Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst Sunny

Ecpat. Hur observant är du?

Rekommendera Poster

Gäst Sunny

Med anledning av tidigare tråd i ämnet så vill jag påminna om Ecpat. Det finns en mobilapp som kan laddas ner. Dessa brott upprör men hur observanta är vi egentligen? Har någon här på formet anmält vid misstanke? Vågar vi anmäla med risk för att ha fel? Det kan ju vara personens eget barn eller barnbarn. Hur "säker" måste man vara för att anmäla? Det är lätt att fördöma dessa brott men hur agerar man själv, vågar vi se det vi (kanske) tror att vi ser?

www.ecpat.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Självklart bör man agera mot sånt här! Man kan även testa att kontakta thailändsk polis om man har mer vattentäta bevis för att sexhandel med minderåriga förekommer.

Jag har sett tusentals utländska killar och män med thailändska tjejer, men jag tror att väldigt få av tjejerna (knappt någon) varit under arton år. Dessbättre!

Det fanns ett karaokehak i mitt närområde tidigare (förtäckt bordell för thai). Där gick rykten om att ett par tjejer var runt sexton. En kvinna hade redan anmält detta och vi i närområdet ogillade stället i allmänhet. Det stängde för ett år sedan och är en liten skola idag (!)

En sak har jag förstått, handeln med barn är en enormt ljusskygg företeelse. Hade det inte varit det hade jag (och alla andra som bor här) observerat det och det hade även anmälts direkt. Jag tror tom de flesta barägare och sexturister hatar barnsexhandel. Det finns onekligen gradskillnader i sexindustrin.

Att tjejerna i barerna ser unga ut skall man nog inte dra för stora växlar på. Bara för att de är små behöver de ju inte vara så unga. Otroligt få barägare är "dumma nog" att ha minderåriga tjejer som jobbar i baren. Men att det förekommer en och annan 16-17 åring här och var är nog dessvärre en realitet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

CT har helt rätt. Självklart ska man agera.

Dock är det väldigt svårt på många olika plan. Att få thaipolis att agera snabbt och resolut på en misstanke är kanske inte så troligt i alla lägen, tyvärr.

Men vem ska man ringa när man ser nått.

Och misstänkta och kända snubbar som Berglundd och hans kompisar i Pattis som åkt skytteltrafik till häktet för mistänkta pedofilbrott, men klarar sig hela tiden. De kommer ju ofta ut snabbt igen, då bevisen brister och mutorna hamnar i rätt händer. Men såna återfallspedofiler borde straffas hårt.

Lider med barn som drabbas på ett eller annat sätt och arbetar aktivt med på olika sätt.

Glöm inte bort att många av de som tigger på gatorna, säljer blommor och tuggummi också jobbar åt maffian, och senare hamnar i prostitution i unga år. Ge dem inte pengar, köp inte blommor, etc etc... 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Har faktiskt sett polisen eller om det var någon form av militär fint uppklädda, kollat legg på brudarna i baren och även bett om donation till nått om att minderåriga inte ska vara i barerna, kan ju vara scam iof men jag gav 200b och fick kvitto :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt sett polisen eller om det var någon form av militär fint uppklädda, kollat legg på brudarna i baren och även bett om donation till nått om att minderåriga inte ska vara i barerna, kan ju vara scam iof men jag gav 200b och fick kvitto :)

elglenno,

Det kan vara en typ av civil-milis som är ganska vanlig i södra Thailand. De brukar även stoppa fordon i jakt efter knark etc. De kan jämföras med ett medborgargarde.

Det är fantastiskt bra att de kollar leg på tjejerna hursomhelst.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Har faktiskt sett polisen eller om det var någon form av militär fint uppklädda, kollat legg på brudarna i baren och även bett om donation till nått om att minderåriga inte ska vara i barerna, kan ju vara scam iof men jag gav 200b och fick kvitto :)

elglenno,

Det kan vara en typ av civil-milis som är ganska vanlig i södra Thailand. De brukar även stoppa fordon i jakt efter knark etc. De kan jämföras med ett medborgargarde.

