jakthund 0 Report post Posted February 12, 2013 Tog en billig flygstol (Apollo) till Phuket för att sen ta färjan till Lanta i början på januari. Det var första gången vi åkte charterflyg till Asien, och det gör vi aldrig mer. Hellre en mellanlandning och lite dyrare biljett än att åka Thomas Cook igen. Trångt, svårt att gräva fram plånbok hela tiden, mycket barngråt och bajslukt (jag älskar barn men det var 16 barn i vår del på flyget), lottförsäljning + annan försäljning, tv-skärmar i taket med urusel bild. På hemresan var det ju dessutom en mellanlandning på en helt otroligt tråkig flygplats, Sharjah. Den flygresan skulle inte ja heller vilja ha varit med på! Flög också med Apollo sist men med (Novair) till Krabi o det var också trångt som tusan. Usch, men med fritidsresor går det faktiskt att ta sig ner i en flygstol med 767an i Blue Comfort Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted February 12, 2013 Tog en billig flygstol (Apollo) till Phuket för att sen ta färjan till Lanta i början på januari. Det var första gången vi åkte charterflyg till Asien, och det gör vi aldrig mer. Hellre en mellanlandning och lite dyrare biljett än att åka Thomas Cook igen. Trångt, svårt att gräva fram plånbok hela tiden, mycket barngråt och bajslukt (jag älskar barn men det var 16 barn i vår del på flyget), lottförsäljning + annan försäljning, tv-skärmar i taket med urusel bild. På hemresan var det ju dessutom en mellanlandning på en helt otroligt tråkig flygplats, Sharjah. Den flygresan skulle inte ja heller vilja ha varit med på! Flög också med Apollo sist men med (Novair) till Krabi o det var också trångt som tusan. Usch, men med fritidsresor går det faktiskt att ta sig ner i en flygstol med 767an i Blue Comfort Ja precis, det ska vara Fritidsresors Blue Comfort eller Ving 200:a. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted February 12, 2013 Tog en billig flygstol (Apollo) till Phuket för att sen ta färjan till Lanta i början på januari. Det var första gången vi åkte charterflyg till Asien, och det gör vi aldrig mer. Hellre en mellanlandning och lite dyrare biljett än att åka Thomas Cook igen. Trångt, svårt att gräva fram plånbok hela tiden, mycket barngråt och bajslukt (jag älskar barn men det var 16 barn i vår del på flyget), lottförsäljning + annan försäljning, tv-skärmar i taket med urusel bild. På hemresan var det ju dessutom en mellanlandning på en helt otroligt tråkig flygplats, Sharjah. Den flygresan skulle inte ja heller vilja ha varit med på! Flög också med Apollo sist men med (Novair) till Krabi o det var också trångt som tusan. Usch, men med fritidsresor går det faktiskt att ta sig ner i en flygstol med 767an i Blue Comfort Ja precis, det ska vara Fritidsresors Blue Comfort eller Ving 200:a. Men som sagt tidigare kan man ju inte jämföra blue comfort med economi... Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted February 12, 2013 Tog en billig flygstol (Apollo) till Phuket för att sen ta färjan till Lanta i början på januari. Det var första gången vi åkte charterflyg till Asien, och det gör vi aldrig mer. Hellre en mellanlandning och lite dyrare biljett än att åka Thomas Cook igen. Trångt, svårt att gräva fram plånbok hela tiden, mycket barngråt och bajslukt (jag älskar barn men det var 16 barn i vår del på flyget), lottförsäljning + annan försäljning, tv-skärmar i taket med urusel bild. På hemresan var det ju dessutom en mellanlandning på en helt otroligt tråkig flygplats, Sharjah. Den flygresan skulle inte ja heller vilja ha varit med på! Flög också med Apollo sist men med (Novair) till Krabi o det var också trångt som tusan. Usch, men med fritidsresor går det faktiskt att ta sig ner i en flygstol med 767an i Blue Comfort Ja precis, det ska vara Fritidsresors Blue Comfort eller Ving 200:a. Men som sagt tidigare kan man ju inte jämföra blue comfort med economi... Man får ju jämföra prismässigt, och Blue Comfort kostar ju bara några hundralappar mer än economy. Nästan bara Blue Comfort platser i deras plan. Vi hade säkerligen inte kommit under 6000:- med reguljärt...och utrymmet är detsamma med Fritidsresors plan. Så väljer jag hellre att flyga direkt! Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted February 12, 2013 Menar bara, att man verkligen inte sitter som packade sillar för att man flyger charterstol. Och den som tror det, har fel! För de flesta planen och platsera har precis lika mycket utrymme som Tex Thai, Turkish osv...t.om bättre! Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted February 12, 2013 Sen finns det ju andra nackdelar med charterstol, tex ingen fri dricka. Men orkar man inte ta fram plånboken, borde man ju satsa på en all inclusive resa Lotteriet stör mig inte heller, hörlurar på bara Vissa tycker det är jobbigt med planet fullt med chartersvenskar, men jag flög med Thai från Kastrup fullt med fulla danskar. Fy fan! Share this post Link to post Share on other sites
jakthund 0 Report post Posted February 13, 2013 Sen finns det ju andra nackdelar med charterstol, tex ingen fri dricka. Men orkar man inte ta fram plånboken, borde man ju satsa på en all inclusive resa Lotteriet stör mig inte heller, hörlurar på bara Vissa tycker det är jobbigt med planet fullt med chartersvenskar, men jag flög med Thai från Kastrup fullt med fulla danskar. Fy fan! Share this post Link to post Share on other sites
olofb 0 Report post Posted February 13, 2013 Sen finns det ju andra nackdelar med charterstol, tex ingen fri dricka. Men orkar man inte ta fram plånboken, borde man ju satsa på en all inclusive resa Lotteriet stör mig inte heller, hörlurar på bara Vissa tycker det är jobbigt med planet fullt med chartersvenskar, men jag flög med Thai från Kastrup fullt med fulla danskar. Fy fan! ..som vanligt överdrivs fenomen av en del: jag tror inte för ett ögonblick att Thais plan var " fullt med fulla danskar"..inte en chans. Visst det kan finnas( på alla bolags plan) mindre sällskap som supit till innan dom kommer ombord men Thai( och andra) brukar vägra servera alkohol till berusade personer på planet. Vid några tillfällen har jag iaktagit detta. Flera gånger brukar det informeras om detta i högtalarna,innan start. Reglerna säger också att man kan avvisas/eller nekas alkohol, från ett plan om man är för berusad. Rätt ska vara rätt! Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted February 13, 2013 Menar bara, att man verkligen inte sitter som packade sillar för att man flyger charterstol. Och den som tror det, har fel! För de flesta planen och platsera har precis lika mycket utrymme som Tex Thai, Turkish osv...t.om bättre! Jag kanske har fel men jag uppfattade stolarna som smalare på blue comfort än på tex Thais 747... Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted February 13, 2013 Sen finns det ju andra nackdelar med charterstol, tex ingen fri dricka. Men orkar man inte ta fram plånboken, borde man ju satsa på en all inclusive resa Lotteriet stör mig inte heller, hörlurar på bara Vissa tycker det är jobbigt med planet fullt med chartersvenskar, men jag flög med Thai från Kastrup fullt med fulla danskar. Fy fan! ..som vanligt överdrivs fenomen av en del: jag tror inte för ett ögonblick att Thais plan var " fullt med fulla danskar"..inte en chans. Visst det kan finnas( på alla bolags plan) mindre sällskap som supit till innan dom kommer ombord men Thai( och andra) brukar vägra servera alkohol till berusade personer på planet. Vid några tillfällen har jag iaktagit detta. Flera gånger brukar det informeras om detta i högtalarna,innan start. Reglerna säger också att man kan avvisas/eller nekas alkohol, från ett plan om man är för berusad. Rätt ska vara rätt! De slutade servera alkohol till samtliga passagerare pga flera var för onyktra. Så blev ingen fri dricka för oss knappt:( Share this post Link to post Share on other sites
