Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
frugourme

Oroväckande väderrapporter från Koh Tao

Rekommendera Poster

Hej!

Drar över till Koh Tao den 27/6. Följer just nu väderrapporten över området med stor spänning. De senaste rapporterna har varit rätt dystra dock  ???.  Blåsigt och regnigt. Har jämfört och kollat flera siter.... Same, same. Rent statistiskt så ska juli vara en bra månad ju  :(.  Är det någon som är i krokarna nu och som kan ge en källkritisk och nyansierad bild  "live" av hur vädret är nu på Koh Tao?

Tacksam för svar :).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Drar över till Koh Tao den 27/6. Följer just nu väderrapporten över området med stor spänning. De senaste rapporterna har varit rätt dystra dock  ???.  Blåsigt och regnigt. Har jämfört och kollat flera siter.... Same, same. Rent statistiskt så ska juli vara en bra månad ju   :(.   Är det någon som är i krokarna nu och som kan ge en källkritisk och nyansierad bild  "live" av hur vädret är nu på Koh Tao?

Tacksam för svar :).

Ska följa tråden med intresse, även jag kommer till Tao ungefär den datumen...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kom till Samui i söndags och är på phangan nu, vädret har varit toppen.

Väderprognoser för Thailand stämmer oftast inte överens med verklighet,

Iaf inte efter hur vi svenskar tolkar prognoserna.

Ska till tao om några dagar, kan ge dig lite inside info då :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kom till Samui i söndags och är på phangan nu, vädret har varit toppen.

Väderprognoser för Thailand stämmer oftast inte överens med verklighet,

Iaf inte efter hur vi svenskar tolkar prognoserna.

Enig, ibland rapporterar de åskoväder när det är så gott som klarblå himmel.

Jag rapporterar dagligen (live) om vädret på Samui på en engelskspråkig sajt. Det finns även ett par bloggare som gör motsvarande.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Två dagar tills vi lämnar Svedala. ✈Vi  som ska till koh Tao,där det inte ser ut att

Bli så fint väder då!?

Någon som har en bra bloggadress där det finns väder som är närmare verkligheten.

Brukar kolla på Camilles blogg, han har rätt rätt  väder från Samui.

ðŸ¢ðŸ¢ðŸ¢

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst mpl

När jag kollar nu ser jag att prognosen är thundershowers, vilket innebär spridda åskskurar. Alltså lokala åskoväder som drar förbi på någon eller några timmar. Inget att oroa sig för. Skulle det vara ett omfattande lågtryck med ihållande regn skulle det drabba Koh Samui också och liverapporterna därifrån. Men därifrån rapporterar man sol! Är själv på öarna om en vecka och ser fram mot solen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ser rätt blåsigt ut! Är det lika mycket vind i verkligheten så kan det va läge för sjösjuketabletter på Lomphraya eländet.

Gick just en bergspromenad och då var det svag till måttlig vind, men på sjön kan det förstås vara annorlunda så nämnda tablett kan som sagt vara befogad för de som lätt blir sjuka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst mpl

Jaha, då har vi varit här i 5 dagar med grå, molnig himmel regn var är solen ?

Tar igen sig för att kunna lysa fullt ut när vi kommer?  ;)

Det vädret som jag ser på camen och som du beskriver har vi haft enstaka dagar när vi varit på öarna i juni/juli. Förhoppningsvis ger det med sig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Fortfarande ljusgrå himmel över Samui och Phangan (och Tao förmodar jag). Rätt frisk vind.

Dock inget (eller väldigt lite) regn. Än så länge bör väl tilläggas.

Normalt duschar jag kallt, men nu blir det varmduschar istället. Känns lite "höstigt".

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×