Det är fantastiskt bra att de kollar leg på tjejerna hursomhelst.

blev ju lite skraj när någon som ser ut som en general knackar en på axeln 00,00 :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt sett polisen eller om det var någon form av militär fint uppklädda, kollat legg på brudarna i baren och även bett om donation till nått om att minderåriga inte ska vara i barerna, kan ju vara scam iof men jag gav 200b och fick kvitto :)

elglenno,

Det kan vara en typ av civil-milis som är ganska vanlig i södra Thailand. De brukar även stoppa fordon i jakt efter knark etc. De kan jämföras med ett medborgargarde.

Det är fantastiskt bra att de kollar leg på tjejerna hursomhelst.

blev ju lite skraj när någon som ser ut som en general knackar en på axeln 00,00 :)

Om det nu är denna privata "milis" brukar de ha en förkärlek för uniformer. Första gången jag såg dem trodde jag de var elitsoldater, haha.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Har faktiskt sett polisen eller om det var någon form av militär fint uppklädda, kollat legg på brudarna i baren och även bett om donation till nått om att minderåriga inte ska vara i barerna, kan ju vara scam iof men jag gav 200b och fick kvitto :)

elglenno,

Det kan vara en typ av civil-milis som är ganska vanlig i södra Thailand. De brukar även stoppa fordon i jakt efter knark etc. De kan jämföras med ett medborgargarde.

Det är fantastiskt bra att de kollar leg på tjejerna hursomhelst.

blev ju lite skraj när någon som ser ut som en general knackar en på axeln 00,00 :)

Om det nu är denna privata "milis" brukar de ha en förkärlek för uniformer. Första gången jag såg dem trodde jag de var elitsoldater, haha.

var ju inte så farligt :) värre när värsta insats styrkan stormar större klubbar med balaklavor och skyddsvästar :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Jag håller verkligen med om det som skrivits ovan...men jag är rädd för att en del turister gärna väljer att inte se av rädsla, okunskap eller annat. Heder åt alla som agerar på misstanke eller det som är uppenbart! När vi har facit i hand, då är det lätt att säga att dom ska klämmas åt...men man måste våga anmäla med risk för att ha fel. Det är ju andras uppgift att utreda. Problemet med övergrepp och misshandel mot barn finns ju överallt inte minst här hemma i Sverige. Tyvärr har jag sett hur svårt många har för att anmäla, trots att vi har en lag som säger att vi är skyldiga att göra det. Det gäller både inom sjukvården och bland allmänheten. Om nån anmäls och utreds och det visar sig att anmälan var obefogad...ja då blir det ett jäkla hallå...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Jag håller verkligen med om det som skrivits ovan...men jag är rädd för att en del turister gärna väljer att inte se av rädsla, okunskap eller annat. Heder åt alla som agerar på misstanke eller det som är uppenbart! När vi har facit i hand, då är det lätt att säga att dom ska klämmas åt...men man måste våga anmäla med risk för att ha fel. Det är ju andras uppgift att utreda. Problemet med övergrepp och misshandel mot barn finns ju överallt inte minst här hemma i Sverige. Tyvärr har jag sett hur svårt många har för att anmäla, trots att vi har en lag som säger att vi är skyldiga att göra det. Det gäller både inom sjukvården och bland allmänheten. Om nån anmäls och utreds och det visar sig att anmälan var obefogad...ja då blir det ett jäkla hallå...

en del turister väljer att inte se av rädsla? Se vad barn bli sexuellt utnyttjade?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Jag håller verkligen med om det som skrivits ovan...men jag är rädd för att en del turister gärna väljer att inte se av rädsla, okunskap eller annat. Heder åt alla som agerar på misstanke eller det som är uppenbart! När vi har facit i hand, då är det lätt att säga att dom ska klämmas åt...men man måste våga anmäla med risk för att ha fel. Det är ju andras uppgift att utreda. Problemet med övergrepp och misshandel mot barn finns ju överallt inte minst här hemma i Sverige. Tyvärr har jag sett hur svårt många har för att anmäla, trots att vi har en lag som säger att vi är skyldiga att göra det. Det gäller både inom sjukvården och bland allmänheten. Om nån anmäls och utreds och det visar sig att anmälan var obefogad...ja då blir det ett jäkla hallå...

en del turister väljer att inte se av rädsla? Se vad barn bli sexuellt utnyttjade?

