Drivern 0 Report post Posted February 16, 2012 Ja Flor,du verkar vara en tålmodig man.Alltid trevligt att läsa om dina eskapader och ironiska vinklingar. Ha det gött Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted February 17, 2012 Efter att ha tillbringet en time pa morgonen med att traggla god morgon med puckot gav jag upp. Hon satter sig sa nara mig som hon kan I buren och tittar valdigt koncentrerat pa mig lutar huvudet fram och tillbaka men nar jag sager god morgon skakar hon pa huvudet och sager krax. Tror dock hon gillar mitt sallskap for det blir ett jakla kraxande nar jag gar darifran. Skulle egentligen ha akt till Pattaya I dag for att halsa pa en gammal kompis fran Norge som bor dar, Han har haft restaurang och jag har forsokt manga ganger att hitta honom, men efter att, Vessle Kari som resturangen hette, lades ned har jag inte lyckats att finna honom. Nu har jag dock fatt kontakt med hans bror som ar har for att se till honom da han har haft flera strokar och ligger pa sjukhus och vi kom overens om att jag skulle komma idag for att gora ett besok pa sjukhuset. Dock nar jag vaknade I morse hade mina fotter svallt sa jag inte ens fick in dom I mina flipflop. Har kikat lite pa internet, och det kan bero pa varmen och pa allt for stilasittande, och stillasittande ar man ju har eftersom jag inte ens far ga till kvartersbutiken utan Pla vill jag ska ta motorbiken, Har nu sagt till att jag maste promenera och efter sedan jag visat Pla vad som stod pa internet har jag nu tillatelse att promenera de hela 800 meter som det ar till narbutiken Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted February 17, 2012 Har nu kommit pa ett knep for att fa lite motion. Jag koper varje gang bara en liten burk Chang och beroende pa hur torstig jag ar kan det bli anda upp till sex promenader. Har nu skickat Pla for att kopa storre flippflop och sa ska jag gora ett nytt forsok att ta mig till Pattaya i morgon. Annars flyter dagarna pa alldelens for fort, dottern i huset som ar 4 ar forsoker fortvivlat lara mig thailanska men jag ar tydligen lika dum som Pukkot for nastan inget fastnar. Nu har Pla lart henne "lek med mig" sa nu ar det ett valdigt tjat "Lung lolf lek med mig" fran det hon vaknar till hon lagger sig pa kvallen. I kvall spelar Leksand en ater viktig match i allsvenska och det ser jag fram emot. Annars far ni ha en bra helg onskar flor. Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted February 17, 2012 Nu har jag antligen fatt Pla att hjalpa mig lite sa har kommer tva bilder pa Pukkot. Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted February 17, 2012 For att fa henne att hjalpa mig fick jag ju lova att aven ha med minst en bild pa henne och pa hennes dottrar, sista bilden ar pa terroristen som plaget mig tio timmar om dagen med " Lung lolf Lek med mig" Share this post Link to post Share on other sites
toke 0 Report post Posted February 17, 2012 he he, rolig läsning, ska följa detta med spänning eller nöje ! toke Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted February 17, 2012 Blev bara tva traningsturer idag, sedan kom det tyvarr ett rigtigt stortregn, synd onskar att jag hade haft en Chang till hockeyn som borjar om en och en halv timme. Share this post Link to post Share on other sites
khianjai 0 Report post Posted February 17, 2012 Blev bara tva traningsturer idag, sedan kom det tyvarr ett rigtigt stortregn, synd onskar att jag hade haft en Chang till hockeyn som borjar om en och en halv timme. Grattis!! 3-1 till Leksand. Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted February 18, 2012 4-2 blev det till sisst, nu ar kvalserien nara. Moter vi Djurgarden dar kanske Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted February 20, 2012 Inte blivit mycket skrivet nu pa nagra dagar beroende dels pa att jag inte far tillbaka min dator forran i morgon och sa har Plas dottrar kommit hit och okuperar den enda datorn som finns sa jag far skriva nar dom sover. Har aven tillbringat tva dagar pa sjukhus, en dag pa besok hos min kompis pa sjukhuset i Pattaya, nar vi kom in dar och samtalat med honom en stund kom en sjuksyster in for att ta tempen pa honom, det forsta hon sag nar hon kom in var mina uppsvallda fotter och sade att du maste ga till lakare och bli undersokt, kan vara hjartproblem eller nagot annat allvarligt. Det gjorde saklart Pla valdans orolig sa for att lugna henne gick jag med pa att aka till sjukhuset i gar. Kom dit klockan ett och sag tydligen valdigt sjuk ut for jag blev erbjuden en rullstol redan i entren. Kvart over ett var inskrivningen klar och jag var inne hos lakaren, dar har svensk sjukvard mycket att lara. Efter att jag lammnat pissprov, blodprov , blivit lyssnad pa bade fram och bak, blivit rontgad fick vi vanta en timme pa provsvar. Fick komma in till lakaren nar timmen gatt och fick besked att hjartat var bra, lungorna varbra, njurarna vat bra och aven levern var i utmarkt skick sa tydligen var allt bra forutom att fotterna var svullna.Fragade om jag kunde flyga trots att fotterna sag ut sa har och tyvarr svarade hon ja. Hade annars kunna tanka mig att stanna ett tag till pa forsakringsbolagets bekostnad. Fick aven utskrivet tva olika piller som jag ska tillsammans med de andra tre som jag dagligen maste ata och blev aven upplyst om att jag efter att jag atit dem maste uppsoka toaletten mycket oftare an normalt. Fattar inte hur det ska ga till eftersom jag normalt efter att ha druckit en ol pissar ut tva sa antar jag att om jag fortsatter att dricka mina fyra till sex ol om dagen i princip maste bosatta mig pa toaletten. Ja vi far val se det loser sig sakert det ocksa som allting annat. Ha en bra mandag onskar flor. Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted February 22, 2012 Har nu genomlidigt tre dagars behandling av mina svullna fotter.Eller lidit har jag val egentligen inte gjort, bara det att jag maste ga pa toa var femte minut och det utan att dricka ol, hade jag aven druckit ol hade jag nog inte behovt lammna toan overhuvudtaget.Men det finns aven fordelar, fotterna borjar sa sakta aterga till sin naturliga storlek och det ar ju bra, en annan fordel ar att jag inte kan folja med pa tempelbesoken eftersom templet ifraga ligger 45 minuters bilvag fran dar vi bor och jag tror inte det finns bensinmackar som kunnat tacka upp mitt toabehov, Pla var alltsa i forrgar och slappte ut vad som visade sig blivit 49 fiskar i polen bakom templet, att halften hade dott spelade tydligen ingen roll for jag antar att det var tanken som raknades.Det rackte tyvarr inte med det utan hon fick aven kopa sin dagsbhudda och komma tillbaka morgonen efter och skanka den till templet.Aven det besoket slapp jag.Hon var aven dit i morse, akte klockan 5 och vad hon gjorde idag vet jag inte vet bara att jag var glad att vanda pa mig och sommna om nar hon akte. Just nu kanns allt bra och jag funderar pa om jag ska vaga mig pa en ol. Ha det bra alla onskar flor. Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted February 22, 2012 Svagern har pajat min traning, han kom hem idag och hade kopt ett flak med Chang, nu vet jag inte hur jag ska gora. Och min dator gick inte att laga har om dom inte fick satta in thailansk windows sa jag far vanta tills vi ar i Sverige igen. Men LEKSAND vann sa det ar lite ljust anda. Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted February 22, 2012 Har nu genomlidigt tre dagars behandling av mina svullna fotter.Eller lidit har jag val egentligen inte gjort, bara det att jag maste ga pa toa var femte minut och det utan att dricka ol, hade jag aven druckit ol hade jag nog inte behovt lammna toan overhuvudtaget.Men det finns aven fordelar, fotterna borjar sa sakta aterga till sin naturliga storlek och det ar ju bra, en annan fordel ar att jag inte kan folja med pa tempelbesoken eftersom templet ifraga ligger 45 minuters bilvag fran dar vi bor och jag tror inte det finns bensinmackar som kunnat tacka upp mitt toabehov, Pla var alltsa i forrgar och slappte ut vad som visade sig blivit 49 fiskar i polen bakom templet, att halften hade dott spelade tydligen ingen roll for jag antar att det var tanken som raknades.Det rackte tyvarr inte med det utan hon fick aven kopa sin dagsbhudda och komma tillbaka morgonen efter och skanka den till templet.Aven det besoket slapp jag.Hon var aven dit i morse, akte klockan 5 och vad hon gjorde idag vet jag inte vet bara att jag var glad att vanda pa mig och sommna om nar hon akte. Just nu kanns allt bra och jag funderar pa om jag ska vaga mig pa en ol. Ha det bra alla onskar flor. haha, låter som det inte är alltför illa i alla fall! Roliga inlägg att läsa! Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted October 23, 2012 Hej allihopa ! Efter att ha tillbringat en kanske inte så underbar sommar i Sverige, har jag åtminstone njutit av pölsa, isterband, saltsill,och allehanda delikatesser som Sverige nästan har ensamrätt på. Har nog insett att Thailand är bra över vintern men trots den miserabla sommaren så kunde jag njuta ändå då jag fick mitt lystmäte av ovanstående delikatesser. Vintern däremot kan jag utan tvekan undvara, står ut med ris tre gånger om dagen bara jag slipper frysa och skotta snö.Nu är vi alltså tillbaka i Bangkok och kommer att stanna i Thailand tills snön försvinner i Sverige, har ettårsvisa och hade gärna stannat till Maj men Pla har lovat att jobba i april så vi åker nog hem i slutet på Mars, lite tidigt enligt mig men får hoppas att snön försvunnit då.Kom i går och blev hjärtligt välkomnad av svägerskan med barn på flygplatsen och eftersom jag inte sovit på 30 timmar och druckit en hel del öl på flygplanet slocknade jag som en stock när vi kom hem till dem.Vaknade kl.3 i morse och var tämligen pigg men efter två kaviarmackor och ett stort glas mjölk lyckades jag somna om och sov till 10. Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted October 23, 2012 Blev som sagt hjärtligt välkomnad av både svägerska men kanske främst av barnen och dottern 3 år (fyller 4 på fredag) efter en jättekram var det första hon sa till mig "lung lolf gå Pattaya " och det ska vi givetvis göra. Pla hade ju läst om att om man köpte ny bil här så kunde man få tillbaka 100.000 av thailändska staten och det tyckte hon givetvis att vi måste utnyttja. Det första hon sa i morse efter vi vaknat var således "måste åka och titta på bil" hon hade förberett sig redan i Sverige och sett ut vilka bilar hon kunde tänka sig och det var Honda Jazz, Suzuki svift, men efter att ha rågjort med systern fick hon reda på att just dessa två var de mest stöldbegärliga i Thailand, dom stjäls tydligen och smugglas till Kambodja och säljs där med god förtjänst antar jag eftersom dom inte betalt en sekin.För att få lugn på henne åkte vi till Toyota center i närheten var vi bor, (hon kan faktiskt tjata så ögonen blöder)och där hade dom Toyota Avanza,7 sittsig och inte så stor ändå.Kruxet var att den var tillverkad i Indonesien och då gällde inte de där rabatten som man kunde få.Priset var dock ok, 600.990 och det är väl inget opris för en ny bil. Priset var dock för snikmodellen utan airbag mm. Jag hade ju siktat in mig på en Pajero, men den var enligt Pla alldelens för stor för att hon skulle kunna köra den.Lyckades konstigt nog övertala henne att vi kan lugna oss för den jag kunde tänka mig var den mest utrustade med airbag backsensor allt el mm. Pla tyckte vi skulle slå till för det var en månads leveranstid om man ville ha med den utrustning vi ville ha bla. automat låda men jag tyckte vi kunde vänta och kolla även på andra liknande modeller. Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted October 23, 2012 Skulle skrivit lite mera men efter att svågern och jag delat på en liter whiskey är jag ganska trött men det kommer mera i morgon. Share this post Link to post Share on other sites
Phatthalung 45 Report post Posted October 23, 2012 Låter bra. Det ser jag fram emot! Share this post Link to post Share on other sites
