Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Cattis1977

Bokat med Thai - checka in bagaget för hela resan

Rekommendera Poster

Vi kommer flyga hem med Thai från Krabi - byter plan i Bangkok och vidare mot Sthlm. Visst går det att boka in bagaget för hela resan så man slipper stå i köer igen o checka in på Bangkok? Hur gör man?

Ooops, borde lagt i  annan kategori kanske...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi kommer flyga hem med Thai från Krabi - byter plan i Bangkok och vidare mot Sthlm. Visst går det att boka in bagaget för hela resan så man slipper stå i köer igen o checka in på Bangkok? Hur gör man?

Ooops, borde lagt i  annan kategori kanske...

Och kanske sökt lite på forumet för svar? ;)

Ja, definitivt om ni åker Thai från Bkk.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi kommer flyga hem med Thai från Krabi - byter plan i Bangkok och vidare mot Sthlm. Visst går det att boka in bagaget för hela resan så man slipper stå i köer igen o checka in på Bangkok? Hur gör man?

Ooops, borde lagt i  annan kategori kanske...

Och kanske sökt lite på forumet för svar? ;)

Ja, definitivt om ni åker Thai från Bkk.

Tänk att man ska behöva känna sig så dum när ni "gamla Thai-rävar lägger ut sådana svar!

Söker man via sökfunktionen får man ibland upp en massa gamla trådar som inte är relevanta, gäller nåt helt annat mm.

Man behöver ju inte svara om man tycker det är jobbigt att upprepa sig! Ursäkta, men Blir så j*kla trött!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi kommer flyga hem med Thai från Krabi - byter plan i Bangkok och vidare mot Sthlm. Visst går det att boka in bagaget för hela resan så man slipper stå i köer igen o checka in på Bangkok? Hur gör man?

Ooops, borde lagt i  annan kategori kanske...

Och kanske sökt lite på forumet för svar? ;)

Ja, definitivt om ni åker Thai från Bkk.

Tänk att man ska behöva känna sig så dum när ni "gamla Thai-rävar lägger ut sådana svar!

Söker man via sökfunktionen får man ibland upp en massa gamla trådar som inte är relevanta, gäller nåt helt annat mm.

Man behöver ju inte svara om man tycker det är jobbigt att upprepa sig! Ursäkta, men Blir så j*kla trött!

Eftersom du hugger så trots min smiley så kan jag väl lite försynt påpeka att det finns massor med trådar med den frågan och ännu fler svar. Nya som gamla. Och att söka på ett forum behöver man inte vara gammal thairäv för, det räcker bra med sunt förnuft och normalbegåvning. Testa nån gång ska du se ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag använder givetvis sökfunktionen oxå. Gjort många många gånger men nu var det enklast att slänga iväg en fråga då jag inte hade tiden att leta runt.

Ber om ursäkt om jag lät taggig, men det är inte första gången man ser dessa kommentarer. Menade bara att ju inte är tvungen att svara om man tycker det känns jobbigt.

Ska bättra mig o leta i gamla trådar istället, I promise  ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte rest från Krabi men jag funderade lite över när jag reste från BKK sist i Augusti och inchecken på subban sa att jag måste hämta ut resväskan för att gå igenom tull.

Men årets 3 resor med Thai+SAS har väskan alltid gått hela vägen (inklusive inrikes i Sverige) och det gjorde den såklart denna gång åxå.

Och vid slutdestinationen så är det ju inrikes dvs ingen tullare som kollar nåt.

Så incheck i BKK verkar inte riktigt veta heller. Men man ser på bagagetaggen att den går hela vägen, om man nu är lite klurig och fattar vad det står på den i alla fall.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är där poängen ligger Christery, bara att fylla resväskan med det man är i störst behov av här hemma = ingen koll någonstans + flyger du med Thai från Bkk kan man också ha "något" kg för mycket, de har hitintills inte jämrat sig för mycket - kanske skakat lite på huvudet men ett ödmjukt leende brukar lösa det mesta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×