Jag menade att mentaliteten att "inte lägga sig i" finns. Hemma i Sverige har jag tyvärr den erfarenheten. När det gäller barn som far illa i allmänhet så kan det komma fram efteråt, när facit finns, att flera sett, hört, funderat ...men...har dom kontaktat myndigheterna...nope...Oftast "ser" man ju inte vad som händer ett barn. Övergrepp utförs ju inte framför vittnen. Det är mer en känsla av att något inte står rätt till. Att välja att ta den känslan på allvar och anmäla kräver ett visst mod. Enklaste vägen är tyvärr att låta bli och hoppas på att man "känner" fel, eller att "nån annan" ska göra nåt. Det var därför jag ställde frågan i tråden.

Har du anmält nån gång? Inte "tycker du att man ska anmäla". Det tycker väl alla att man ska antar/hoppas jag.

Jag har anmält hemma i Sverige och jag har fått ta skit när jag haft fel i mina misstankar...men hellre tar jag skit från en vuxen än att riskera att missa ett barn som far illa. Det är det jag tror att vissa är rädda för.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2007 bodde vi på ett mindre bra hotell i Patong vi var tre familjer som spred ut oss runt poolområdet och efter ett tag noterar vi en märklig Tysk med en liten Thailändsk flicka vi lägger märke till att de ej talar samma språk med varandra och att mannen förhåller sig märkligt med barnet när de badar i poolen och när de är i området , Vi vuxna i sällskapet har alla noterat samma känsla av att något ej stämmer , Vad ska vi göra? Tänk om det inte är som vi tror ? Tänk om det är Farfar och barnbarn ! .

Efter en stund beslutar jag mig för att prata med receptionen , jag lägger fram mina misstankar på försiktigaste sätt för att inte missförstås, får då svaret av receptionspersonalen "Sorry mam dont understand " ber att få tala med hotellmanagern efter att ha gjort det och blivit helt missförstod känner jag mig skyldig och käms för att jag tog upp frågan överhuvudtaget,

Efter en stund kommer en vakt i uniform och pratar med flicka som sitter i barnpoolen själv och ser ledsen ut , då tror vi att han ska reda ut situationen men han går iväg och efter en stund beger sig den Tyske mannen tillsammans med den lilla flickan till hotellets hiss och därmed ser vi inte flickan igen . Dagen efter ser vi mannen ensam i frukost matsalen . Jag mår fortfarande dåligt bara jag tänker på denna händelse , jag borde kontaktat Ecpat .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Jag håller verkligen med om det som skrivits ovan...men jag är rädd för att en del turister gärna väljer att inte se av rädsla, okunskap eller annat. Heder åt alla som agerar på misstanke eller det som är uppenbart! När vi har facit i hand, då är det lätt att säga att dom ska klämmas åt...men man måste våga anmäla med risk för att ha fel. Det är ju andras uppgift att utreda. Problemet med övergrepp och misshandel mot barn finns ju överallt inte minst här hemma i Sverige. Tyvärr har jag sett hur svårt många har för att anmäla, trots att vi har en lag som säger att vi är skyldiga att göra det. Det gäller både inom sjukvården och bland allmänheten. Om nån anmäls och utreds och det visar sig att anmälan var obefogad...ja då blir det ett jäkla hallå...

en del turister väljer att inte se av rädsla? Se vad barn bli sexuellt utnyttjade?

