Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Tommy B2

Hemliga Norweigan

Rekommendera Poster

Norwegian hade den helt klart bästa flygplansmaten jag har ätit :)

Och helt klart den dyraste...

Vet inte vad den kostar om man köper på planet men 599 för mat och en väska tycker jag inte är dyrt iaf.

Det tycker jag är dyrt. Har hittills betalat exakt 0 kr för mat och bagage till Thailand, har inte för avsikt att betala mer i framtiden. Men då flyger jag inte Norwegian och inte charter.

Fas det är ju en sanning med modifikation. Vi får ju betala för det i biljettpriset. Det är ju bara inte specifierat och går inte att välja bort(kostnaden alltså).

Dock väljer jag 10 gånger av 10 ett bolag där allt ingår.

Kostar givetvis det flygbolaget några kronor men har svårt att tro att en väska och den oaptitliga sörja dom kallar mat kostar dom ens i närheten av 599!

Har inte för avsikt att flyga till Thailand med något bolag som tar betalt för bagage trots att jag normalt inte har mer än som går som handbagage.

Flyger normalt nattflyg båda vägarna och äter oftast inte maten förutom när jag gör misstaget att flyga dagflyg hem! Tänker ändå inte flyga med ett bolag som vill ha betalt för maten.

Man måste ju se till totalpriset! Om Thai tar tex 6500:- och Norweigan 5000:- inklusive mat och väska. Sen om man klarar sig utan mat och väska blir det endast 4400:- med Norweigan. Spelar ju för fasen ingen roll om de specificerar kostnaden, man ser ju till total priset!

Så om Thai skulle börja specifera kostnaden för mat/bagage så skulle du ALDRIG flyga med dom  :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man måste ju se till totalpriset! Om Thai tar tex 6500:- och Norweigan 5000:- inklusive mat och väska. Sen om man klarar sig utan mat och väska blir det endast 4400:- med Norweigan. Spelar ju för fasen ingen roll om de specificerar kostnaden, man ser ju till total priset!

Så om Thai skulle börja specifera kostnaden för mat/bagage så skulle du ALDRIG flyga med dom  :cr

Flyger helst inte med Thai utan föredrar bättre bolag.

Mitt favoritbolag Qatar serverar äkta champagne även i apklass! Det är vad jag kallar klass! Kommer aldrig att köpa en biljett till Thailand och ändå få betala extra för maten! Spelar ingen roll att jag sällan äter maten och oftast klarar mig med handbagage!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Norwegian hade den helt klart bästa flygplansmaten jag har ätit :)

Och helt klart den dyraste...

Vet inte vad den kostar om man köper på planet men 599 för mat och en väska tycker jag inte är dyrt iaf.

Det tycker jag är dyrt. Har hittills betalat exakt 0 kr för mat och bagage till Thailand, har inte för avsikt att betala mer i framtiden. Men då flyger jag inte Norwegian och inte charter.

Fas det är ju en sanning med modifikation. Vi får ju betala för det i biljettpriset. Det är ju bara inte specifierat och går inte att välja bort(kostnaden alltså).

Dock väljer jag 10 gånger av 10 ett bolag där allt ingår.

Kostar givetvis det flygbolaget några kronor men har svårt att tro att en väska och den oaptitliga sörja dom kallar mat kostar dom ens i närheten av 599!

Har inte för avsikt att flyga till Thailand med något bolag som tar betalt för bagage trots att jag normalt inte har mer än som går som handbagage.

Flyger normalt nattflyg båda vägarna och äter oftast inte maten förutom när jag gör misstaget att flyga dagflyg hem! Tänker ändå inte flyga med ett bolag som vill ha betalt för maten.

Man måste ju se till totalpriset! Om Thai tar tex 6500:- och Norweigan 5000:- inklusive mat och väska. Sen om man klarar sig utan mat och väska blir det endast 4400:- med Norweigan. Spelar ju för fasen ingen roll om de specificerar kostnaden, man ser ju till total priset!

Så om Thai skulle börja specifera kostnaden för mat/bagage så skulle du ALDRIG flyga med dom  :cr

hmm jag skulle inte flyga med norskarna om dom så bjöd mig på ett badkar med skumpa, glad att dom finns hoppas inga allvarliga olyckor händer för dom som väljer resa med dessa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Norwegian, som vi känner dom här i Sverige är ju ett väldigt kompetent och bra bolag att resa med, har under många år i arbetet rest runt om i Norden med det här bolaget och om man jämför med alternativet SAS så klarar dom den konkurrensen väl.

Att man sen får chansen att välja bort onödiga avgifter för bagage man kanske inte har, oaptitliga piroger som Qatar matar en med och annat man inte vill ha är väl i mina ögon väldigt bra.

Dra kortet i skärmen framför dej och att var o en köper det som önskas i tillägg till det som själva resan kostar känns som en väldigt bra variant för mej.

Har åkt med Thai, Qatar, Turkish,Finnair och Air China under de sista 10 årens resor till Thailand men nu i november så blir det Norwegian.

Oavsett bolag så är ju tiden på planet i apklass allt annat än njutbar, kan man då få direktresor till låga priser, ja då väljer i alla fall jag det.

Kanske det blir annat när man har råd att svänga vänster vid boardning.......

