Lasse_F 0 Report post Posted May 14, 2013 Biljetterna är bokade 13-28februari i år med Thai får se om det blir dem eller om vi tar något billigare. Skolan har gett ledighet och allt är bara klart Share this post Link to post Share on other sites
izafisa 0 Report post Posted May 14, 2013 Vi gör bakvänt, bokade först och så får vi se om barnen får ledigt... Share this post Link to post Share on other sites
Lasse_F 0 Report post Posted May 14, 2013 Biljetterna är bokade 13-28februari i år med Thai får se om det blir dem eller om vi tar något billigare. Skolan har gett ledighet och allt är bara klart Ser att jag skrev i år men menar naturligtvis 2014 Share this post Link to post Share on other sites
CaptainM 5 Report post Posted May 14, 2013 Biljetterna är bokade 13-28februari i år med Thai får se om det blir dem eller om vi tar något billigare. Har ni bokat med TG eller något billigare? Vi åker 14/2 - 2/3 2014 CPH-HKT med TG i PE Share this post Link to post Share on other sites
palleair 1 Report post Posted May 14, 2013 Sneglar på 28 mars - 20 april, ganska hyfsade priser redan, förutom Thai som inte är på g ännu. Share this post Link to post Share on other sites
marie 18 Report post Posted May 17, 2013 Vi bokade idag: 15 mars - 13 april. Fattig men glad! Share this post Link to post Share on other sites
Lasse_F 0 Report post Posted May 17, 2013 Biljetterna är bokade 13-28februari i år med Thai får se om det blir dem eller om vi tar något billigare. Har ni bokat med TG eller något billigare? Vi åker 14/2 - 2/3 2014 CPH-HKT med TG i PE Bokat med Thai och sen får vi se under hösten om det blir någon kampanj och då betalar vi. Share this post Link to post Share on other sites
Carin 1 Report post Posted May 18, 2013 Vadå bokat nu men betalar om det blir någon kampanj? Förklara lite mer, vi håller just på att boka slutet av januari till början av februari med Thai via Jorden resor, tycker det är dyra biljetter men vill vi försäkra oss om att komma iväg. 9300:- per person. Tipsa oss gärna om vi är fel ute. Share this post Link to post Share on other sites
Mr Nofear 0 Report post Posted May 18, 2013 Bokat och betalt. 1/1-14/3-14. Emirates 24500 för 2 vuxna , 2 barn 5,8 år tyckte de va ett bra pris Share this post Link to post Share on other sites
izafisa 0 Report post Posted May 18, 2013 Boka och betalat med Emirates, 12/2-9/3. 21000 för 3 vuxna och 1 barn, Arlanda-Bangkok. Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted May 18, 2013 Vadå bokat nu men betalar om det blir någon kampanj? Förklara lite mer, vi håller just på att boka slutet av januari till början av februari med Thai via Jorden resor, tycker det är dyra biljetter men vill vi försäkra oss om att komma iväg. 9300:- per person. Tipsa oss gärna om vi är fel ute. Vi bokade förra vintern med Jorden. Priset låg ganska högt så vi bad dom att hålla våra bokningar utan betalning för att avvakta ev kampanj. Efter x antal månader (i oktober) kom en kampanj och då betalade vi och fick det lägre priset. Det man riskerar genom att inte betala på en gång är att om kampanjen uteblir så kan priset bli högre än det var från början. Kampanjpriser gäller endast 30 dagars biljetter så om man ska vara borta längre så är det inte lönt att invänta någon kampanj. Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted May 18, 2013 Vadå bokat nu men betalar om det blir någon kampanj? Förklara lite mer, vi håller just på att boka slutet av januari till början av februari med Thai via Jorden resor, tycker det är dyra biljetter men vill vi försäkra oss om att komma iväg. 9300:- per person. Tipsa oss gärna om vi är fel ute. 9300 i slutet av Januari är rätt mycket. Har du kollat nåt annat än Thai? Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted May 18, 2013 Vadå bokat nu men betalar om det blir någon kampanj? Förklara lite mer, vi håller just på att boka slutet av januari till början av februari med Thai via Jorden resor, tycker det är dyra biljetter men vill vi försäkra oss om att komma iväg. 9300:- per person. Tipsa oss gärna om vi är fel ute. 9300 i slutet av Januari är rätt mycket. Har du kollat nåt annat än Thai? Håller med. Borde gå att hitta under 6500 sek Share this post Link to post Share on other sites
Lasse_F 0 Report post Posted May 19, 2013 Vadå bokat nu men betalar om det blir någon kampanj? Förklara lite mer, vi håller just på att boka slutet av januari till början av februari med Thai via Jorden resor, tycker det är dyra biljetter men vill vi försäkra oss om att komma iväg. 9300:- per person. Tipsa oss gärna om vi är fel ute. Vi har platsbokningar men inte betalat biljetterna detta gör vi om och när Thai släpper sin kampanj för våren. Risken är precis som andra sagt att det inte blir någon kampanj och då får vi helt enkelt avboka biljetterna och försöka hitta något annat som är mer rimligt pris på. Share this post Link to post Share on other sites