Jag menade att mentaliteten att "inte lägga sig i" finns. Hemma i Sverige har jag tyvärr den erfarenheten. När det gäller barn som far illa i allmänhet så kan det komma fram efteråt, när facit finns, att flera sett, hört, funderat ...men...har dom kontaktat myndigheterna...nope...Oftast "ser" man ju inte vad som händer ett barn. Övergrepp utförs ju inte framför vittnen. Det är mer en känsla av att något inte står rätt till. Att välja att ta den känslan på allvar och anmäla kräver ett visst mod. Enklaste vägen är tyvärr att låta bli och hoppas på att man "känner" fel, eller att "nån annan" ska göra nåt. Det var därför jag ställde frågan i tråden.

Har du anmält nån gång? Inte "tycker du att man ska anmäla". Det tycker väl alla att man ska antar/hoppas jag.

Jag har anmält hemma i Sverige och jag har fått ta skit när jag haft fel i mina misstankar...men hellre tar jag skit från en vuxen än att riskera att missa ett barn som far illa. Det är det jag tror att vissa är rädda för.

jag har inte fått någon sådan känsla tackar jag gudarna för, men därimot ser man ju äldre herre gå runt med yngre thai dam hand i hand lite då och då,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

en del turister väljer att inte se av rädsla? Se vad barn bli sexuellt utnyttjade?

jag har inte fått någon sådan känsla tackar jag gudarna för,

Du tackar gudarna för att du inte fått nån sådan känsla? Varför då?

Det var exakt detta jag menade. Det är obehagligt för många att hamna i en sådan situation där man måste se och agera på saker som är obekväma och som kan innebära att man själv får ta smällar.

Edit: jag är inte sams med citeringsfunktionen

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja fram för mera civilkurage direkt när man ser nån gubbe med en ung tjej eller kille ska man ta fram järnröret och bonka på fanskapet

Efter att du bonkat ner barnets pappa så får du nog en lång välförtjänt semester i ett av Thailands sämre fängelser...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

2007 bodde vi på ett mindre bra hotell i Patong vi var tre familjer som spred ut oss runt poolområdet och efter ett tag noterar vi en märklig Tysk med en liten Thailändsk flicka vi lägger märke till att de ej talar samma språk med varandra och att mannen förhåller sig märkligt med barnet när de badar i poolen och när de är i området , Vi vuxna i sällskapet har alla noterat samma känsla av att något ej stämmer , Vad ska vi göra? Tänk om det inte är som vi tror ? Tänk om det är Farfar och barnbarn ! .

Efter en stund beslutar jag mig för att prata med receptionen , jag lägger fram mina misstankar på försiktigaste sätt för att inte missförstås, får då svaret av receptionspersonalen "Sorry mam dont understand " ber att få tala med hotellmanagern efter att ha gjort det och blivit helt missförstod känner jag mig skyldig och käms för att jag tog upp frågan överhuvudtaget,

Efter en stund kommer en vakt i uniform och pratar med flicka som sitter i barnpoolen själv och ser ledsen ut , då tror vi att han ska reda ut situationen men han går iväg och efter en stund beger sig den Tyske mannen tillsammans med den lilla flickan till hotellets hiss och därmed ser vi inte flickan igen . Dagen efter ser vi mannen ensam i frukost matsalen . Jag mår fortfarande dåligt bara jag tänker på denna händelse , jag borde kontaktat Ecpat .

Tack för att du berättar detta! Det visar hur svårt det kan vara att agera. Ecpat var ju inte så känt 07 och jag tror att många fortfarande inte vet hur dom ska agera och vart dom ska vända sig. Att hotellet inte verkade förstå situationen kan ju bero på exakt det jag tagit upp tidigare, nämligen att man inte vill se det som är obekvämt och det som ställer krav på dom själva.

Heder åt att ni ändå försökte göra något åt det ni såg!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

2007 bodde vi på ett mindre bra hotell i Patong vi var tre familjer som spred ut oss runt poolområdet och efter ett tag noterar vi en märklig Tysk med en liten Thailändsk flicka vi lägger märke till att de ej talar samma språk med varandra och att mannen förhåller sig märkligt med barnet när de badar i poolen och när de är i området , Vi vuxna i sällskapet har alla noterat samma känsla av att något ej stämmer , Vad ska vi göra? Tänk om det inte är som vi tror ? Tänk om det är Farfar och barnbarn ! .

