Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Martin

Konvertering till annan plattform ... information.

Rekommendera Poster

16 timmar sedan, Martin säger:

Det hoppas jag. Det gamla forumet var ju inte alls mobilanpassat, medan detta är, så det borde vara lättare för många.

Håller med Jimmie, MEN, det är nog bara ovana. Man får väl starta datorn och kolla på riktigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt helt annan erfarenhet, men det är kanske för att jag verkligen aldrig surfade på forumet på mobilen. Aldrig. Alltid på datorn, så jag tyckte att det inte fungerade på mobilen alls.

Satt idag i vänterummet på läkarmottagningen och faktiskt loggade in med mobilen, vilket inte har hänt de senaste 2-3 åren. Hoppas man kan vänja sig...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tänkte påminna alla att nu finns det lite nya smilies också för de som inte gillar de gamla, kanske utdaterade som följde med från det gamla systemet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker rent generellt att det är ganska rörigt, det jag skulle vilja se på framsidan är en rak lista på den 10 senaste kommenterade ämnena, 5 nya ämnen, samt en lista på alla kategorier. Nu fattar jag inte så mycket vart det händer grejer.

Själv jobbar jag ju stenhårt med min blogg.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
34 minuter sedan, Jobisen säger:

Tycker rent generellt att det är ganska rörigt

Ja, det är ju tråkigt. Försökta göra det i alla fall ganska likt det gamla forumet, så gott det gick.

 

34 minuter sedan, Jobisen säger:

en rak lista på den 10 senaste kommenterade ämnena

Det finns ju. Det är det första man ser.

 

34 minuter sedan, Jobisen säger:

5 nya ämnen

Ja, det kanske inte finns, utan senast uppdatera ämnen i fliken bredvid "Senaste ämnen".

 

34 minuter sedan, Jobisen säger:

samt en lista på alla kategorier.

Nej, det finns inte på framsidan. Hade lite svårt att få fram sådan information som färdig lösning och tyvärr dåligt med tid att koda det själv och sätta mig in hur det kodas i denna plattform. Kanske med tiden.

 

34 minuter sedan, Jobisen säger:

Nu fattar jag inte så mycket vart det händer grejer.

 

Rekommenderar att du läser detta. Det, och senaste ämnen är det lättaste sättet att sätta in sig vad som händer.

De blåa markeringar visar vad som har uppdaterats:

Du kan alltid loggs in och gå direkt i menyn till "Oläst innehåll":
http://thailandforum.se/upptack/olasta/

"All senast aktivitet"
http://thailandforum.se/upptack/

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag svarar utifrån om du är helt ny och besöker sajten, då är det extremt rörigt.

 

Rak lista är mindre information än vad som finns idag och trycka ihop det. Nu skrev jag utifrån att man klickar på forum, tror att om man tittar på förstasidan där bör man ha en enkel lista med vilka ämnen som finns.

Tror man måste nollställa sig och tänka, om jag går hit för första gången vad möts jag då av, vilken information vill jag ha osv. Jag är ju en som tror på att måste man klicka mer än 3 gånger för att hitta det man söker, då är något fel.

Tydlighet är kanske det jag är ute efter.

Sen tycker jag mer om de gamla färgerna, de var mer välkomnande, nu blir den här sajten med dess historia lite för generell. Det tycker jag är synd, det Gula var en stor del i varumärket. Det behöver inte se exakt likadant ut men jag tror att sticka ut från andra sajter är en fördel.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
20 minuter sedan, Jobisen säger:

Sen tycker jag mer om de gamla färgerna, de var mer välkomnande, nu blir den här sajten med dess historia lite för generell. Det tycker jag är synd, det Gula var en stor del i varumärket. Det behöver inte se exakt likadant ut men jag tror att sticka ut från andra sajter är en fördel.

Kanske sant, men det kändes man ville gå vidare från det lite militäraktiga-typsnittet som användes till logon och färgerna. Det var egen design, men inte något jag tyckte om på senare tid. Inget fel på att fortsätta i samma anda, men 10 år är lång tid för en sida att rulla med exakt samma utseende. Visst kanske borde man förändra sakta, lite i taget. Kände dock kanske att sidan också behövde ett lyft. Om det var rätt eller fel är svårt att säga, men man måste ibland gå vidare från det gamla ibland.

Kunde helt enkelt inte fortsätta med det gamla forumet - spammarna tog så extremt mycket tid varje dag att det var det inte värt. Plattformen fick helt enkelt bytas till något bättre. Idag kan jag använda tiden för att skriva och ha kul medan jag gör det, utan att godkänna medlemmar för hand och även radera spammarna för hand. Dessutom var medlemmar vänta timmar, dagar ibland inte de godkändes manuellt. Nu kan man ragga sig och börja skriva på några minuter, som det var i början.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev, man behövde inte behålla det som var, men gult är för mig mitt sätt att hålla reda på vilken thailandsajt jag är på.

 

Ja ja, det är i alla fall mina tankar.. du gör som du vill.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Just nu, Jobisen säger:

Som jag skrev, man behövde inte behålla det som var, men gult är för mig mitt sätt att hålla reda på vilken thailandsajt jag är på.

 

Ja ja, det är i alla fall mina tankar.. du gör som du vill.

Uppskattar alla tankar och kommentarer. Men å andra sidan finns det ett fåtal svenska thailandsforum och denna är sig olik de andra, på samma sätt som de andra är olika andra. Tror det går fortfarande att skilja alla åt på ett bra sätt, eller?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag hade svårt i början att veta om jag hade hamnat på thailandforum eller thailandsforum... samma fäger osv. Sen har jag ingen koll på så många forum.

Som jag skrev, jag tänker utifrån du är ny och landar här, vad möter en, vad söker man osv. Sen bör man även tänka, vad krävs för att folk ska skriva, för det här är ju i mina ögon en forumsajt, man kommer hit för att ställa frågor till folk som hänger i Thailand eller som ofta åker dit.

Det är ju fullt möjligt att du tänkt på dessa saker när du gjorde det, då får du ju köra med det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, det är sant det du skriver att det är bra att folk kan skapa lätt nya ämnen. Det hade nya medlemmar svårt på det gamla forumet - fick en del meddelanden hur man lägger in nytt ämne.

Den nya plattformen har ju en text lägst upp "Skapa", vartefter man väljer kategori och kan börja skriva sitt ämne. Hoppas att det kommer hjälpa de flesta. Det var tiden utvisa hur det blir. Det viktigaste att det är en ny plattform som hela tiden utvecklas, jag får hålla den uppdaterad (inte släppa det helt enkelt) och allt annat kan man säkert lätt ändra med tiden, så sakerna blir tydligare.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 minuter sedan, Jobisen säger:

Jag hade svårt i början att veta om jag hade hamnat på thailandforum eller thailandsforum... samma fäger osv. Sen har jag ingen koll på så många forum.

 

Leta efter pratbubblor och elefanten!!  :17_heart_eyes:

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×