Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
HannaW

Familjeboende Ban Krut

Rekommendera Poster

Tips på familjeboende i Ban Krut 2 vuxna 2 barn 8 och 11 år.

Behöver inte vara flera sovrum, det räcker med att det går in en extra säng.

Har bott på Baan Klang Aow för ett antal år sen, bungen med dubbla sovrum men dom rummen har skjutit i pris rejält

Har prövat söka i forumet men inte hittat den info jag ville ha, det måste ju finnas fler med barn som bott i Ban Krut. Svårt att se på hotellens hemsidor om det blir för trångt med xtra säng.

Gärna prisvärt :) Försöker hålla oss ifrån dyra boenden....

//Hanna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

De sista gångerna har vi bott på Bann Grood och gillar läget. Cyklar på kvällarna bort till den ypperliga restaurangen "the Beach". MEN i standardrummen får definitivt inte plats en familj. Den enda lilla yta som fanns utanför dubbelsängen gick åt till att ha väskorna på. Inga garderober. Men är man bara ett par så gick det bra.

Första gången vi var i Ban Krut så bodde vi på Banito Resort (6-7 år sedan). Det billigaste, ett superior hade två jättestora sängar som vi bara nyttjade en. De var dessutom sköna. Där kan man gott och väl ha ett barn bredvid sig. MEN frukosten var under all kritik och "restaurangen" hade inget att dricka mer än vatten och kocken fick de ringa efter och han kunde bara göra smörgåsar, omelett och soppa!!! Sist vi cyklade förbi så verkade det nästan öde och vi träffade ett par som bodde där som enda gäster. Gick rykten om att det skulle säljas så kanske att det är annorlunda nu. Kolla upp och skriv och be att få måtten på sängar och rum. Vi bodde på första våningen i ett hus med två våningar med cirka 10 våningar på varje. Ligger inte långt från Rest.The Beach och från hotellet Baan klang Aow som också har/hade en bra restaurang.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så är inte de större rummen på Baan Grood Arcadia i hotelldelen heller lämpliga om man vill ha extrasäng. Visst kan man ha en extrasäng men med 2 barn så blir det nog trångt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Problemet är att de små bungalow-ställena inte kan bokas via nätet. Annars kan ni ju ta 2 bungar eller en större.

T.ex. Baan Rim Haad har bungar i olika storlekar men då får man komma mitt i veckan för att det ska vara ledigt. De har även en pool och är mycket populära för buss-utflykter från Bangkok över helgerna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Det var länge sedan jag skrev här. Vi själva bodde på samma hotell som er (Baan Klang Aow) när vi var där 2008. Jag vet att där finns ett par hotell på stranden norr om templet men har ej varit där själv. Jag hittade det här alternativet men har ingen aning om stället. http://www.baanmontrabeachresort.com/en/room/1

//Leif

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Baan Montra beach ligger ända borta vid Tempelberget. Tittar man på bookings karta så ligger det en bra bit från stranden vilket kanske är olyckligt för en barnfamilj. Å andra sidan så står det att det är "nära" till stranden men det är nog ett relativt begrepp.

Vet inte hur lång tid ni tänkt er där - annars kanske ni kunde beställa 4-5 dar och sen cykla runt och titta och förhandla priser. Brukar alltid finnas något.

Fast med barn så ska man kanske inte chansa att behöva fara runt och leta för mycket.

Ett annat tips är att boka några dar på något av förslagen i Ban Krut. Gillar ni det så kanske det går att boka till dagar. Om inte, ha något annat bokat i exempelvis Dolphin Bay, Hua Hin eller Cha Am. Booking.com har oftast många rum utan avbokningskostnad fram till dagen före beräknad ankomst. Så har vi gjort flera gånger.

Har ni tid på er så ta gärna tåget, enklaste klass är en upplevelse som kostar knappt något. Det tar flera timmar upp till Hua Hin men stannar vid varje liten station så man får verkligen se landsbygden.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns hur mycket boenden som helst att välja på i Ban Krut. Jag skulle inte välja Norra sidan av tempelberget där Baan Montra ligger. Bästa boendet har Arcadia Resort och Spa anser jag. Perfekt för barn på 8 och 10 år då dom har en jättestor pool och gratis cyklar att låna. Ett träningsrum med bl.a pingisbord. bra mat, coffe och glassbar samt massage. Otroligt trevlig personal och frukosten serveras med havet som vy. Jag skulle föreslå att ni bokar ett connectingroom i hotelldelen ca 200 meter från stranden, dvs två rum med dörr emellan, två Tv, dubbelsängar, balkonger men gemensam toalett. Då kanske även romantiken kan blomstra vid rätt tillfälle  :dan

Skulle kunna tänka mig att ni kanske kan få dessa rum för ca 2-3000 baht om ni ringer och förhandlar lite. Längre tid=billigare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oh, Kilroy was here! :laugh:

Håller med dig att det var en trevlig resort. Visste inte de hade connecting rooms. Kanske något att tänka på att ta med barnbarnen till (obs tonåringar)!

Priset som du tror; är det per rum eller för båda tror du?

Vad ni än väljer Hanna, så ta med er ficklampor, helst cykellysen, så ni kan cykla bort till the Beach restaurang. Det är becksvart på kvällen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Wow, detta är även nytt för mig som ändå bott i hotell-delen 4-5 gånger nu. Alla barnfamiljer jag sett har bott på bottenplanet.

Var finns information om dessa rum? Hittar inte ens det på hotellets egen sida.

BTW! Vet någon om deras utbyggnad bredvid börjar bli klar?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×