Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
pragmatisk

woohoo nyår i BKK vad göra?

Recommended Posts

Hej

Jag och två bekanta drar ner till BKK på nyår. Någon som har tips på vart man ska vara på tolvslaget. Vi bor på Lebua men jag vet inte om det är roligaste platsen att befinna sig på när det smäller. Vi är glada 30+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nån av barerna i Lebua är det säkert trevligt och bra utsikt för att se fyverkeri på floden på nyår. Dock kommer det med en hyfsad löjligt fet prislapp.

Man kan trängas med hundratusentals människor utanför Central World och de "beer gardens" som finns där.

Sen är det många restauranger/barer/klubbar som arrangerar fest så klart. Bara välja och vraka. Något speciellt ni är intresserade av?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tack för förslagen. Tror Lebua blir rätt stelt efter tolvslaget.Beer Garden låter bra måste undersökas närmare.Men sen kanske till någon bra klubb/ställe med en bra mix på folk där är alla är glada och man känner att man haft sanslöst kul dagen efter!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Central worlds beer garden är standard för mig när jag är här på nyår.  Men tänk på ar det är mycket folk där! Vill ni ha bord får ni vara där tidigt och förboka! Thailändare är inte lika duktiga på att förboka så har aldrig missat bord när jag har g gjort det.  Man betalar en summa jag inte kommer ihåg men man får tillbaka allt i kuponger man kan köpa mat/öl för under kvällen.

Utan bord skulle jag slippa det då det blir möjligt trångt utanför och deras fyrverkerier brukar inte riktigt komma upp till var man borde köra på en sån plats. Men med bord blir det alltid sjukt kul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Och tänkte man satsa på Asiatique så skulle jag åka ner kvällen innan och boka bord på nån passande restaurang, lämpligt längst ut mot floden.

Dock långt till klubbar om man ska vidare.

Bar och klubbhoping på sukhumvit soi 11 kan vara alternativ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Massa bra förslag, tack och bock.

Asiatique verkar intressant (mastodontgalleria?)men faller på att det är lite långt från klubbarna.

På soi 11 verkar det finnas flera bra ställen. Vill helst ha en bra mix av folk och inte bara thailändare. Hur sent håller beergarden öppet?? Firas nyår hela natten lång i BKK?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Och tänkte man satsa på Asiatique så skulle jag åka ner kvällen innan och boka bord på nån passande restaurang, lämpligt längst ut mot floden.

Dock långt till klubbar om man ska vidare.

Bar och klubbhoping på sukhumvit soi 11 kan vara alternativ.

Tror jag kör på Asiatique ändå. Ska höra med kontakt som äger en av restaurangerna där.

Visst, långt från klubbar det får vara :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njae galleria är fel ord. Det är gamla lagerbyggnader från tidigt 1900tal som har konverterats till massa restauranger och småbutiker, riktigt lyckat har det blivit!

Beergarden börjar stängas ner efter 12slaget så då får ni röra er upp mot sukhumvit om ni vill festa vidare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×