Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
gOOgle

Behöver lite hjälp angående Visum/flyg/etc för tjejen.

Recommended Posts

Ja nu har det kommit lite snö här lite mer söderut också, samt -17 för tillfället.

Köpte en tjock jacka till stackarn idag som jag får ge henne på flygplatsen imorgon :)

Ja nu har det kommit lite snö här lite mer söderut också, samt -17 för tillfället.

Köpte en tjock jacka till stackarn idag som jag får ge henne på flygplatsen imorgon :)

Det blir ju en liten skillnad i alla fall, termobyxor, mössa, vantar, vinterskor, broddar (annars slår hon ihjäl sig) halsduk osv är nog inte heller dumt att införskaffa.

Tjejen vill ju komma hit, men jag är tveksam... Du får väl rapportera in vad hon tyckte om Sverige och vädret. Är det inte "I want to go home" efter en dag så kanske jag får tänka om.

Det är oxå viktigt att skriva varför hon måste vara 3 månader i Sverige..

Skriver ni att hon har jobb måste ni även skicka med intyg från hennes arbetsgivare att hon har fått beviljad semester..

Viktigt att oxå skriva att hon INTE har planer på att flytta till Sverige.

Är det till fördel om de redan finns familje medlemmar i sverige?? (syster som varit här 5 år)  eller ska man mörka??

Skriver ni att hon har jobb måste ni även skicka med intyg från hennes arbetsgivare att hon har fått beviljad semester..

Är det till fördel om de redan finns familje medlemmar i sverige?? (syster som varit här 5 år)   eller ska man mörka??

Hur menar du då?

om de är viktigt me info om 3 månader  ( vad skriver man?)

om de är viktigt att hon inte ska flytta till sverige, bara semester

funderar om de kan va lättare att få visa, på ena eller andra sättet??

Är det till fördel om de redan finns familje medlemmar i sverige?? (syster som varit här 5 år)   eller ska man mörka??

Vet inte ett skvatt om visum till Sverige men om dom frågar efter det så får du nog svara ärligt och inte mörka.

Om dom inte frågar efter det så ser jag ingen anledning att tala om det frivilligt, har svårt att tänka mig att det skulle hjälpa.

om de är viktigt me info om 3 månader  ( vad skriver man?)

om de är viktigt att hon inte ska flytta till sverige, bara semester

funderar om de kan va lättare att få visa, på ena eller andra sättet??

Du ska säga att du INTE har några planer på att flytta till Sverige... Svarar du ja på den frågan är det risk att ni inte får visumet beviljat..

Hej igen  :D

Nu var det dags för henne att åka hem igen efter 3 månader i Sverige.

Har en fråga bara.

Är det någon begränsad tid innan hon får komma tillbaks på ett 3-månadersbesök igen? Kan hon till exempel komma tillbaka om 1 månad eller måste hon vänta en viss tid innan man söker visum igen?

Hittar inget som säger att man måste vänta innan man söker igen, men någon av er har säkert erfarenhet av detta.

Mvh  :)

Varför inte bara förlänga så slipper man betala flygbiljett igen? Och ny intervju i bangkok.

Någon intervju är det ju inte på besöksvisum. Men håller med dej. Smartare att förlänga om det går.

Det gick dock inte i vårat fall eftersom det inte gick att förlänga hennes försäkringoch det var inget annat bolag som ville försäkra henne när hon redan var i Sverige.

Varför inte bara förlänga så slipper man betala flygbiljett igen? Och ny intervju i bangkok.

Någon intervju är det ju inte på besöksvisum. Men håller med dej. Smartare att förlänga om det går.

Det gick dock inte i vårat fall eftersom det inte gick att förlänga hennes försäkringoch det var inget annat bolag som ville försäkra henne när hon redan var i Sverige.

Har för mig det var en kort intervju för oss. I vilket fall som helst så slipper man ju bangkok resan om man inte redan bor där :)