Carin 1 Report post Posted May 19, 2013 Ok! Då förstår jag. Vi har valt Thai för att det är kort restid och endast ett byte. Vi har en Reskamrat som inte ser något nöje i att flyga men följer ändå. Visst finns det betydligt billigare biljetter men det är för många byten och för långa totala flygtider. men tips tas tacksamt emot. Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted May 19, 2013 Ok! Då förstår jag. Vi har valt Thai för att det är kort restid och endast ett byte. Vi har en Reskamrat som inte ser något nöje i att flyga men följer ändå. Visst finns det betydligt billigare biljetter men det är för många byten och för långa totala flygtider. men tips tas tacksamt emot. Måste man flyga direkt till Bangkok är det bara Thai att välja på men SAS har codeshare med Thai och en del har fått bra priser genom att köpa en SAS biljett trots att flygningen är med Thai. Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted May 19, 2013 Måste man flyga direkt till Bangkok är det bara Thai att välja på men SAS har codeshare med Thai och en del har fått bra priser genom att köpa en SAS biljett trots att flygningen är med Thai. Glöm inte Norwegian, dom flyger också direkt. Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted May 19, 2013 Måste man flyga direkt till Bangkok är det bara Thai att välja på men SAS har codeshare med Thai och en del har fått bra priser genom att köpa en SAS biljett trots att flygningen är med Thai. Glöm inte Norwegian, dom flyger också direkt. Korrekt! Hur kunde jag glömma Norwegian? Tjejen är bokad i Juni från Bangkok med Norwegian men trots det glömde jag dom, totalt hjärnsläpp och det helt nykter! Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted May 19, 2013 Måste man flyga direkt till Bangkok är det bara Thai att välja på men SAS har codeshare med Thai och en del har fått bra priser genom att köpa en SAS biljett trots att flygningen är med Thai. Glöm inte Norwegian, dom flyger också direkt. Korrekt! Hur kunde jag glömma Norwegian? Tjejen är bokad i Juni från Bangkok med Norwegian men trots det glömde jag dom, totalt hjärnsläpp och det helt nykter! Kan drabba den bäste, nykter eller onykter! Share this post Link to post Share on other sites
LARS O 0 Report post Posted May 19, 2013 Måste man flyga direkt till Bangkok är det bara Thai att välja på men SAS har codeshare med Thai och en del har fått bra priser genom att köpa en SAS biljett trots att flygningen är med Thai. Glöm inte Norwegian, dom flyger också direkt. Korrekt! Hur kunde jag glömma Norwegian? Tjejen är bokad i Juni från Bangkok med Norwegian men trots det glömde jag dom, totalt hjärnsläpp och det helt nykter! Kan drabba den bäste, nykter eller onykter! Norwegian är dyrare än Emirates i vinter. Så baggarna kan vi glömma. Share this post Link to post Share on other sites
Plexus 0 Report post Posted May 19, 2013 Norwegian är dyrare än Emirates i vinter. Så baggarna kan vi glömma. Emirates är ju inte direktflyg. Norwegian kan jämföras med Thais priser och flygbolag med ett byte kan jämföras med varandra. Känns mer rättvist så. Share this post Link to post Share on other sites
LARS O 0 Report post Posted May 19, 2013 Norwegian är dyrare än Emirates i vinter. Så baggarna kan vi glömma. Emirates är ju inte direktflyg. Norwegian kan jämföras med Thais priser och flygbolag med ett byte kan jämföras med varandra. Känns mer rättvist så. Direktflyg eller åka med Emirates. Åker nog hellre med Emirates om priset är det samma. Share this post Link to post Share on other sites
Lasse_F 0 Report post Posted May 22, 2013 Norwegian är dyrare än Emirates i vinter. Så baggarna kan vi glömma. Emirates är ju inte direktflyg. Norwegian kan jämföras med Thais priser och flygbolag med ett byte kan jämföras med varandra. Känns mer rättvist så. Direktflyg eller åka med Emirates. Åker nog hellre med Emirates om priset är det samma. Själv åker jag hellre på en resa som dröjer 10-11h än 15-16h men det är jag det. Dvs om priset är detsamma. Share this post Link to post Share on other sites
LARS O 0 Report post Posted May 22, 2013 Norwegian är dyrare än Emirates i vinter. Så baggarna kan vi glömma. Emirates är ju inte direktflyg. Norwegian kan jämföras med Thais priser och flygbolag med ett byte kan jämföras med varandra. Känns mer rättvist så. Direktflyg eller åka med Emirates. Åker nog hellre med Emirates om priset är det samma. Själv åker jag hellre på en resa som dröjer 10-11h än 15-16h men det är jag det. Dvs om priset är detsamma. Kan väl inte vara så dumt med att få åka med ett splittans nytt plan ( A380 ). Man får offra sig med att häcka på flygplatsen. Share this post Link to post Share on other sites
Lasse_F 0 Report post Posted May 22, 2013 Norwegian är dyrare än Emirates i vinter. Så baggarna kan vi glömma. Emirates är ju inte direktflyg. Norwegian kan jämföras med Thais priser och flygbolag med ett byte kan jämföras med varandra. Känns mer rättvist så. Direktflyg eller åka med Emirates. Åker nog hellre med Emirates om priset är det samma. Själv åker jag hellre på en resa som dröjer 10-11h än 15-16h men det är jag det. Dvs om priset är detsamma. Kan väl inte vara så dumt med att få åka med ett splittans nytt plan ( A380 ). Man får offra sig med att häcka på flygplatsen. Nej iofs sant men det är bara 0305 avgången som är med A380 dem andra två som går 0245 samt 0255 från Duabi till Bangkok är med 777 och lika så från Bangkok då är det bara 0135 som är A380 inte dem andra två avgångarna från Bangkok. Share this post Link to post Share on other sites