pragmatisk 0 Report post Posted November 19, 2013 Hej Jag och två bekanta drar ner till BKK på nyår. Någon som har tips på vart man ska vara på tolvslaget. Vi bor på Lebua men jag vet inte om det är roligaste platsen att befinna sig på när det smäller. Vi är glada 30+ Share this post Link to post Share on other sites
Mimo 13 Report post Posted November 19, 2013 Va kul !! Men har du hunnit hem emellan Koh Jum och Bkk? Share this post Link to post Share on other sites
pragmatisk 0 Report post Posted November 19, 2013 Koh jum? Share this post Link to post Share on other sites
Mimo 13 Report post Posted November 20, 2013 haha...sorry läste att det var en annan som skrivit inlägget...var nog trött! Share this post Link to post Share on other sites
dtbkk 2 Report post Posted November 20, 2013 Nån av barerna i Lebua är det säkert trevligt och bra utsikt för att se fyverkeri på floden på nyår. Dock kommer det med en hyfsad löjligt fet prislapp. Man kan trängas med hundratusentals människor utanför Central World och de "beer gardens" som finns där. Sen är det många restauranger/barer/klubbar som arrangerar fest så klart. Bara välja och vraka. Något speciellt ni är intresserade av? Share this post Link to post Share on other sites
pragmatisk 0 Report post Posted November 20, 2013 Tack för förslagen. Tror Lebua blir rätt stelt efter tolvslaget.Beer Garden låter bra måste undersökas närmare.Men sen kanske till någon bra klubb/ställe med en bra mix på folk där är alla är glada och man känner att man haft sanslöst kul dagen efter!! Share this post Link to post Share on other sites
gosatta 0 Report post Posted November 21, 2013 Central worlds beer garden är standard för mig när jag är här på nyår. Men tänk på ar det är mycket folk där! Vill ni ha bord får ni vara där tidigt och förboka! Thailändare är inte lika duktiga på att förboka så har aldrig missat bord när jag har g gjort det. Man betalar en summa jag inte kommer ihåg men man får tillbaka allt i kuponger man kan köpa mat/öl för under kvällen. Utan bord skulle jag slippa det då det blir möjligt trångt utanför och deras fyrverkerier brukar inte riktigt komma upp till var man borde köra på en sån plats. Men med bord blir det alltid sjukt kul! Share this post Link to post Share on other sites
gosatta 0 Report post Posted November 21, 2013 Asiatique har ju också nyårsfiranden.vet inte hur dom är med det ligger ju väldigt bra till vid floden så kan nog vara bra! Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted November 21, 2013 Asiatique har ju också nyårsfiranden.vet inte hur dom är med det ligger ju väldigt bra till vid floden så kan nog vara bra! Det tänkte jag satsa på! Share this post Link to post Share on other sites
dtbkk 2 Report post Posted November 21, 2013 Och tänkte man satsa på Asiatique så skulle jag åka ner kvällen innan och boka bord på nån passande restaurang, lämpligt längst ut mot floden. Dock långt till klubbar om man ska vidare. Bar och klubbhoping på sukhumvit soi 11 kan vara alternativ. Share this post Link to post Share on other sites
pragmatisk 0 Report post Posted November 21, 2013 Massa bra förslag, tack och bock. Asiatique verkar intressant (mastodontgalleria?)men faller på att det är lite långt från klubbarna. På soi 11 verkar det finnas flera bra ställen. Vill helst ha en bra mix av folk och inte bara thailändare. Hur sent håller beergarden öppet?? Firas nyår hela natten lång i BKK? Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted November 21, 2013 Och tänkte man satsa på Asiatique så skulle jag åka ner kvällen innan och boka bord på nån passande restaurang, lämpligt längst ut mot floden. Dock långt till klubbar om man ska vidare. Bar och klubbhoping på sukhumvit soi 11 kan vara alternativ. Tror jag kör på Asiatique ändå. Ska höra med kontakt som äger en av restaurangerna där. Visst, långt från klubbar det får vara Share this post Link to post Share on other sites
gosatta 0 Report post Posted November 22, 2013 Njae galleria är fel ord. Det är gamla lagerbyggnader från tidigt 1900tal som har konverterats till massa restauranger och småbutiker, riktigt lyckat har det blivit! Beergarden börjar stängas ner efter 12slaget så då får ni röra er upp mot sukhumvit om ni vill festa vidare! Share this post Link to post Share on other sites
ThaiInvesterare 0 Report post Posted February 17, 2014 Bodde på http://chatrium.com/chatrium_hotel/the-rooms/premier-suite-one-bedroom/ ett nyår och var väldigt nöjd med fyverkeriutsikten. Share this post Link to post Share on other sites