Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Jimmieboy

Ansökan om UT för min flickvän inskickad 2013-08-17

Rekommendera Poster

Nu har vi gjort klart webbansökan och betalat 1500 sek som det kostar att ansöka om UT.

Förutom att svara på alla frågorna så skickade vi in följande...

Min flickvän:

Kopia på passet med visumstämplar

Personbevis som visar att hon är ogift

Kopia av husboken översatt till engelska

Jag:

Kopa på passet med visumstämplar

Det gick inte att skicka med mitt personbevis som var ett krav och det gick inte heller att bifoga några bilder så det antar jag att hon får ta med sej och lämna vid intervjun istället.

Nu är det bara att hoppas på att migrationsverket inte tar allt för lång tid på sej med ett positivt beslut men jag räknar iaf med minst 8 månader så om vi har tur att det går på nån enstaka månad eller ännu fortare är det bara ett plus =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lycka till hoppas att ni inte behöver vänta allt för länge.

Vi ska söka UT i början av nästa år så ska bli intressant att se hur snabbt det går för er, Lite nyfiken på vad ni fick betala för översättningarna och att det inte gick att ladda upp ditt familjebevis samt foto hade din flickvän kunnat göra det för jag antar att det var du som inte kunde det.

/matz

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lycka till hoppas att ni inte behöver vänta allt för länge.

Vi ska söka UT i början av nästa år så ska bli intressant att se hur snabbt det går för er, Lite nyfiken på vad ni fick betala för översättningarna och att det inte gick att ladda upp ditt familjebevis samt foto hade din flickvän kunnat göra det för jag antar att det var du som inte kunde det.

/matz

Översättningen kostade totalt 860 baht då ingick

Översättning av personbevis (singelbevis)

Översättning av husboken.

Inskanning av dokumenten till pdf och dom skickade hem papprerna till henne sen.

Varken hon eller jag kunde ladda upp det. Det står ju exakt vad det är man ska ladda upp å så får man välja vad det är. Hon kunde bara ladda upp 4 dokument och jag 1.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lycka till hoppas att ni inte behöver vänta allt för länge.

Vi ska söka UT i början av nästa år så ska bli intressant att se hur snabbt det går för er, Lite nyfiken på vad ni fick betala för översättningarna och att det inte gick att ladda upp ditt familjebevis samt foto hade din flickvän kunnat göra det för jag antar att det var du som inte kunde det.

/matz

Översättningen kostade totalt 860 baht då ingick

Översättning av personbevis (singelbevis)

Översättning av husboken.

Inskanning av dokumenten till pdf och dom skickade hem papprerna till henne sen.

Varken hon eller jag kunde ladda upp det. Det står ju exakt vad det är man ska ladda upp å så får man välja vad det är. Hon kunde bara ladda upp 4 dokument och jag 1.

Hmmmm Verkar skumt att det inte går att ladda upp mer, Läste på ett annat forum om en snubbe som laddat upp en väldans massa filer i samband med en UT ansökan " Thailands forum" tror jag att det var.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lycka till hoppas att ni inte behöver vänta allt för länge.

Vi ska söka UT i början av nästa år så ska bli intressant att se hur snabbt det går för er, Lite nyfiken på vad ni fick betala för översättningarna och att det inte gick att ladda upp ditt familjebevis samt foto hade din flickvän kunnat göra det för jag antar att det var du som inte kunde det.

/matz

Översättningen kostade totalt 860 baht då ingick

Översättning av personbevis (singelbevis)

Översättning av husboken.

Inskanning av dokumenten till pdf och dom skickade hem papprerna till henne sen.

Varken hon eller jag kunde ladda upp det. Det står ju exakt vad det är man ska ladda upp å så får man välja vad det är. Hon kunde bara ladda upp 4 dokument och jag 1.

Hmmmm Verkar skumt att det inte går att ladda upp mer, Läste på ett annat forum om en snubbe som laddat upp en väldans massa filer i samband med en UT ansökan " Thailands forum" tror jag att det var.

Jag hittade iaf inget sätt att bifoga kort :/

Dom vill ju även ha mitt personbevis men det ända jag kunde ladda upp var "kopia på pass eller id-kort"

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idag den 26 augusti fick hon mailet om att boka intervju så det tog 9 dagar från att hon skickade ansökan till hon fick mailet.

Återkommer imorgon hur länge hon måste vänta på intervjun.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hon fick tid för intervju den 2 september =)

Vilken tid? Min pojkvän ska dit kl 10 ;) Tror ni kommer få svar inom 2 v från intervjun, verkar gå jättefort nu för folk som söker nu!   :pra

Hon ska dit 09:30...

Vad jag har hört har tillochmed vissa fått svar bara dagarna efter intervjun.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

min fru fick beviljat uppehållstillstånd dagen efter intervjun...totalt 12 dagar efter hon skickade in ansökan. Hoppas det går fort för er också...

Låter bra... Verkar som att alla får svar inom nån dag efter intervjun.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idag var hon på intervju som varade i nästan 1.5 timmar ungefär...

1 timma efter intervjun fick hon mail om att beslutet var klart så hon ringde till ambbasaden och fick beskedet att hin får UT :D

Hon kan hämta UT-Kortet 19 september...

Jag bokade precis resa till den 16 oktober så vi har tid på oss även om det skulle bli försenat =)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idag var hon på intervju som varade i nästan 1.5 timmar ungefär...

1 timma efter intervjun fick hon mail om att beslutet var klart så hon ringde till ambbasaden och fick beskedet att hin får UT :D

Hon kan hämta UT-Kortet 19 september...

Jag bokade precis resa till den 16 oktober så vi har tid på oss även om det skulle bli försenat =)

Grattis!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idag var hon på intervju som varade i nästan 1.5 timmar ungefär...

1 timma efter intervjun fick hon mail om att beslutet var klart så hon ringde till ambbasaden och fick beskedet att hin får UT :D

Hon kan hämta UT-Kortet 19 september...

Jag bokade precis resa till den 16 oktober så vi har tid på oss även om det skulle bli försenat =)

Stort grattis!

Det verkar som det går fort för dom som söker UT just nu.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tackar så mycket :D

Enligt rykten så har dom ett nytt datorsystem och dom har som mål att alla nya webbansökningar ska vara klara på max 1 månad.

Ifall nåt måste kompliteras så flttas det dock tillbaka till det gamla systemet vilket leder till längre handläggning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara säga att min flickvän är i Sverige nu och vi har redan ansökt om personnummer till henne..

Nu är det bara å vänta på att hon får numret så hon kan anmäla sej till SFI...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har vi varit på studievägledningen i Göteborg så nu står hon i kö för att f börja plugga SFI =)

  Ett tips inför SFI.. Se till att din dam väljer sina thaivänner från SFI  med  omsorg.  Finns mycket skit där

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har vi varit på studievägledningen i Göteborg så nu står hon i kö för att f börja plugga SFI =)

  Ett tips inför SFI.. Se till att din dam väljer sina thaivänner från SFI  med  omsorg.  Finns mycket skit där

Kan ju alltid hoppas att det inte är så mycket Thai i hennes klass.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×