Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Kajjan

Gym i Lamai?

Rekommendera Poster

Hej alla,

Tänkte kolla om någon har koll på vilka gym det finns i Lamai?

Jag har bara varit på Samui en gång tidigare och då hittade jag ett ställe som låg ganska långt norr på den långa turistgatan som går paralellt med kusten (vad kallar man det gatan egentligen?;). Gymmet var ok, men saknade AC. Finns det andra alternativ?

Hur set det ut i Chaweng på gymfronten?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det finns ett antal gym i Lamai. Detta är väl de tre bästa:

Ultra Bodies - http://ultrabodiessamui.com (har A/C på övervåningen i "kardio-rummet")

Samui Fitness - http://app.imcreator.com/static/D065337C1E6E4570AC1E92C93DE4EF2D/ (hmm)

Lamai Fitness - http://www.lamaifitness.com

Det bästa gymmet i Chaweng är nog "World Gym" på ringvägen (väg 4169).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Tack. Tror nästan att det var Ultra Bodies jag tränade på när jag var på ön sist. Vilket gym skulle du säga har mest fria vikter? Hantlar modell större och möjlighet att köra knäböj är viktigt :)

Var tränar du själv förresten?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Alla har ungefär samma mix av fria vikter och maskiner.

Jag tränar på Samui Fitness. De har hantlar upp till 100 pounds (45 kilo) och rack för knäböj osv.

Jag tror World Gym har de största hantlarna, men jag är inte säker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Passar på att kliva in här när CT finns på tråden! Jag ska till Koh Samui i mitten av mars, vet du om det finns några nybörjarvänliga thaiboxningsgym kring Chaweng som man kan sladda in på och riva av något pass?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Alla har ungefär samma mix av fria vikter och maskiner.

Jag tränar på Samui Fitness. De har hantlar upp till 100 pounds (45 kilo) och rack för knäböj osv.

Jag tror World Gym har de största hantlarna, men jag är inte säker.

Toppen! Jag ska nog testa Samui Fitness. Verkar ligga aningen avsides dock. Jag ska bo ganska långt söder ut på Lamai Beach, så jag får mig en rejäl uppvärmning i form av en lång promenad inför varje gympass :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Alla har ungefär samma mix av fria vikter och maskiner.

Jag tränar på Samui Fitness. De har hantlar upp till 100 pounds (45 kilo) och rack för knäböj osv.

Jag tror World Gym har de största hantlarna, men jag är inte säker.

Toppen! Jag ska nog testa Samui Fitness. Verkar ligga aningen avsides dock. Jag ska bo ganska långt söder ut på Lamai Beach, så jag får mig en rejäl uppvärmning i form av en lång promenad inför varje gympass :)

Det är bara 200 meter från Ultra Bodies. Du fortsätter upp på tvärgatan som ligger precis vid det gymmet. Efter hundra meter kommer du fram till en marknad och en bensinstation. Dessa ligger intill ring road. Gå över den och du är i princip framme vid Samui Fitness (du kan knappast missa skylten).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×