Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Mimo

Avresa december!

Recommended Posts

Flyger 3/12 med Norwegian från Arlanda till Bangkok med resrutt: Bangkok - Aonang - Koh Lanta - Koh Lipe - Bangkok. Hemresa 28/12

Första gången till Thailand!  :dan

Vi åker hela familjen med två barn 2 & 6 år gamla

Vi åker till samma ställen men skippar Koh Lipe :)

Åker 2 dagar efter er och stannar 2 dagar lägre !

Hoppas ni får en härlig första resa 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

Åker den 14/12 med Thai direkt till Phuket och sedan snabbast möjliga färd vidare till Khao Lak och Bangnian. Den 21/12 bär det iväg till Koh Kho Khao tre dagar och sedan några dagar tillbaka till Bangnian tills vi åker hem den 29/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Åker den 14/12 med Thai direkt till Phuket och sedan snabbast möjliga färd vidare till Khao Lak och Bangnian. Den 21/12 bär det iväg till Koh Kho Khao tre dagar och sedan några dagar tillbaka till Bangnian tills vi åker hem den 29/12.

Lite avundsjuk på dig och de andra som ska till Khao Lak ... Brukar ju alltid åka dit en sväng men inte i år!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avresa från Kastrup 20/12 mot Phuket. Patong, Koh Lanta och sedan avslut med Bangkok. 28 dagar iväg från vinter och rusk. Börjar mentalt packlistan. Trevlig resa på oss!  :dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

19 dec med turkarna till Bangkok, sedan Koh Lipe över julen, nyår?. Hem från Bkk den 6/1. Det börjar närma sig :cool

Bokade nyår på Koh Samet igår. Flyg Hat Yai till Bkk och sedan buss till Koh Samet :chwi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sista dagen i december åker vi till Thailand. Vi börjar med en dryg månad i Bang Niang, Khao Lak. Sedan blir det Similan Tour i 3 dagar. Vi fortsätter sedan till Koh Lanta och vidare till Koh Lipe. Sedan flyg från Hat Yai till Bankok och där stannar vi några nätter innan vi fortsätter till Koh Kood, Koh Mak och Koh Chang. Sedan är det dags att ta sig till Bangkok för vidare transport till Sverige. Vi kommer hem i slutet av mars och hoppas då att våren så smått kommit till västkusten. Oj, vad vi lämgtar!!!!

:kla:dan:kla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flyger 3/12 med Norwegian från Arlanda till Bangkok med resrutt: Bangkok - Aonang - Koh Lanta - Koh Lipe - Bangkok. Hemresa 28/12

Första gången till Thailand!  :dan

Vi åker hela familjen med två barn 2 & 6 år gamla

Vi åker till samma ställen men skippar Koh Lipe :)

Åker 2 dagar efter er och stannar 2 dagar lägre !

Vad roligt! =)

Hoppas ni får en härlig första resa 😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

Åker den 14/12 med Thai direkt till Phuket och sedan snabbast möjliga färd vidare till Khao Lak och Bangnian. Den 21/12 bär det iväg till Koh Kho Khao tre dagar och sedan några dagar tillbaka till Bangnian tills vi åker hem den 29/12.

Vi åker oxå den 14/12 till Phuket. 5 nätter i Kamala och sedan tar vi båt över till Koh Lanta (2 ställen) innan hemresa den 5/1.  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

19 dec med turkarna till Bangkok, sedan Koh Lipe över julen, nyår?. Hem från Bkk den 6/1. Det börjar närma sig :cool

Bokade nyår på Koh Samet igår. Flyg Hat Yai till Bkk och sedan buss till Koh Samet :chwi

Vi åker från Lipe till Samet den 29:e med AirAsia Island transfer. Landar på DonMuang vid 15:30. Skulle iofs kunna dra raka vägen till BanPhe och speedboat ut, men vi tar det lugnt. En natt på Amari DonMuang. Sedan plockar vår standardtaxi oss på morgonen den 30:e och kör oss till BanPhe och Samet.

Fast innan dess 17 dagars nöje/slappande i Singapore, KL, Langkawi och Lipe.

Nära nu...

S

Share this post


Link to post
Share on other sites

19 dec med turkarna till Bangkok, sedan Koh Lipe över julen, nyår?. Hem från Bkk den 6/1. Det börjar närma sig :cool

Bokade nyår på Koh Samet igår. Flyg Hat Yai till Bkk och sedan buss till Koh Samet :chwi

Vi åker från Lipe till Samet den 29:e med AirAsia Island transfer. Landar på DonMuang vid 15:30. Skulle iofs kunna dra raka vägen till BanPhe och speedboat ut, men vi tar det lugnt. En natt på Amari DonMuang. Sedan plockar vår standardtaxi oss på morgonen den 30:e och kör oss till BanPhe och Samet.

Fast innan dess 17 dagars nöje/slappande i Singapore, KL, Langkawi och Lipe.

Nära nu...

S

Då åker vi samma transfer den 29/12, 9.30 från Lipe tror jag det var. Och även över till Samet den 30:e...:) Vi ses!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

19 dec med turkarna till Bangkok, sedan Koh Lipe över julen, nyår?. Hem från Bkk den 6/1. Det börjar närma sig :cool

Bokade nyår på Koh Samet igår. Flyg Hat Yai till Bkk och sedan buss till Koh Samet :chwi

Vi åker från Lipe till Samet den 29:e med AirAsia Island transfer. Landar på DonMuang vid 15:30. Skulle iofs kunna dra raka vägen till BanPhe och speedboat ut, men vi tar det lugnt. En natt på Amari DonMuang. Sedan plockar vår standardtaxi oss på morgonen den 30:e och kör oss till BanPhe och Samet.

Fast innan dess 17 dagars nöje/slappande i Singapore, KL, Langkawi och Lipe.

Nära nu...

S

Då åker vi samma transfer den 29/12, 9.30 från Lipe tror jag det var. Och även över till Samet den 30:e...:) Vi ses!!

Kul! Japp 09:30. Kolla efter en familj med mkt packning och 2 barn (kille o tjej) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu är det december!! 🌴🌴☀ï¸â˜€ï¸â˜€ï¸ðŸ˜Ž

Jaa, äntligen rätt månad!!!! Fast det är ju bara den 1:sta och vi åker inte förrän den 31:sta!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu börjar det närma sig så smått :) Avresa 19/12 från Stockholm direkt ner till

Phuket. Sen blir det jul och nyår på Kata beach och Phi Phi öarna. Sen hemresa 2/1-2014. Första gången i Thailand för mig, gubben och våra två tonårssöner  :pra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Låter härligt Chanil   :)

För oss är det bara ett par dagar av längtan kvar  åker den 5 december   :dan:pra

Ååh snart där, ha en härlig resa  :D

Tack!  :big grin:

Och detsamma ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×