Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
repofix

vad är tillåtet att ta med till thailand ??

Rekommendera Poster

Det är nog inga problem med det om du inte har flera resväskor fulla med bara mat, inte ens då tror jag de skulle reagera nämnvärt.

Nu är det ju en sak att säga att "jag hade 10 kilo smör med mig och det gick bra" blir man inte stoppad så går det ju bra att föra in vad som helst!

Enligt vad jag läst på andra forum om folk som verkligen blivit stoppade med mycket mat och dyl så har de inte reagerat alls i tullen!

citat från annat forum:

I brought back 50kgs of specialty foods from America last year. I missed one connecting flight as the motherf****rs that are US Homeland Security brought in an extra team to carefully swab and "analyze" in their bomb sniffer, each package. After finally being released and making my way to Thailand the Thai Customs officer took one look and said "Aroi!", and I was on my way. Don't think you'll have any problems.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Matvaror skall nog vara ok.

Läste någonstans att det är förbjudet att föra in/ut falska eller piratkopierade varor ifrån Thailand.

Med tanke på hur mycket kläder osv som säljs på marknader, mbk och andra ställen är ju detta ett skämt. Har någon turist torskat för detta brott någon gång ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Muangthai

har tänkt ta med förpackad ölkorv, godis ( lösvikt samt choklad ),torkat kött kaviar.  kommer det att bli problem i tullen ? och med vad ??

Inga problem alls  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Syrran hade med sig ett paket mjöl i resväskan till morsans bakmaskin, det var ingen bra idé... :cr

Vad hände?

Mjölpåsen kanske gick sönder?

de trodde kanske det var sånt där som en del drar in i näsan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Syrran hade med sig ett paket mjöl i resväskan till morsans bakmaskin, det var ingen bra idé... :cr

Vad hände?

Mjölpåsen kanske gick sönder?

de trodde kanske det var sånt där som en del drar in i näsan

Nezeril?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Syrran hade med sig ett paket mjöl i resväskan till morsans bakmaskin, det var ingen bra idé... :cr

Vad hände?

Mjölpåsen kanske gick sönder?

de trodde kanske det var sånt där som en del drar in i näsan

Jepp....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×