Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ellen-kaa

Behöver snabba råd om 7 dagars visa extension, please :)

Rekommendera Poster

Stackars Ellen-Kaa. Att det ska vara så förgjordat krågligt att förlänga om ens semester förstörts av sjukdom. Hoppas verkligen att allt löser sig för dig, och främst då att det inte blir värre i magen på dig.

Kan du inte få ett intyg av farbror doktorn att du behöver vila innan du orkar med en reguljär hemresa.

Lycka till.

Tack :)

Jag vill inte få läkarintyg på annat än min mage, de skriver vila på rummet och det har jag verkligen inte tänkt mig när jag väl blir frisk ;)

Men jag behöver komma in för mer behandling ber jag doktorn skriva något extra intyg till immigration kontoret.

Jag tror inte de nekar mig

Har funderat på klädseln, har snygg klänning ( skall ha en fin sjal till) men till Samet tog jag

endast, flipflip, kanske måste mig fixa hit mitt bagage först där jag har bättre skor??? Är ganska nyklippt med lättstylat hår.

Hoppas det räcker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2 av mina kompisar blev nekade för några år sen så dom fick köra på overstay. Men i ditt fall tycker jag dom borde bevilja det.

Biljett tror jag dock inte dom bryr sig om.

Är det vanlig att man blir nekad? Jag ska ju skaffa trippel-entry visa innan jag åker, och planerar att förläng med 30 dagar vid minst två av varje 60-dagars period.

Att förlänga sitt turistvisum brukar aldrig vara några problem. Det har jag oxå gjort många gånger.

Att däremot förlänga dom 30 dagars uppehållstillstånd man får om man inte har visum är det inte alltid dom vill förlänga. Det gör dom bara i undantagsfall.

Så i detta fallet tycker jag dom borde bevilja det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2 av mina kompisar blev nekade för några år sen så dom fick köra på overstay. Men i ditt fall tycker jag dom borde bevilja det.

Biljett tror jag dock inte dom bryr sig om.

Är det vanlig att man blir nekad? Jag ska ju skaffa trippel-entry visa innan jag åker, och planerar att förläng med 30 dagar vid minst två av varje 60-dagars period.

Att förlänga sitt turistvisum brukar aldrig vara några problem. Det har jag oxå gjort många gånger.

Att däremot förlänga dom 30 dagars uppehållstillstånd man får om man inte har visum är det inte alltid dom vill förlänga. Det gör dom bara i undantagsfall.

Så i detta fallet tycker jag dom borde bevilja det.

Aha, tack för svaret. Då borde allt gå bra för mig sen :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du bör inte ha några problem vid denna förlängning.

Kom dock ihåg lite vad gäller datum. Ett trippel visum brukar normalt ha 180 dagars giltighet. Detta innebär att du måste göra sista inresan senast 180 dagar efter utfärdandet.

Och eftersom man ju normalt lämnar in ansökan och får beviljat några veckor innan avfärd så kanske det är vettigt att göra som följer.

Ex när du reser så har det hunnit gå 14 dagar från utfärdandet.

Ankomst och inresa 1.    (visa 14 dagar)

Förlänga med 30 dagar.  (visa 74 dagar)

Visarun och inresa 2.    (visa 104 dagar)

Visarun och inresa 3    (visa 164 dagar så om du förlängt här så skulle du bara

                                kunnat utnyttja 16 av dom 30 dagarna)

Förlänga med 30 dagar.   

hf

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du bör inte ha några problem vid denna förlängning.

Kom dock ihåg lite vad gäller datum. Ett trippel visum brukar normalt ha 180 dagars giltighet. Detta innebär att du måste göra sista inresan senast 180 dagar efter utfärdandet.

Och eftersom man ju normalt lämnar in ansökan och får beviljat några veckor innan avfärd så kanske det är vettigt att göra som följer.

Ex när du reser så har det hunnit gå 14 dagar från utfärdandet.

Ankomst och inresa 1.    (visa 14 dagar)

Förlänga med 30 dagar.   (visa 74 dagar)

Visarun och inresa 2.    (visa 104 dagar)

Visarun och inresa 3     (visa 164 dagar så om du förlängt här så skulle du bara

                                kunnat utnyttja 16 av dom 30 dagarna)

Förlänga med 30 dagar.   

hf

Tack för informationen, jag har läst på om alla regler redan :)

Planen är att göra första visa-run efter 60 dagar (från utfärdande av visat) sen på vardera 60 dagars period efter den förlänga med 30 dagar.

Vet att trippel-entryt endast är giltigt 6 månader från utfärdandet så jag måste göra sista 30 dagars förlängningen före utgångsdatum av visat.

Har räknat med att kunna stanna till augusti/september om jag ordnar två 30-dagars förlängningar.

Åker 25/1 och ansöker visat 10 dagar före detta (bor i Stockholm med gångavstånd till ambassaden)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du redan förlängt ditt visum 1 gång med 30 dagar?