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Norwegian hade den helt klart bästa flygplansmaten jag har ätit :)

Och helt klart den dyraste...

Vet inte vad den kostar om man köper på planet men 599 för mat och en väska tycker jag inte är dyrt iaf.

Det tycker jag är dyrt. Har hittills betalat exakt 0 kr för mat och bagage till Thailand, har inte för avsikt att betala mer i framtiden. Men då flyger jag inte Norwegian och inte charter.

Fas det är ju en sanning med modifikation. Vi får ju betala för det i biljettpriset. Det är ju bara inte specifierat och går inte att välja bort(kostnaden alltså).

Dock väljer jag 10 gånger av 10 ett bolag där allt ingår.

Kostar givetvis det flygbolaget några kronor men har svårt att tro att en väska och den oaptitliga sörja dom kallar mat kostar dom ens i närheten av 599!

Har inte för avsikt att flyga till Thailand med något bolag som tar betalt för bagage trots att jag normalt inte har mer än som går som handbagage.

Flyger normalt nattflyg båda vägarna och äter oftast inte maten förutom när jag gör misstaget att flyga dagflyg hem! Tänker ändå inte flyga med ett bolag som vill ha betalt för maten.

Man måste ju se till totalpriset! Om Thai tar tex 6500:- och Norweigan 5000:- inklusive mat och väska. Sen om man klarar sig utan mat och väska blir det endast 4400:- med Norweigan. Spelar ju för fasen ingen roll om de specificerar kostnaden, man ser ju till total priset!

Så om Thai skulle börja specifera kostnaden för mat/bagage så skulle du ALDRIG flyga med dom  :cr

hmm jag skulle inte flyga med norskarna om dom så bjöd mig på ett badkar med skumpa, glad att dom finns hoppas inga allvarliga olyckor händer för dom som väljer resa med dessa.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg, så skulle jag heller aldrig flyga med Norweigan till Thailand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kommer att flyga med dom hem från Thailand . Jag blev ju sjuk här ( är nästan frisk nu) och

skall till Göteborg .

2500:- BBK-gtb ink mat och bagage är bra :) jag är inte så noga med comfort och fixar förseningar, mat på planet äter jag för att inte hungra ihjäl, mat är aldrig högt på min prio lista, speciellt inte i i ett plan;)

Bagage vikten är inte dålig, 10 kg handbagage plus väska med laplop och 20 kg incheckat. Packar man rätt är det helt ok.

Med Emirates fick man endast ha ett kolli handbagage , ingen extra väska. 7 kg totalt.

Men Emirates var annars underbart att flyga med även om jag helst slipper långa stopp.

Vi har ju alla olika prioriteringar och ekonomi. Jag lägger hellre mina pengar på fler resor, reser mycket, inte bara till Thailand.

Jag behöver inte tänka på tider, planerar helt mitt arbete och arbetar högst 20 timmar i veckan och kan vara ledig hur länge jag vill men då får jag inte in några stålar . Vi har alla så olika förutsättningar och intressen.

Om jag hade obegränsat med pengar skulle jag alltid flyga första klass men alltid prioritera restiden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man måste ju se till totalpriset! Om Thai tar tex 6500:- och Norweigan 5000:- inklusive mat och väska. Sen om man klarar sig utan mat och väska blir det endast 4400:- med Norweigan. Spelar ju för fasen ingen roll om de specificerar kostnaden, man ser ju till total priset!

Så om Thai skulle börja specifera kostnaden för mat/bagage så skulle du ALDRIG flyga med dom  :cr

Flyger helst inte med Thai utan föredrar bättre bolag.

Mitt favoritbolag Qatar serverar äkta champagne även i apklass! Det är vad jag kallar klass! Kommer aldrig att köpa en biljett till Thailand och ändå få betala extra för maten! Spelar ingen roll att jag sällan äter maten och oftast klarar mig med handbagage!

Köper du största papperspåsen på Ica med? Även fast du bara ska köpa tuggummi?

Eller du kanske köper en färdigmatkasse även fast du bara behöver mjölk?

;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Viking

29 sep, snart ska DY landa på ARN 08.00. Konstigt att dom inte ens startat från BKK då.

Är det här första gången det händer?  :connie_running:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

29 sep, snart ska DY landa på ARN 08.00. Konstigt att dom inte ens startat från BKK då.

Är det här första gången det händer?  :connie_running:

Dom är sena löjligt ofta och är tjuriga med att boka om till andra bolag.

Men jag trodde att dom bara hade dagflyg från Bangkok?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ellen-kaa flög du med A380 från Dubai ?

jag åker på torsdag med emirates men blir Boeing 777 från Dubai 03.40

5,15 timmar i dubai ,hur var lougen förmodar att det finns fina skinnfotöljer att lägga sig i en stund var det långt till lougen vad kostade det ?

hur var flygplatsen annars i Dubai ? hur var planet till dubai från Arlanda?

förmodar att du inte behövde checka in bagaget i Dubai igen ?

checkade du in på nätet och bestämde var du skulle sitta ?

Ha de Kul att du piggnat till

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Skulle stallt planen och gråtit i media om att han blivit lurad av tillvärkaren men ställer planen för kundernas bästa och hyr in andra plan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×