Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
syster_cecilia

heltäckande uv-kläder som skydd mot kubmaneter

Rekommendera Poster

Enligt nationmultimedia är inte västkusten ett av de mest drabbade områdena av dengue.

Nu pratade jag om västkusten från Khao Lak och norrut. Och borde kanske ha förtydligat mig och lagt till "av turistområdena". Självklart är det mer vanligt på landsbygden och i fattiga områden. På turistorterna sprutar man ju också oftast mot myggen och är mer noga med att inte "odla" mygglarver genom att låta sötvatten stå i krukor och liknande. Hur som helst så är det alltid viktigt att skydda sig mot myggen. Att inte bli biten är det enda säkra skyddet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade kass uppkoppling när jag skrev sist, allt försvann med jämna mellanrum... Hittade en sida www.nationmulitmedia.com där de skrev om vilka områden i Thailand som var mest utsatta för Dengue. Detta skrevs i somras så det kanske har ändrats sen dess, har inte hört något här om Dengue iaf...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad är nationmultimedia?

Det är The Nation, en av två stora engelskspråkiga tidningar i landet. Nationmultimedia.com är en besynnerlig webbadress. Jag förstår inte varför de inte officiellt ändrat till Thenation.co.th (som de också äger).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag lånar tråden och varnar för Kubmaneter!

20 personer har blivit stungna av maneter på bara två månader i Thailand.

Lamai, Koh Samui tycks särskilt drabbat då en rysk pojke nästan dog igår och förra året då tyskan omkom.

Köp ättika/vinäger och ta med för 15-20 thb flaskan när ni badar är mitt råd.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×