Drivern 0 Report post Posted October 24, 2012 Hej Flor, gött att ni landat i Thailand igen,njut nu av snö och isfri natur.Har ni vägarna förbi Rayong så hör gärna av er. Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted October 24, 2012 Efter att ha lekt hela kvällen igår med dottern har jag sovit som en stock, var lättare förra året när hon endast talade babyspråk så vi förstod varandra, när hon sa ninani tex. visste jag ju direkt att det betydde nu ska vi gå till lekparken och leka, men nu när hon talar Thailänska är det betydligt svårare, hon försöker ju så gott hon kan att lära mig men eftersom jag har huvud som en lobotemiopererad träbock så far det in genom ena örat och hittar inget motstånd och åker ut genom det andra.Hon har hittat pekböcker med diverse figurer i och med text på engelska och thailänska som vi tragglar i genom jag säger på engelska och hon på thailänska men så här långt verkar det som att hon lär sig engelska många gånger fortare än jag thailänska. I dag vet jag inte vad vi ska göra men antar att det inte blir några större utflykter ska nog sätta mig i en trädgårdsstol och bara njuta av värmen och läsa en god bok. Just nu håller jag på med klockan 10.31 på morgonen i Khao Lak av Pigge Werklin och den verkar lovande, har bara kommit in en liten bit men ska bli intressant att se hur man tacklar en sådan tradegi som han ju har gjort. Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted October 24, 2012 Ja vi har ju inte gjort upp några planer bara att barnen vill till havet till Pataya och därifrån är det ju inte så långt hem till er. PMar när det närmar sig och ser fram emot att träffas`men jag är värdelös på golf, tror jag, vet ju inte säkert eftersom jag aldrig provat men antar att jag inte går att jämföra med Tiger. Share this post Link to post Share on other sites
Drivern 0 Report post Posted October 24, 2012 Bara för att ni kanske dyker upp då avstår jag gärna golfen en stund,här finns fina badstränder och små strandrestauranger som serverar både mat och dryck. Om du pm:ar så gör det gärna på det andra också,är oftare där så jag inte missar. Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted November 14, 2012 Har inte skrivit här, mest på grund av att släkt och vänner klagat då inte alla läser här utan de vill att jag ska skriva på face book i stället..Ska dock försöka lägga in samma här som jag skrivit på face book. Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted November 14, 2012 Jaha då har man firat födelsedag,är nu ett år närmare hundra och vet inte om det är något att fira. Var till ett tempel som vanligt för det ska man göra när man fyller år och blev påskvättad vatten av en munk för att nästa år ska bli lika lyckligt som detta varit efter det åkte vi till en restaurang som heter MC tror jag och vet inte vad det betyder men man får själv laga sin mat i kokande grytor som står på bordet.Pla hade köpt en tårta och efter lite tissel och tassel kom hela personalen in och sjöng happy birthday, blev lite pinsamt tyckte jag då alla i restaurangen rste sig och kollade, kom även in en som knäppte kort som vi fick ta med oss, ska be Pla lägga in det i morgon för jag vet inte hur man gör. Ja hur som hellst har jag överlevt även denna födelsedag och eftersom det blev några whiskey efter hemkomst så antar jag att jag blir påmind att jag lever även i morgon. Vill med detta tacka ALLA som gratulerat, ingen nämd och ingen glömd och ska kanske även ta det på utrikiska då jag fått gratulationer från världens alla hörn, THANK YOU VERY MUCH EVERYBODY Hope You feel god and have a good time. Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted November 14, 2012 Har precis som i january fått problem med svullna fötter, har ingen aning om varför då jag varit här så många gånger och även bott här, och aldrig drabbats av detta förut. Share this post Link to post Share on other sites
flor 0 Report post Posted November 14, 2012 Har ju bilder från födelsekalas m.m. men eftersom jag fortfarande inte lärt mig hur man gör så kommer det när Pla är klar med sitt youtube och allt annat som är dödsviktigt. Share this post Link to post Share on other sites