Nix, har det vanliga 30 dagars man får vid inresa, fast det är ju bara 29 eller 29 dagar så som de räknar.

Ankomststämpeln i passet är dag 1 oavsett när på dygnet man anländer. Man har ju befunnit sig i Thailand den dagen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förresten, hur är vädret på Samet nu. Vi funderar på att dra dit om några dagar

Jag åkte över till fastlandet för att packa ihop mina prylar från lägenheten och ev. åka till immigration.

Vädret är sämre här, sjön orolig, blåsigt (röd flagg). På Samet har de senaste dagarna varit fint, har inte varit ute mycket men sett det, en del moln, mer sol och inte mycket regn.

Jag passar på och laddar ner filmer med i fall jag blir fortsatt sjuk, men nu får det snart vara nog!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Alltså, nu är det inte 7 dagar extend jag vill ja utan 30 på mitt single 60+30.

Men jag läste om en (tidigare i tråden) som bara gick in och dom fixar kopior, bilder(foton) för 100battingar. Nån som testat det i BKK.

Jag har ju med mig foton men inte så mycket annat, behövs en kopia på utresebiljetten (igen) eller är det bara att fylla i blanketten och lämna in med 2 foton på immigration och betala 1900BHT.

Tänkte inte stanna i BKK längre än nödvändigt, så det skulle vara bra om det gick smidigt.

Sorry om jag norpade tråden eller skulle skapat en ny. Men 7 eller 30 är väl liksom samma sak antar jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det är en förlängning på dina 60 + 30 så går det inte utan att lämna landet.

Du får stanna i max 90 dagar.

Är du i Thailand redan så är det bästa att köpa en billig flygbiljett till något grannland så får du 30 dagar när du återvänder.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om det är en förlängning på dina 60 + 30 så går det inte utan att lämna landet.

Du får stanna i max 90 dagar.

Är du i Thailand redan så är det bästa att köpa en billig flygbiljett till något grannland så får du 30 dagar när du återvänder.

Nej, det är för att få dom extra 30 innan jag drar upp till Isaan (vill spara lite pengar så jag försöker hålla hotell till ett minimum). Har pejl på lägenheter men inte på immigration office i Mahasharakam, det kanske finns men jag tänkte fixa det i BKK innan jag drar dit.

Så då är det väl fiffigt om jag har alla papper klara och bara lämnar in dom för en stämpel. Eller så tänkte jag i alla fall.

Fanns ju jättebra info för att söka visum på hemsidorna i Sverige, men vad som gäller för förlängningen framgår liksom inte mer än att jag måste dit en vecka innan mina 60 dagar har gått ut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är jag inte säker vad frågan är men finns immigration i stort sett över allt och du har säkert inte långt till det från Mahasharakam var det nu ligger.

Du brukar bara få en förlängning dom sista veckorna eller sista månaden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns ett Immigration Office i Khon Kaen.

Hmm, det var ju lite kortare än att åka till BKK i alla fall. Trodde jag skulle kunna lösa det direkt i BKK innan jag drar mig upp/österut.

Enda jag ser i reglerna är att jag måste göra det en vecka innan visumet (60 dagar) går ut.

Men om det är en massa röd/gula skjortor runt Immigration i BKK så är det ju inte så fiffigt att fara dit heller.

Bra att veta, det går ju att ta en liten tripp med buss dit och fixa visumet om jag inte löst det i Bangkok.

Hittar lite andra offices (en jäkla massa faktiskt, jordbruk osv) i Mahasharakam city men inte just immigration. Eller så är jag dålig på att leta, vissa delar dyker bara upp på thai så jag har inte den blekaste om vad som står där.

Siktar på att lösa det i BKK men det är ju bra å ha en alternativlösning åxå.

Kan ju vara roligt med en liten resa efter nästan ett par månader åxå.

Underbart med information. Jag tackar och bockar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enda jag ser i reglerna är att jag måste göra det en vecka innan visumet (60 dagar) går ut.

Var ser du den regeln? Jag brukar få mina 30 extra dagar när som helst. Åker till Immigration när det passar mej under mina första 60 dagar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enda jag ser i reglerna är att jag måste göra det en vecka innan visumet (60 dagar) går ut.

Var ser du den regeln? Jag brukar få mina 30 extra dagar när som helst. Åker till Immigration när det passar mej under mina första 60 dagar.

7. EXTENSION OF STAY

For the traveler who obtained tourist visa and wish to stay longer or may wish to change their visa type must fill an application for permission at the nearest immigration office where they are staying or at the Office of Immigration Bureau located at Government Center B, Chaengwattana Soi 7, Laksi, Bangkok 10210, Tel 0-2141-9889 (or at http://www.immigration.go.th). The extension of stay should be done one week before the last permitted date mentioned on the immigration's stamp in your passport. The extension of stay as well as the change of certain type of visa is solely at the discretion of the Immigration officer.

http://www.thaiembassy.se/en/visa/types-of-visa/36

Men som alltid i Thailand så håller dom väl inte så hårt på alla regler.

