Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
vaster

Hotell Kamala

Rekommendera Poster

Funderara på Kamala till nästa Thailandresa. Har sökt här på forumet o på olika bokningssajter men svårt just på Kamala. Funderar också på lägenhet som jag skrev i en annan tråd. Vi är två vuxna med två barn, 11 o 14 år och just att vi är fyra gör att det blir lite svårare.

Vill ha Max 400m till stranden o morgonfrukost. priset får inte rusa iväg mycket över 1000kr/natt.

tacksam för hjälp!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

http://www.swissotel.com/hotels/phuket/

Här bodde jag i 4 nätter nu i januari - hotellet har lägenheter med 2 sovrum, perfekt för familjer.

Man kan boka hotellet via Ving (alltså bara rummet), detta blev faktiskt billigast när vi åkte.

Ligger i norra ändan av Kamala Stranden, en liten promenad ifrån stranden, under huvudvägen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

http://www.swissotel.com/hotels/phuket/

Här bodde jag i 4 nätter nu i januari - hotellet har lägenheter med 2 sovrum, perfekt för familjer.

Man kan boka hotellet via Ving (alltså bara rummet), detta blev faktiskt billigast när vi åkte.

Ligger i norra ändan av Kamala Stranden, en liten promenad ifrån stranden, under huvudvägen.

Där har vi också bott 2009, på den tiden så hette Hotellet Courtyard by marriott . Ett mycket fint hotell som ligger lite upp från stranden i den norra delen. Vi gillade det mycket och rekommenderar det!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Dengs har bra stora rum  och väldigt nära stranden där frukost ingår inte men den tar vi alltid på stranden, beroende på säsong så varierar priset men när vi brukar vara nere i slutet på Mars in i April så kommer ni bra under 2500 bath och dom har en liten pool med.

Du har även ett boende på hörnan jämte Dengs som vi har stannat någon natt, kommer inte ihåg namnet men där gick att få rum för ca 1000bath per natt men dessa är dock mindre och skulle isåfall rekomendera 2 rum.

The Club på main street har även dom bra boende om man kan tänka sig att gå en kort promenad på ca 500meter, deras boende är i två våningar och har legat på ca 2000-2500bath per natt och då ingår frukost.

priserna jag nämner har vi fått när vi bokat på plats.

//Fia

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen!  Har lite funderat på The Club, finns ju lägenheter där. swissotell kanske kundE vara ett alternativ men när jag snabbt tittade verkade det rätt dyrt.

Någon som har bott på print? Har de rum för 4 pers, för det är ju det som krånglar till det, enklare om man är 3.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

print är ett fint hotell (eller var, för det va några år sedan jag va till kamala, har hört att det är mest ryssar där)

Dom har stora bungalovs med 4 bäddar, eller hade ivarjefall ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen!  Har lite funderat på The Club, finns ju lägenheter där. swissotell kanske kundE vara ett alternativ men när jag snabbt tittade verkade det rätt dyrt.

Någon som har bott på print? Har de rum för 4 pers, för det är ju det som krånglar till det, enklare om man är 3.

Jag betalade 1100:-/natt för 2 sovrum ned direkt utgång till poolen i januari - det är inte dyrt!

Inkl stor frukost...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kamala beachfront apartments har studios för 2500 bath natten om ni ska ha 2 st får ni säkert ett bättre pris ett undebart hotell på stranden kamala

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nån som bott vid print i deras bungalows? är de trevliga? Tycker att det ser skuggigt ut i trädgården och fuktigt med tanke på mygg... Kanske jag som inbillar mig  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nån som bott vid print i deras bungalows? är de trevliga? Tycker att det ser skuggigt ut i trädgården och fuktigt med tanke på mygg... Kanske jag som inbillar mig  :)

Bodde i deras bungar för ca 8 år sedan, myggen va inga problem, men deras grodor längst in förde ett fruktansvärt oväsen på nätterna, det va säkert dom som käka upp myggorna

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag bodde på Siam guesthouse på strandgatan. Mycket trevligt familjehotell för 1500bath/natt. Men de pratar inte engelska och tror inte de har någon hemsida. De inte heller nån frukost på hotellet men sånt är ju lätt att fixa ändå. Jag bodde själv i ett mindre rum med en dubbelsäng men jag är rätt säker på att de hade fler sängar i de större rummen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du ska åka till Kamala så kan du med fördel gå en snabbkurs i ryska så att du kan göra dig någotsånär förstådd............ :o

Ahhhh ... ja, ryska är väl som svenska och tyska i Phuket. Bara gilla läget tyvär ...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det inte Dannys bar som sköter Siam Guesthause längre?

Inte för 1,5-2 år sedan. Då var det ägaren själv som skötte det. Så har det nog varit nu i minst 3 säsonger.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×