Efter en stund beslutar jag mig för att prata med receptionen , jag lägger fram mina misstankar på försiktigaste sätt för att inte missförstås, får då svaret av receptionspersonalen "Sorry mam dont understand " ber att få tala med hotellmanagern efter att ha gjort det och blivit helt missförstod känner jag mig skyldig och käms för att jag tog upp frågan överhuvudtaget,

Efter en stund kommer en vakt i uniform och pratar med flicka som sitter i barnpoolen själv och ser ledsen ut , då tror vi att han ska reda ut situationen men han går iväg och efter en stund beger sig den Tyske mannen tillsammans med den lilla flickan till hotellets hiss och därmed ser vi inte flickan igen . Dagen efter ser vi mannen ensam i frukost matsalen . Jag mår fortfarande dåligt bara jag tänker på denna händelse , jag borde kontaktat Ecpat .

och vad säger dig att det inte var hans styvdotter? hans fru och dotter kanske bara var på en utflykt dagen efter?

Detta är ett sjukt laddat ämne och folks fördomar om vita män kontra Thailändska  barn kommer förstöra rätt många helt ärliga människors liv för att någon har inbillat sig något när dom ser dom ihop.. 

Självklart ska man rapporter om man ser något, men tror ni på fullaste allvar att en pedofil skulle ogenerat hänga vid hotellpolen 2007??

Visst har Thailand haft stora problem med barnprostitution (och har fortfarande) men det är många många år sen det var så öppet att folk knatade runt ogenerat med sitt offer hand i hand på gatan. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

och vad säger dig att det inte var hans styvdotter? hans fru och dotter kanske bara var på en utflykt dagen efter?

Detta är ett sjukt laddat ämne och folks fördomar om vita män kontra Thailändska  barn kommer förstöra rätt många helt ärliga människors liv för att någon har inbillat sig något när dom ser dom ihop.. 

Självklart ska man rapporter om man ser något, men tror ni på fullaste allvar att en pedofil skulle ogenerat hänga vid hotellpolen 2007??

Visst har Thailand haft stora problem med barnprostitution (och har fortfarande) men det är många många år sen det var så öppet att folk knatade runt ogenerat med sitt offer hand i hand på gatan. 

Jag har väntat på ett sånt här inlägg och nu kom det. På pricken det jag försökte förklara tidigare.

Det är denna attityd och rädsla som gör att övergrepp och misshandel mot barn kan fortgå i många år innan det (i bästa fall) upptäcks. Att det är så "sjukt" laddat beror på att vuxna anser sig mer värda än barn och ve den som kränker en oskyldig vuxen. Om ett barn kränks kommer uppenbarligen i andra hand.

Hur ska man veta vad som är ett övergrepp om man inte blir vittne till det i realtid? Ska man fråga personen om han utnyttjar barnet? Ska man kolla släktskapet? Vilken betydelse har släktskapet? Vi vet att det är vanligt förekommande med övergrepp och misshandel inom familjen. Det Pippikort gjorde var modigt och inte det minsta fördomsfullt. Hon/han reagerade på beteendet, inte på något annat. En magkänsla som gjorde att det kändes som nåt var fel. Dom var tre familjer som kände samma sak! Vi har en lag i Sverige som säger att "misstanke" ska anmälas, inte bara uppdagad misshandel. Vi kan inte ha facit innan vi gör en anmälan. Om det skulle vara så då skulle inte många barn ha en chans att få hjälp.

Våga chansa med risk för att kränka en vuxen! Barnet måste komma i första hand, inte den vuxnes känsla av att bli oskyldigt anklagad. Om det är en felaktig anklagelse...ja, va bra att det inte var så illa då...

