Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Hajoh

Hajoh:s sjätte Thairesa!

Rekommendera Poster

Då var man tillbaka i ett vintrigt småland!

Vi flög med TUIfly Nordics 767:a till Phuket, satt på rad 6. Troligtvis de bästa platserna i hela planet! Väldigt Väldigt bra benutrymmet och inget spring! Vi hade bättre benutrymme än de som satt i Preminum Class.

Första natten bodde vi på Nai Yang Beach Hotel. Tog bara 5 minuter med taxi från flygplatsen. Hotellet är trevligt och fräscht, och bara en kort promenad från stranden. Nai Yang stranden tyckte jag var väldigt fin, ren och lagom med turister.

Tog sedan båten till Koh Lanta och checkade in på Nakara Long Beach Resort (för 3:e gången). Bungalowna börjar tyvärr bli lite slitna, men vi trivdes som vanligt jätte bra här.

Sedan tog vi speedboat till Koh Ngai och bodde här på Thanya Resort. Trevligt bemötande från all personal, fint läge på bästa delen av stranden. Dock tycker jag inte att bungalown var någon jätte höjdare och då bodde vi i de finaste (Beach Front). Fin utsikt men standarden var inte 4:stjärning.

Snorklingen från stranden var bra! Vi kommer eventuellt att komma tillbaka hit!

Speedboat och färja vidare mot Aonang och Centara Anda Dhevi. Vi blev uppgraderade till ett rum med poolaccess. Dessa rum är dock väldigt fuktiga, men det kändes lyxigt. Vi är nöjda med boendet, frukosten och personalen.

Sista anhalten var Rawai Phuket, vilket var ett stort misstag! "Byn" var inte turistvänlig och det kryllade av snuskgubbar och barer med flickor att köpa.

En äldre onykter svensk man började prata med oss och han hade haft 60 ligg på 5 månader...en annan snuskgubbe stötte på en ung thaiflicka inne på 7/11.

Så efter en kort promenad valde vi att inte gå utanför hotellets gränser. Hotellet var förövrigt väldigt fint, hotellrummet var underbart och likaså poolområdet.

Men jag kände mig så begränsad och fast på hotellet (tur att vi bara var där i 2 dagar)!

Sista kvällen åkte vi in till Kata för att äta (trött på hotellets mat). Kata hade blivit mycket större och större kommer det bli. Av alla turister vi mötte var 90% ryssar!!!!

Sammanfattningsvis!

- Troligen den varmaste resan vi gjort, helt regnfri och knappt ett moln på himlen.

- Förmodligen den dyraste resan vi gjort, då priserna på hotell, mat osv har stigit.

- Kommer ALDRIG mer sätta min fot längre söderut än Kamala på Phuket! Blir det flyg till Phuket, så blir det antingen Kamala, Bangtao eller Nai Yang.

Nu är det 207 dagar kvar till nästa resa!!! Planeringen börjar NU  :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste va kul att redan ha en ny att se framemot! Blir det till att upptäcka nåt nytt då?

Vi tar med oss mina föräldrar (2:a gången för dem) samt bror och sambo (1:a gången för dem).

Mina föräldrar älskade Koh Racha "stuket". Så försöker hitta något liknande. Kan bli Koh Ngai igen.

Vi flyger till Krabi, och sedan båt direkt till Phi Phi. Sedan är det öppet!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Hajoh!

Tack för reseberättelsen! Synd att Kata har fått den utvecklingen. Vi började vår Thailandsupplevelse i just Kata och var där i fyra år i sträck. Nu finns det inte en chans att man åker dit igen. Håller med dig angående Nai Yang, det är dit man kommer att söka sig när det är Phuket som gäller.

Vad tyckte du om Ao Nang denna gången? Vi var väldigt nöjda även denna gången (mycket p.g.a. avsaknande av ryssinvasion  :)). Synd bara att gatumaten hade minskat markant. Drinkmannen (Mr Cock) är vår ständige favorit och det var underbart att vara där. Många finnar, men det är helt ok! De vi stötte på var väldigt trevliga.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kul läsning. Ja, vädret i Phuket har ju varit extremt varmt, är det fortfarande har jag hört. Nästan otroligt varmt.

Det har det varit dom gånger jag varit där denna årstid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Hajoh!

Tack för reseberättelsen! Synd att Kata har fått den utvecklingen. Vi började vår Thailandsupplevelse i just Kata och var där i fyra år i sträck. Nu finns det inte en chans att man åker dit igen. Håller med dig angående Nai Yang, det är dit man kommer att söka sig när det är Phuket som gäller.

Vad tyckte du om Ao Nang denna gången? Vi var väldigt nöjda även denna gången (mycket p.g.a. avsaknande av ryssinvasion  :)). Synd bara att gatumaten hade minskat markant. Drinkmannen (Mr Cock) är vår ständige favorit och det var underbart att vara där. Många finnar, men det är helt ok! De vi stötte på var väldigt trevliga.

Va kul att du tog upp det! För det reagerade vi också över, att det var så otroligt mycket finnar i Aonang! Men som tur är ingen ryssinvasion ännu :)

De höll på att lägga om asfalten där gatumaten brukar va. Kanske kommer den tillbaka?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×