tezze 0 Report post Posted September 10, 2013 Som jag tidigare skrivit så ska jag och maken åka till Thailand den 4 nov. I år blir det emirates vi reser med tidigare har vi åkt med qatar airways och thai airways. Idag ringde jag svenska kontoret för emirates efter att suttit och läst massa på deras hemsida ang stopover. Efter samtalet så blev det fixat med gratis hotellövernattning. Och har jag fattat det rätt ingår mat och transfer mellan hotellet och flygplatsen också. Kvinnan jag pratade med var helt underbar och trevlig. Längesen jag fick sådan kanon service. Nu hoppas jag att resa med dem blir lika trevligt. Blir ju att åka med a380 både på ner och hemresan. Share this post Link to post Share on other sites
ellen-kaa 0 Report post Posted September 10, 2013 Härligt!! Vilken klass åker ni i? Jag åker i morgon med dem, Arlanda- bbk, stoppover endast 5 timmar I Dubai som jag skall tillbringa i en Lounge, Åker ekonomi klass så lounge ingår inte men jag har bokat Marhaba lounge. Fick biljetten för 3700:- så jag klagar inte Share this post Link to post Share on other sites
tezze 0 Report post Posted September 10, 2013 Vi åker ekonomi klass Share this post Link to post Share on other sites
tezze 0 Report post Posted September 10, 2013 Är du säker att det inte ingår gratis lounge? Tyckte jag läste något om det Share this post Link to post Share on other sites
diseledvin 4 Report post Posted September 10, 2013 Vi åker ekonomi klass verkar nästan för bra för att vara sant att det ingår hotell mat transfer mm hur långt är uppehållet ? du måste berätta hur det gick sen, vad kostade biljetterna Share this post Link to post Share on other sites
tezze 0 Report post Posted September 10, 2013 Vi har 11tim transfer tid och vi betalade 9181kr för 2 vuxna (4-20nov) via flygstolen.se Share this post Link to post Share on other sites
gosatta 0 Report post Posted September 10, 2013 ringde du emirates i sverige eller hemma i Dubai? har liknande tider å ris så ska nog ringa å säga hej jag också Share this post Link to post Share on other sites
mankan89 5 Report post Posted September 10, 2013 ringde du emirates i sverige eller hemma i Dubai? har liknande tider å ris så ska nog ringa å säga hej jag också Idag ringde jag svenska kontoret för emirates Kan vara en ledråd kanske Share this post Link to post Share on other sites
mankan89 5 Report post Posted September 10, 2013 Som jag tidigare skrivit så ska jag och maken åka till Thailand den 4 nov. I år blir det emirates vi reser med tidigare har vi åkt med qatar airways och thai airways. Idag ringde jag svenska kontoret för emirates efter att suttit och läst massa på deras hemsida ang stopover. Efter samtalet så blev det fixat med gratis hotellövernattning. Och har jag fattat det rätt ingår mat och transfer mellan hotellet och flygplatsen också. Kvinnan jag pratade med var helt underbar och trevlig. Längesen jag fick sådan kanon service. Nu hoppas jag att resa med dem blir lika trevligt. Blir ju att åka med a380 både på ner och hemresan. Jag åker också 4 nov med Emirates från ARN. Dock ca 4,5 tim väntan i Dubai till A380 går vidare mot Bangkok Share this post Link to post Share on other sites
ellen-kaa 0 Report post Posted September 10, 2013 Endast för first och business klass, kanske det hade gått att deala tll sig det som med ert hotell;) fantastiskt att ni har hotell i ekonomi klass!!! Grattis ! Har läst att man kan får det i de övre om det är lång stopover Är du säker att det inte ingår gratis lounge? Tyckte jag läste något om det Share this post Link to post Share on other sites
gosatta 0 Report post Posted September 11, 2013 ringde du emirates i sverige eller hemma i Dubai? har liknande tider å ris så ska nog ringa å säga hej jag också Idag ringde jag svenska kontoret för emirates Kan vara en ledråd kanske haha ja det har du rätt i Share this post Link to post Share on other sites
tezze 0 Report post Posted September 11, 2013 Ja det var det svenska kontoret i sthlm jag ringde dock pratade de engelska. Det är väl värt och kolla om man är berättigad hotell övernattning. Denna sida läste jag på http://www.emirates.com/english/plan_book/essential_information/dubai-connect/terms-and-conditions.aspx Share this post Link to post Share on other sites
mankan89 5 Report post Posted September 11, 2013 Ja det var det svenska kontoret i sthlm jag ringde dock pratade de engelska. Det är väl värt och kolla om man är berättigad hotell övernattning. Denna sida läste jag på http://www.emirates.com/english/plan_book/essential_information/dubai-connect/terms-and-conditions.aspx Har du bokat sitt platser? Jag har gjort det via hemsidan och de var väldigt smidigt. Det verkar som det går att gå in och ändra när som helst också. Det går också att välja speciell mat om man vill. Share this post Link to post Share on other sites