Jag hoppas att jag inte är ensam om att tycka så. Utifrån tidigare svar i början av tråden så tror jag att dom flesta håller med mej. Om nån tycker att man måste ha klara bevis innan man gör en anmälan så vill jag gärna ha det motiverat utifrån barnets perspektiv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

och vad säger dig att det inte var hans styvdotter? hans fru och dotter kanske bara var på en utflykt dagen efter?

Detta är ett sjukt laddat ämne och folks fördomar om vita män kontra Thailändska  barn kommer förstöra rätt många helt ärliga människors liv för att någon har inbillat sig något när dom ser dom ihop.. 

Självklart ska man rapporter om man ser något, men tror ni på fullaste allvar att en pedofil skulle ogenerat hänga vid hotellpolen 2007??

Visst har Thailand haft stora problem med barnprostitution (och har fortfarande) men det är många många år sen det var så öppet att folk knatade runt ogenerat med sitt offer hand i hand på gatan. 

Jag har väntat på ett sånt här inlägg och nu kom det. På pricken det jag försökte förklara tidigare.

Det är denna attityd och rädsla som gör att övergrepp och misshandel mot barn kan fortgå i många år innan det (i bästa fall) upptäcks. Att det är så "sjukt" laddat beror på att vuxna anser sig mer värda än barn och ve den som kränker en oskyldig vuxen. Om ett barn kränks kommer uppenbarligen i andra hand.

Hur ska man veta vad som är ett övergrepp om man inte blir vittne till det i realtid? Ska man fråga personen om han utnyttjar barnet? Ska man kolla släktskapet? Vilken betydelse har släktskapet? Vi vet att det är vanligt förekommande med övergrepp och misshandel inom familjen. Det Pippikort gjorde var modigt och inte det minsta fördomsfullt. Hon/han reagerade på beteendet, inte på något annat. En magkänsla som gjorde att det kändes som nåt var fel. Dom var tre familjer som kände samma sak! Vi har en lag i Sverige som säger att "misstanke" ska anmälas, inte bara uppdagad misshandel. Vi kan inte ha facit innan vi gör en anmälan. Om det skulle vara så då skulle inte många barn ha en chans att få hjälp.

Våga chansa med risk för att kränka en vuxen! Barnet måste komma i första hand, inte den vuxnes känsla av att bli oskyldigt anklagad. Om det är en felaktig anklagelse...ja, va bra att det inte var så illa då...

Jag hoppas att jag inte är ensam om att tycka så. Utifrån tidigare svar i början av tråden så tror jag att dom flesta håller med mej. Om nån tycker att man måste ha klara bevis innan man gör en anmälan så vill jag gärna ha det motiverat utifrån barnets perspektiv.

förstår vad du menar bättre agera än att inte agera, men har aldrig misstänkt att nått barn far illa förutom tiggarna som sitter med små spädbarn i bankok ska jag anmäla dom?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

elglenno: Om det vore i Sverige det hände då säger lagen att man ska anmäla. I andra länder så gäller andra lagar och dom har jag inte koll på. Kanske nån annan på forumet vet mer? Ecpat gäller bara misstanke om sexuella övergrepp om jag fattat det rätt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet och kan förstå både Gosatta och Elgenoo's synpunkter ,det framförde jag också i mitt inlägg vi kanske

Hade fördomar om situationen 2007 på hotellet i Patong men om det hade varit någon släkting till barnet i fråga så

Borde kanske hotellet informerat oss om det när vi påpekade att det inte kändes rätt men de valde att inte förstå istället för att

ge oss en förklaring , och det av något väcker fördomar !!!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja fram för mera civilkurage direkt när man ser nån gubbe med en ung tjej eller kille ska man ta fram järnröret och bonka på fanskapet

hoppas alla förstod att det var ironi

man ska nog tänka sig för innan man anklagar nån för att vara pedofil

pedofilerna visar nog inte öppet att de är det tror jag

och de flesta pedofiler finns inom familjen släkt vänner och ska visst vara i 20-40 års åldern

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×