Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
zeezoo

Väder i khao lak i november?

Rekommendera Poster

Jag har varit i Khao lak tidigare men aldrig i november.

Är det någon som vet hur vädret är där då?

Jag kommer vara där sista två veckorna i november.

Vet någon om allt är öppet då? Känns som turismen borde dragit igång då igen?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Var där i slutet av november 2008 och då var allt öppet! Turismen var igång och det var inte folktomt 😊

Vädret var härligt , soldis och sol mest med några skurar. Väldigt fuktigt i luften!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är fint väder då och allting är öppet och du är välkommen till Scandinavian Corner.  Nu för tiden byggs det som aldrig förr här. 6000 nya hotel rum runt om på dom olika beacherna plus shopping center

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det ligger i bangsak och det är nog snart vilken vecka som helst.

För att förtydlifa lite bättre mellan Pak whip ock Bangsak , men sen är det inte mer än 10-15 minuter till bangnien  khao lak

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj shopping center?

Tänkte samma sak... Tycker väl dock själv att de kunde planerat den lite närmare Ban La On istället för borta i Bangsak 😉

Man måste ju nästan leta sig dit när vi är i Khao lak nästa gång 😊

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj shopping center?

Tänkte samma sak... Tycker väl dock själv att de kunde planerat den lite närmare Ban La On istället för borta i Bangsak 😉

Man måste ju nästan leta sig dit när vi är i Khao lak nästa gång 😊

Men samtidigt skönt att de inte smackas upp ett shoppingcenter i lilla lugna khao lak. Jag vet inte hur det är med er men jag åker iaf det just pga att det är så lugnt och skönt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oj shopping center?

Tänkte samma sak... Tycker väl dock själv att de kunde planerat den lite närmare Ban La On istället för borta i Bangsak 😉

Man måste ju nästan leta sig dit när vi är i Khao lak nästa gång 😊

Men samtidigt skönt att de inte smackas upp ett shoppingcenter i lilla lugna khao lak. Jag vet inte hur det är med er men jag åker iaf det just pga att det är så lugnt och skönt.

Visst är det en av anledningarna till att vi åker dit , men kanske liiiiite närmare ! Skulle säkert bara få sig ett enda besök oavsett om det låg mitt i "smeten " i Ban La On !😉

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är tre familjer som äger nästan all mark i Khao lak och även supermarketen i Nang Thong och dom vill absolut inte ha hit Tesco Lotas och Big C  och alla andra som vill hit, men det är bara en tidsfråga innan dom kommer Alla utom dom vill ju ha hit dom.  Handla fallang mat på supermarketen är den dyraste i hela Thailand.

Detsamma är all byggmaterial jag har ett par kompisar som vill flytta och skall flytta från Phuket, och dom köper allt byggmartial i Phuket och kör hit med lastbil, mycket billigare än i Khao lak och då skall ni veta att det är dyrt i Phuket

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var ligger scandinavian corner förresten? Förra gången vi var där så var vi så inne på just thailändskt så allt skandinaviskt försvann ur blickfånget  :)

Vill ni ha Skandinavik mat är Viking Stealhouse populärt om ni bor i kring Nang Thong/ Ban La On

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi kommer bo på the sands.

Någon som har hört något om hotellet?

Nytt modernt och fräscht sammanfattar nog hotellet! Har hört att det är bra med trevlig personal 😊 gick förbi när det byggdes, bra läge nära det mesta om man inte är rädd för 5- 10 min promenad. Har själv bott på bl.a. Bhandari resort and spa som ligger nära! Trevlig strand där du hittar lite små strand barer/ restauranger norr över( höger), utöver hotellens ställen vill säga!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har varit i Khao lak tidigare men aldrig i november.

Är det någon som vet hur vädret är där då?

Jag kommer vara där sista två veckorna i november.

Vet någon om allt är öppet då? Känns som turismen borde dragit igång då igen?

Vi kommer också att vara i Khao Lak i slutet av november. Vi gillar Bang Niang Beach. Vi har varit vid denna tiden på året tidigare några gånger. Det brukar ofta komma en skur på eftermiddagen, men vi har alltid tyckt att det varit skönt. Nu är vi sådana att vi inte vill ligga vid havet från morgon till kväll så det har passat oss bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åker den 14 dec och ska bo i Bangnian för första gången istället för på Koh Kho Khao. Bara en av "ungarna" (18 år) som är med i år och rädd att det blir lite tråkigt för honom på KKK utan familjens andra ungdomar. När vi åker hela familjen så spelar det ingen roll om vi är på en helt öde ö, för de har ändå toppenkul i varandras sällskap, men att vara utan resten av syskonen på KKK o bara hänga med gamla mor och far kan bli lite väl dött, så vi tänkte bo i "storstaden" den här gången ;) Fast vi åker så klart till vår favoritö och bor ett par dagar i alla fall:-D

En sväng för att kolla in det nya shoppingcentret får det väl bli för hans skull och så ska vi såklart testa maten på Scandinavian Corner :-)

Och så hoppas jag på toppenväder i dec såklart!!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×