Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
ReGGae

Rånad av polisen!

Rekommendera Poster

ja är väl på gränsen att en del länder avråder från att åka till phuket de har väl redan hotat att göra det tror det var australien och österrike mm

kanske det kommer att hända lite då då gäller inte försäkringar mm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja är väl på gränsen att en del länder avråder från att åka till phuket de har väl redan hotat att göra det tror det var australien och österrike mm

Australien har vid flera tillfällen utfärdat resevarning till Phuket.  www.aftonbladet.se/nyheter/article15641128.ab

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

de hade nog inte blivit så glada om du ringt turistpolisen kanske slagit sönder mobilen eller dig ?

Eller låtit honom gå?

De hade antagligen viftat iväg mig om jag hade börjat fråga massor, vägrat betala o.s.v. Var som sagt och anmälde det här på stationen idag, och de sa att det kan inte vara riktiga poliser då allt de sa till mig var bullshit, som t.ex. att jag skulle få sitta i häktet i phuket town, hade jag blivit häktad av riktiga poliser på samma ställe hade jag blivit körd till stationen i Kamala, och någon böter på 5000 baht skulle det inte varit tal om enligt honom. "Polisen" som jag pratade med inatt drog antagligen bara en ramsa för att det skulle låta så jävligt som möjligt om vad som skulle hända om jag inte la upp pengarna han ville ha.

Va ju en "svart moppetaxi" som hota med polis för att ja förstört hans motorbike när han skulle köra mej till busstationen också.. jag betalade honom.. ville inte missa min buss men om ja hade börjat tjafsa emot så hade han nog inte kunnat göra så mycket ändå.. va skulle han säga till polisen? att jag vägde för mycket så att hans motorbike gick sönder?

det kanske är dax att banta om du förstörde dämparna hehe

vad var det som hade gått sönder?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Hej,

Detta är ju förjävligt. Om de verkligen sa att de tänkte åtala dig för ett påstått brott är det inte bara frågan om "lite poliskorruption", utan grov brottslighet.

Jag hade personligen vägrat betala utan hade (utan att höjt rösten) bett om polismannens namn. Sedan hade jag låtit dem arrestera mig om de vägrat ge med sig. Det vore "intressant" att se vad dom åtalar en med.

De sa att de skulle böta mig 5000 baht för fylleri, även fast jag var nykter, och att jag skulle få åka med handfängsel och sova i häktet i Phuket town.

Såhär i efterhand ångrar jag att jag inte var mer kritisk till situationen, men just då när klockan var halv fyra på morgonen och jag såg sängen alternativt handfängsel framför mig så blev det som det blev.

Men det rådde ingen tvekan om att detta var inget annat än ett sätt för dem att utöka polislönen lite. De var definitivt inte där för att sätta dit rattfyllerister etc. Frågan är om de ens var riktiga poliser.

såg du deras fordon? Svårt tro det är skojare om dom har snut bilen med sig.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

de hade nog inte blivit så glada om du ringt turistpolisen kanske slagit sönder mobilen eller dig ?

Eller låtit honom gå?

De hade antagligen viftat iväg mig om jag hade börjat fråga massor, vägrat betala o.s.v. Var som sagt och anmälde det här på stationen idag, och de sa att det kan inte vara riktiga poliser då allt de sa till mig var bullshit, som t.ex. att jag skulle få sitta i häktet i phuket town, hade jag blivit häktad av riktiga poliser på samma ställe hade jag blivit körd till stationen i Kamala, och någon böter på 5000 baht skulle det inte varit tal om enligt honom. "Polisen" som jag pratade med inatt drog antagligen bara en ramsa för att det skulle låta så jävligt som möjligt om vad som skulle hända om jag inte la upp pengarna han ville ha.

Va ju en "svart moppetaxi" som hota med polis för att ja förstört hans motorbike när han skulle köra mej till busstationen också.. jag betalade honom.. ville inte missa min buss men om ja hade börjat tjafsa emot så hade han nog inte kunnat göra så mycket ändå.. va skulle han säga till polisen? att jag vägde för mycket så att hans motorbike gick sönder?

det kanske är dax att banta om du förstörde dämparna hehe

vad var det som hade gått sönder?

Den slutade bara gå i uppförsbackan vi berget mellan patong och phuket town..

