Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Lissie

Vad hitta på i Bangkok med barn?

Rekommendera Poster

Om en vecka drar vi till Thailand och nu börjar det verkligen bli på tiden att förbereda sig lite. Vi åker två vuxna och två barn 5 och 3 år gamla. Vi kommer börja med två nätter i Bangkok och jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. I Bangkok har vi har bokat boende på Prince Palace men vill ju gärna göra något i Bangkok innan vi far vidare till Koh Samet.

Jag har letat på forumet men hittar ingen tråd med tips på lämpliga aktiviteter i Thailand med barn. Jag räknar inte att springa i shoppingcenter som lämpliga barnaktiviteter.  ;)

Så snälla ni som varit i Bangkok med barn - vad kan ni rekommendera? Vilka ställen gör vistelsen minnesvärd och fin även för barnen?

En annan fråga med: Vågar man chansa på att hitta taxi med bilbarnstolar på flygplatsen eller måste det förbokas. Någon firma att rekommendera i så fall?

Tack på förhand, en som längtar! :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då måste du ha sökt ganska dåligt på forumet... ;)

De är väl precis i brytpunkten när en stad inte är speciellt rolig längre. När vi var där så räckte det med att gå omkring i Chinatown, åka flodbåt, och "bara vara" för att vår då ettåring skulle vara grymt nöjd med livet.

Barnen kan ni ha i era knän.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Utan att någonsin ha kollat så skulle det förvåna mig nåt oerhört om taxiståndet på flygplatsen kan skaka fram en bil med bilbarnstolar. Eller bälten i baksätet, har aldrig sett några i taxi i Bangkok.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Mina tre tips:

1. Gå på Siam Ocean World. Ett gigantiskt akvarium i samma byggnad som varuhuset Siam Paragon.

2. Åka till Dream World, huvudstadens största nöjespark.

3. Picknick och lek i Lumpini-parken (nästan 60 hektar parkyta, mitt i Bangkok). Där finns även varaner (jätteödlor) att titta på (men ej röra) och det är gratis.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi besöker alltid Siam ocean World och så gillar våra barn när vi  åker sky train, flodbåt. De gillar när vi åker på privata guidade turer. Men annars så är det att hänga vid poolen på taket på Novotel där vi brukar bo som är favorit sysselsättningen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För barnstol så kan ni ju testa:

http://www.transferbkk.com/

Syrran hade med sig egen bilbarnstol på den tiden det bagav sig.

Lista i Expressen:

http://www.expressen.se/res/asien/tio-saker-for-barn-i-bangkok/

som de snott från cnn's längre lista:

http://travel.cnn.com/bangkok/play/35-things-do-your-kids-bangkok-873448

En kompis hänger på Little Gym med sin bebis. Vet inte om det är något för er eller om det går att köra dagpass. Men på hennes bilder ser det kanonballt ut.

http://www.thelittlegym.com/emporiumthailand/pages/default.aspx

Ska se om jag kommer på något mer. Har inte barn själv så inget jag brukar lägga på minnet direkt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi fick tag i taxi vid taxiståndet på flyplatsen med bälten för alla. Ställde kravet när vi betalade taxin har jag för mig. Vi bodde på Prince Palace innan vi skulle flyga hem, åkte då med deras Toyota Camry med fungerande bälten även i baksätet. De flesta taxibilar har antingen inga bälten alls i baksätet eller så har de gömt dem under sätet :cr och när man väl tar fram dem, fungerar de inte länge. Detta var sommaren 2011.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

siam ocean world är perfekt för barn, även dreamworld är bra.

Finns även ett zoo i bangkok som mina barn tyct mycket om.

Går även att fiska i bungsamran lake, helt otroligt kul :) där får man upp gigantiska fiskar. Spelar ingen roll om man tycker om att fiska, det är kul ändå... Det är ett tips

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Muangthai

Hej!

Dusit Zoo är inte helt fel...stort grönområde med djur,vatten och restauranger.

Inträde 100 bath för oss turister.

Mvh/Muangthai

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×