Släntra in sista dan med en chang t-shirt, shorts och flipflops med en öl i handen så kanske det inte går lika bra.... Vad vet jag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enda jag ser i reglerna är att jag måste göra det en vecka innan visumet (60 dagar) går ut.

Var ser du den regeln? Jag brukar få mina 30 extra dagar när som helst. Åker till Immigration när det passar mej under mina första 60 dagar.

7. EXTENSION OF STAY

For the traveler who obtained tourist visa and wish to stay longer or may wish to change their visa type must fill an application for permission at the nearest immigration office where they are staying or at the Office of Immigration Bureau located at Government Center B, Chaengwattana Soi 7, Laksi, Bangkok 10210, Tel 0-2141-9889 (or at http://www.immigration.go.th). The extension of stay should be done one week before the last permitted date mentioned on the immigration's stamp in your passport. The extension of stay as well as the change of certain type of visa is solely at the discretion of the Immigration officer.

http://www.thaiembassy.se/en/visa/types-of-visa/36

Men som alltid i Thailand så håller dom väl inte så hårt på alla regler.

Släntra in sista dan med en chang t-shirt, shorts och flipflops med en öl i handen så kanske det inte går lika bra.... Vad vet jag.

Aha! Det har jag inte uppmärksammat. Som sagt så verkar den regeln inte följas. Nu verkar man kunna förlänga när som helst och det är ju väldigt praktiskt att göra om man är i närheten av ett Immigration office. Bra att veta att den finns utifall att nån bestämmer sig för att följa dem.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enda jag ser i reglerna är att jag måste göra det en vecka innan visumet (60 dagar) går ut.

Var ser du den regeln? Jag brukar få mina 30 extra dagar när som helst. Åker till Immigration när det passar mej under mina första 60 dagar.

7. EXTENSION OF STAY

For the traveler who obtained tourist visa and wish to stay longer or may wish to change their visa type must fill an application for permission at the nearest immigration office where they are staying or at the Office of Immigration Bureau located at Government Center B, Chaengwattana Soi 7, Laksi, Bangkok 10210, Tel 0-2141-9889 (or at http://www.immigration.go.th). The extension of stay should be done one week before the last permitted date mentioned on the immigration's stamp in your passport. The extension of stay as well as the change of certain type of visa is solely at the discretion of the Immigration officer.

http://www.thaiembassy.se/en/visa/types-of-visa/36

Men som alltid i Thailand så håller dom väl inte så hårt på alla regler.

Släntra in sista dan med en chang t-shirt, shorts och flipflops med en öl i handen så kanske det inte går lika bra.... Vad vet jag.

Aha! Det har jag inte uppmärksammat. Som sagt så verkar den regeln inte följas. Nu verkar man kunna förlänga när som helst och det är ju väldigt praktiskt att göra om man är i närheten av ett Immigration office. Bra att veta att den finns utifall att nån bestämmer sig för att följa dem.

Såg den bara när jag snokade runt (man får faktiskt leta lite, den texten dyker inte upp om man bara kör dom vanliga länkarna), men jag ska ju försöka direkt jag landat eller dan efter i BKK. Så slipper jag pyssla med sånt sen.

Några månader går fort och jag har inte så bra koll på sånt. Får väl ställa nåt alarm på smarfånen tills dagarna innan jag ska hem. Och hoopas att jag har den laddad  :pra

Ska kika lite till på om det finns ett i Mahasharakam city, KK verkade ju ha ett och då är det nästan så att jag tror att det finns ett i varje provins.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

WTF, är det pga demonstrationerna som dom vill att man ska fara till den andra immigration office kanske.

Skrivet den 5e december.

For the convenience of foreigners coming apply Immigration services at Government Complex Center Chaeng Wattana Rd.,

We would like to inform that we would encourage to visit our offices at Imperial World Ladprao, 5th Floor (Immigration Service Center for 3 National Legalized Labors) Ladprao Rd.,for more information, call 1111 or go to Immigration Division 1 website

http://immigration.go.th/

Men kikar man lite vidare så öppnar dom inte före den 16dec.

Immigration Division 1 would like to announce that the offices at

Government Complex Center, Chaeng Wattana Rd., will reopen from Monday 16th Dec,2013

and that services at Imperial World Ladprao, 5th Floor  (Immigration Service Center for 3 National Legalized Labors) 

will be suspended from that date (except for 3 National Legalized Labor ; Laos, Cambodia and Mynmar)

http://bangkok.immigration.go.th/popup_anounce.html

Tja, det lär väl visa sig om demonstrationerna har lugnat ner sig eller intenär jag landar i Januari 2014.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×