Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Siranie

Thailand 90 dagar med ev.Singapore och Malaysia

Recommended Posts

Hej, jag är thai men kommer att resa in som sv. Det är första gången min familj åker "hem" till mig och vår dotter kommer vara 9 mån när vi reser. Vi kollar nu med visum men kan någon tala om för mig om jag ska göra på bästa sätt det här med visum mm. Vi är 2 vuxna och 1 spädbarn, kommer åka på betala 1900B x 3pers för att får 30 extra dagar. Vad är bästa sättet att göra?

Vi ska vara i Thailand i 90 dagar och vi kan tänka oss besöka Singapore / Malaysia.

Ska vi då ansöka om 90 dagar med dubble entry och får ändå bara 60 dagar å måste åka och förlänga 30 dagar på Soi Suan Pluu?

Kan vi bara åka in och får 30 dagar visum, flyga ut till Singapore och får vi då 30 nya dagar visum när vi kommer tillbaka och till Malaysia å får 30 dagar till?

Jag blir snurrig... 

Du kan klara dej utan visum..

1. När du kommer till Thailand med flyg får du alltid 30 dagar om du inte har visum.

Så om du åker till Singapore senast 30 dagar efter du kommer till Thailand så är det lugnt.. När du sen kommer tillbaka får du 30 dagar igen.. Sen måste du åka till malaysia inom 30 dagar.. När du sen kommer tillbaka från Malaysia får du 30 dagar igen..