Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
malmel

Normalt nu med regn på Lipe, Lanta?

Rekommendera Poster

Åker om fyra veckor till Koh Kradan, Koh Lipe och Koh Lanta. Har börjat kolla in vädret (på yr.no) och det ser ju ut som att det har regnat endel och prognosen framåt visar bara regn i drygt en vecka, vet ju dock att man inte alltid ska lita på de prognoserna... Hur är det egentligen, har det regnat mycket?

Jag trodde att november skulle vara en torrare månad på västsidan, brukar det inte vara så?

Får helt enkelt hoppas på att december blir en torr månad :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hmmm.. Ser ut att bli en smärre katastrof för oss, som åker i morgon.

Regn regn regn ... Vi stannar tre veckor och det ser minst sagt olovande ut 😟

Hade inte kollat vädret fören nu när ja läste ditt inlägg.

Katastrof!😫 Hoppas det ändrar sig..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

i Sverige när de skriver att det blir fint väder brukar det kunna bli en del regn

i Thailand är det tvärtom är prognosen regn kan det innebära regn 30 min mot kvällen resten av dan är det sol så ge inte upp tror inte det blir några problem med regn om ni åker om en månad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Ta ALLTID väderprognoser beträffande Thailand med en viss nypa salt. Tyvärr är de galna ganska ofta. Jag rapporterar om vädret från Samui nästan dagligen på en sajt och jämför man med vädersajterna kan vi i vissa fall rapportera HELT olika väder.

Om det är möjligt är det givetvis bättre att förlita sig på lokala bloggare och webbsajter som rapporterar live. En annan idé är att kolla in webbkameror som visar vädret live. Vissa hotell/resort har sådana på sina webbplatser.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oroa er inte för vädret. Kommer vara mkt bättre än i Sverige vid samma tidpunkt.  ;)

Var i AoNang och Khao Lak i slutet av Oktober och vädret var då mkt bra. Det kom 3 eftermiddagsskurar som gjorde att vi tillfälligt fick ge upp bad & sol.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag måste instämma med övriga, lita inte på prognoserna mer än tempen möjligtvis!

Har varit i phuket-krabi-Lanta området massor gånger mellan Nov-Feb och det är alltid varmt o sol!

Det kan komma en skur, men det vräker ner i 20 min o sen är det över o torrt inom 30 min...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag trodde att november skulle vara en torrare månad på västsidan, brukar det inte vara så?

Det är det också men det innebär inte att det är regnfritt den tiden på västkusten utan kan bli en del gråa dagar i November. I December är det mer ovanligt men det händer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×