Karolina 6 Report post Posted September 11, 2013 Har bookat billjetter för 3 gg med Emirates till BKK nu, dom har toppen service! Bra mat och alltid 2 val av mat på flyget. Du kan dessutom välja special kost innan om man tex är vegetarianer Kan inte annat än vara nöjd med dom! Och ni har värkligen fått ett supert erbjudanande med hotellet ju! WOW det är service A380 är skit stort hehe dom har fantastisk koll på boardingen, nästan ul att se på Share this post Link to post Share on other sites
ellen-kaa 0 Report post Posted September 11, 2013 Sitter nu i Marhaba Lounge efter att flygit Arlanda - Dubai. Riktigt, riktigt bra flyg med Emirates, när man sedan betänker min biljett på ca 3700:- är det ganska otroligt! Loungen är även den mysig, maten bra och en massa diricka för den som vill. Jag dricker endast vin. Att ta sig mellan gaiterna berättade de på Loungen är välidgt långt och man tar ett tåg!! Samma terminal dock. Vi får se hur det blir har en ganska så tung rygga!! Share this post Link to post Share on other sites
mankan89 5 Report post Posted September 12, 2013 Sitter nu i Marhaba Lounge efter att flygit Arlanda - Dubai. Riktigt, riktigt bra flyg med Emirates, när man sedan betänker min biljett på ca 3700:- är det ganska otroligt! Loungen är även den mysig, maten bra och en massa diricka för den som vill. Jag dricker endast vin. Att ta sig mellan gaiterna berättade de på Loungen är välidgt långt och man tar ett tåg!! Samma terminal dock. Vi får se hur det blir har en ganska så tung rygga!! Ok men du behövde inte åka tåg då eftersom det är samma terminal (terminal3)? Hur lång tid tog det att ta sig från loungen till gaten då? Share this post Link to post Share on other sites
ellen-kaa 0 Report post Posted September 12, 2013 Jo jag fick ta ett tåg ( typ tunnelbana) skulle till gaterna À Alla avgångar är i gate 3, lchf det är stort ( och tjusigt ) kanske 20 minuter Share this post Link to post Share on other sites
Guest elglenno Report post Posted September 12, 2013 Ska boka den där för 340kr låter göttigt Share this post Link to post Share on other sites
ellen-kaa 0 Report post Posted September 12, 2013 Ska boka den där för 340kr låter göttigt Det var skönt, det fanns även soffor där några slumrade till, de var ganska sunkiga ( i tyget), jag bryr mig inte och satt halvlog där när jag blev trött. Resten av loungen var fin och maten var god. Går säker tinte a jämföra med VIP lounger, men sådana har jag aldrig besökt! Share this post Link to post Share on other sites
Guest elglenno Report post Posted September 12, 2013 Ska boka den där för 340kr låter göttigt Det var skönt, det fanns även soffor där några slumrade till, de var ganska sunkiga ( i tyget), jag bryr mig inte och satt halvlog där när jag blev trött. Resten av loungen var fin och maten var god. Går säker tinte a jämföra med VIP lounger, men sådana har jag aldrig besökt! ska va lite sunkigt jag gillar det Share this post Link to post Share on other sites
Lovart 0 Report post Posted September 12, 2013 340?? Du menar väl 34 !!?? lol Share this post Link to post Share on other sites
n1an 8 Report post Posted September 14, 2013 Ska boka den där för 340kr låter göttigt Behöver man förhandsboka loungen? Startade en tv dokumentär på history Chanel i torsdagskväll kl 22. Närbild - Dubais flygplats. Tror första delen går i repris i kväll el morgon kväll kl 21. Man får följa dom som arbetar där. Intressant för mig som ska tillbringa några timmar på den Share this post Link to post Share on other sites
ellen-kaa 0 Report post Posted September 14, 2013 Nej, det går bra att bara gå in Ska boka den där för 340kr låter göttigt Behöver man förhandsboka loungen? Startade en tv dokumentär på history Chanel i torsdagskväll kl 22. Närbild - Dubais flygplats. Tror första delen går i repris i kväll el morgon kväll kl 21. Man får följa dom som arbetar där. Intressant för mig som ska tillbringa några timmar på den Share this post Link to post Share on other sites
tezze 0 Report post Posted September 14, 2013 Ikväll blir det att se på national geographic kl 21. Måste ju se hur dubais flygplats ser ut. Lär ju få se lite av a380 också, lite flygintrwsserad som man är. Share this post Link to post Share on other sites
n1an 8 Report post Posted September 15, 2013 Skönt Tezze att du såg att jag skrivit fel kanal 😄 Share this post Link to post Share on other sites