Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Kajjan

Ny på forumet

Rekommendera Poster

Hej alla!

Jag har inte varit aktiv på något Thai-forum sedan 2007-nånting. Då hette stället soi-sixten - har tom glömt vad jag kallade mig där :) Nu känner jag att det är dags att komma in i någon sorts gemenskap med likasinnade igen.

Jag är 27, bor i Malmö. Jag åkte på min försa resa till Thailand för 7 år sedan. Jungfruresan blev Phuket i 3 månander. Sen var jag fast... Åren därpå spenderade jag närmare 2 år i landet uppdelat på 3 resor, mest i Phuket och Pattaya. Till slut tog mina sparade pengar slut och jag fick ta mig i kragen och börja studera på högskolan. Jag jobbar idag 3-skift och spenderar mina "friperioder" i Thailand, vilket förra året blev 14 veckor.

2012 upptäckte jag Koh Samui för första gången. Jag blev förbannad på mig själv för att jag inte rest dit tidigare. Det kändes verkligen som att jag hittat hem. Där fanns bra stränder(om än inte de bästa), lagom nattliv, billig och god mat (om man letar), lugn trafik, köpcenter med bio och trevlig lokalbefolkning.

Nästa resa går av den 11:e Mars och det blir så klart på Koh Samui jag stannar större delen av den tiden, runt 4 veckor.

Ser fram emot tiden här på mitt nya thai-forum ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Åh, glömde nästan. En av anledningarna till att jag registerade mig här var att jag såg ett bekant nick - "Captain Thailand". Jag minns dig sedan soisixten-tiden, Du var till stor hjälp inför min första resa 2006. Tack för det ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej alla!

Jag har inte varit aktiv på något Thai-forum sedan 2007-nånting. Då hette stället soi-sixten - har tom glömt vad jag kallade mig där :) Nu känner jag att det är dags att komma in i någon sorts gemenskap med likasinnade igen.

Jag är 27, bor i Malmö. Jag åkte på min försa resa till Thailand för 7 år sedan. Jungfruresan blev Phuket i 3 månander. Sen var jag fast... Åren därpå spenderade jag närmare 2 år i landet uppdelat på 3 resor, mest i Phuket och Pattaya. Till slut tog mina sparade pengar slut och jag fick ta mig i kragen och börja studera på högskolan. Jag jobbar idag 3-skift och spenderar mina "friperioder" i Thailand, vilket förra året blev 14 veckor.

2012 upptäckte jag Koh Samui för första gången. Jag blev förbannad på mig själv för att jag inte rest dit tidigare. Det kändes verkligen som att jag hittat hem. Där fanns bra stränder(om än inte de bästa), lagom nattliv, billig och god mat (om man letar), lugn trafik, köpcenter med bio och trevlig lokalbefolkning.

Nästa resa går av den 11:e Mars och det blir så klart på Koh Samui jag stannar större delen av den tiden, runt 4 veckor.

Ser fram emot tiden här på mitt nya thai-forum ;)

Kajjan  du är så välkommen, skall bli intressant att följa dina äventyr och du skall veta att i detta forum får du svar på alla dina frågor och givetvis vill vi alla höra om dina erfarenheter i Thailand!

I detta forum finns massor av människor som har stor erfarenhet om Thailand, så bröta du på som vi säger i Göteborg.

Jag är Göteborgare, men bor i Malmö!

MooYaa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trevligt. Jag är född några mil söder om Göteborg, men det kan man inte höra på dialekten idag :D

Nä så säger göteborgare om mig också, jag har bott i Trollhättan, Lerum, Kungälv, Askim, Göteborg och Landskrona, Svalöv och nu i Malmö, fan vad är jag egentligen :D :D :D

MooYaa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trevligt. Jag är född några mil söder om Göteborg, men det kan man inte höra på dialekten idag :D

Nä så säger göteborgare om mig också, jag har bott i Trollhättan, Lerum, Kungälv, Askim, Göteborg och Landskrona, Svalöv och nu i Malmö, fan vad är jag egentligen :D :D :D

MooYaa

Vet den där känslan  :D

HANSJO: Haha.. ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×