Utan att vara nån expert var det som att soppan tog slut...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

de hade nog inte blivit så glada om du ringt turistpolisen kanske slagit sönder mobilen eller dig ?

Eller låtit honom gå?

De hade antagligen viftat iväg mig om jag hade börjat fråga massor, vägrat betala o.s.v. Var som sagt och anmälde det här på stationen idag, och de sa att det kan inte vara riktiga poliser då allt de sa till mig var bullshit, som t.ex. att jag skulle få sitta i häktet i phuket town, hade jag blivit häktad av riktiga poliser på samma ställe hade jag blivit körd till stationen i Kamala, och någon böter på 5000 baht skulle det inte varit tal om enligt honom. "Polisen" som jag pratade med inatt drog antagligen bara en ramsa för att det skulle låta så jävligt som möjligt om vad som skulle hända om jag inte la upp pengarna han ville ha.

Va ju en "svart moppetaxi" som hota med polis för att ja förstört hans motorbike när han skulle köra mej till busstationen också.. jag betalade honom.. ville inte missa min buss men om ja hade börjat tjafsa emot så hade han nog inte kunnat göra så mycket ändå.. va skulle han säga till polisen? att jag vägde för mycket så att hans motorbike gick sönder?

det kanske är dax att banta om du förstörde dämparna hehe

vad var det som hade gått sönder?

Den slutade bara gå i uppförsbackan vi berget mellan patong och phuket town..

Utan att vara nån expert var det som att soppan tog slut...

jag har ju lyckats paja en sådan där moppe motor då skar den och tog tvärstopp, kan ju kanske gått varmt och nypit, eller bara just det soppa torsk :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

de hade nog inte blivit så glada om du ringt turistpolisen kanske slagit sönder mobilen eller dig ?

Eller låtit honom gå?

De hade antagligen viftat iväg mig om jag hade börjat fråga massor, vägrat betala o.s.v. Var som sagt och anmälde det här på stationen idag, och de sa att det kan inte vara riktiga poliser då allt de sa till mig var bullshit, som t.ex. att jag skulle få sitta i häktet i phuket town, hade jag blivit häktad av riktiga poliser på samma ställe hade jag blivit körd till stationen i Kamala, och någon böter på 5000 baht skulle det inte varit tal om enligt honom. "Polisen" som jag pratade med inatt drog antagligen bara en ramsa för att det skulle låta så jävligt som möjligt om vad som skulle hända om jag inte la upp pengarna han ville ha.

Va ju en "svart moppetaxi" som hota med polis för att ja förstört hans motorbike när han skulle köra mej till busstationen också.. jag betalade honom.. ville inte missa min buss men om ja hade börjat tjafsa emot så hade han nog inte kunnat göra så mycket ändå.. va skulle han säga till polisen? att jag vägde för mycket så att hans motorbike gick sönder?

det kanske är dax att banta om du förstörde dämparna hehe

vad var det som hade gått sönder?

Den slutade bara gå i uppförsbackan vi berget mellan patong och phuket town..

Utan att vara nån expert var det som att soppan tog slut...

jag har ju lyckats paja en sådan där moppe motor då skar den och tog tvärstopp, kan ju kanske gått varmt och nypit, eller bara just det soppa torsk :)

I vilket fall som helst är la inte det nåt som dom kan anklaga mej för? Visst det är Thailand å här kan la allt vara möjligt men iaf..

Är det jag som ska betala om taxin jag sitter i får punktering med?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja verkligen trist räcker med de andra kriminela i thailand

hur är det på andra ställen i thailand ska väl inte vara lika mycket

kriminela poliser i hela thailand eller ? phuket börjar bli ett riktigt skithål

Dom finns nog lite varstans tyvärr. Jag själv åkte på böter i Korat, polisen sa att jag kört mot rött och att jag backat felaktigt. Hade jag kört mot rött hade jag inte suttit framför datorn idag och att jag backade för att jag kört 15 m fel på en bilfri väg, är väl inget skäl till bot. Ha ha, kan bara skratta åt det idag, polisen ville ha 1000 bth, men det slutade med 200 bth och märkligt nog fick jag ett kvitto (som hänger inramad på väggen hemma)

Har haft körkort i över 20 år och aldrig fått böter innan, fick 2 böter på 2 veckor i Thailand.

Kör försiktigt  :pra

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×