finns mer info här på forumet om du söker lite.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Buffén i restaurangen längst upp i Bayioke Sky är en upplevelse. Det finns mat runt hela våningen, det är bara att gå runt och välja, beställa det man vill ha grillat mm för att inte tala om efterrätterna. Din son kommer att tycka att han får en jättefantastisk middag där.

Jag tycker att läget där kring Bayioke är jättebra, utanför finns det hur mycket shoppping som helst och det är nära till Siam World och allt annat i centrum. Nära till Skytrain också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beror väl lite på vad man flyger men rejält med mat brukar man få under dan så jag hade inte vart hungrig utan rejält trött och jag skulle inte bli helt förvånad om firandet inskränker sig till att lägga sig i bingen.

Om jag förstår dig rätt så stannar ni en natt i Bangkok för att dan därpå åka till Koh Chang? Med tanke på att ni kommer till hotellet runt 1900 - 2000 och knappast går ut på stan så förstår jag inte poängen med att åka in till stan utan jag hade bokat ett hotell i närheten av flygplatsen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Beror väl lite på vad man flyger men rejält med mat brukar man få under dan så jag hade inte vart hungrig utan rejält trött och jag skulle inte bli helt förvånad om firandet inskränker sig till att lägga sig i bingen.

Om jag förstår dig rätt så stannar ni en natt i Bangkok för att dan därpå åka till Koh Chang? Med tanke på att ni kommer till hotellet runt 1900 - 2000 och knappast går ut på stan så förstår jag inte poängen med att åka in till stan utan jag hade bokat ett hotell i närheten av flygplatsen!

Du har helt rätt i det du skriver och vi kommer förmodligen ett vara helt slut efter den långa resan, men det är ju hans födelsedag..

En annan tanke var att stanna i Bangkok fler dagar innan vi reser vidare, men det känns inte heller helt aktuellt ifall vi nu får för oss att shoppa en del…;) Inte någon höjdare att släpa med sig allt under hela semesterresan! 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Phatumwan princess. Har egen ingång till Mbk. Stor pool. Gångavstånd till ocean world. Nära till Hard rock cafe.

håller med. fantastiskt hotell!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svar, men är det någon som har förslag på bra boende i Bangkok några dagar (pool är ett måste..)?

Jag svara alltid Novotel @ Siam för det är vår favorit där vi alltid bor. :) Ligger tvärs över gatan från mesta känns det som, Sky train ,MBK , Siam paragon ( med bla Ocean World) ,Hard rock cafe  och med Central World, Big C på 10 min gångavstånd.

Hotellet har som policy att barn under 16 bor gratis, bokar du på executive floor så ingår extra säng i alla fall om du har junior suite. De har också att man kan boka ett extra rum åt barnen för halva priset. Kolla deras hemsida :)

Poolen på taket är jätte trevlig och man glömmer helt att man är mitt i Bangkok.

Vi har bara bra att säga om det hotellet! :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×