olofb 0 Report post Posted February 13, 2013 Sen finns det ju andra nackdelar med charterstol, tex ingen fri dricka. Men orkar man inte ta fram plånboken, borde man ju satsa på en all inclusive resa Lotteriet stör mig inte heller, hörlurar på bara Vissa tycker det är jobbigt med planet fullt med chartersvenskar, men jag flög med Thai från Kastrup fullt med fulla danskar. Fy fan! ..som vanligt överdrivs fenomen av en del: jag tror inte för ett ögonblick att Thais plan var " fullt med fulla danskar"..inte en chans. Visst det kan finnas( på alla bolags plan) mindre sällskap som supit till innan dom kommer ombord men Thai( och andra) brukar vägra servera alkohol till berusade personer på planet. Vid några tillfällen har jag iaktagit detta. Flera gånger brukar det informeras om detta i högtalarna,innan start. Reglerna säger också att man kan avvisas/eller nekas alkohol, från ett plan om man är för berusad. Rätt ska vara rätt! De slutade servera alkohol till samtliga passagerare pga flera var för onyktra. Så blev ingen fri dricka för oss knappt:( ...Aj då! Så trist. Ja, det är en del som förstör för andra.... Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted February 13, 2013 Sen finns det ju andra nackdelar med charterstol, tex ingen fri dricka. Men orkar man inte ta fram plånboken, borde man ju satsa på en all inclusive resa Lotteriet stör mig inte heller, hörlurar på bara Vissa tycker det är jobbigt med planet fullt med chartersvenskar, men jag flög med Thai från Kastrup fullt med fulla danskar. Fy fan! ..som vanligt överdrivs fenomen av en del: jag tror inte för ett ögonblick att Thais plan var " fullt med fulla danskar"..inte en chans. Visst det kan finnas( på alla bolags plan) mindre sällskap som supit till innan dom kommer ombord men Thai( och andra) brukar vägra servera alkohol till berusade personer på planet. Vid några tillfällen har jag iaktagit detta. Flera gånger brukar det informeras om detta i högtalarna,innan start. Reglerna säger också att man kan avvisas/eller nekas alkohol, från ett plan om man är för berusad. Rätt ska vara rätt! De slutade servera alkohol till samtliga passagerare pga flera var för onyktra. Så blev ingen fri dricka för oss knappt:( Jäkla tur för mig att jag aldrig flyger Thai! Nu får jag väl höra från Thai fanatikerna också... Share this post Link to post Share on other sites
VeronicaK 0 Report post Posted February 13, 2013 Man får alltid höra när man inte samtycker Tur att vi alla år olika ;D Share this post Link to post Share on other sites
jakthund 0 Report post Posted February 13, 2013 Sen finns det ju andra nackdelar med charterstol, tex ingen fri dricka. Men orkar man inte ta fram plånboken, borde man ju satsa på en all inclusive resa Lotteriet stör mig inte heller, hörlurar på bara Vissa tycker det är jobbigt med planet fullt med chartersvenskar, men jag flög med Thai från Kastrup fullt med fulla danskar. Fy fan! ..som vanligt överdrivs fenomen av en del: jag tror inte för ett ögonblick att Thais plan var " fullt med fulla danskar"..inte en chans. Visst det kan finnas( på alla bolags plan) mindre sällskap som supit till innan dom kommer ombord men Thai( och andra) brukar vägra servera alkohol till berusade personer på planet. Vid några tillfällen har jag iaktagit detta. Flera gånger brukar det informeras om detta i högtalarna,innan start. Reglerna säger också att man kan avvisas/eller nekas alkohol, från ett plan om man är för berusad. Rätt ska vara rätt! De slutade servera alkohol till samtliga passagerare pga flera var för onyktra. Så blev ingen fri dricka för oss knappt:( ...Aj då! Så trist. Ja, det är en del som förstör för andra.... Som vanligt tvivlar en del tvivlare och det verkar inte finnas ett tvivel om att planet verkligen var packat av packade danskar som Hajoh beskriver och själv iakttog. Rätt ska vara rätt! Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted February 13, 2013 Man får alltid höra när man inte samtycker Särskilt när det gäller flygbolag Share this post Link to post Share on other sites
olofb 0 Report post Posted February 13, 2013 Sen finns det ju andra nackdelar med charterstol, tex ingen fri dricka. Men orkar man inte ta fram plånboken, borde man ju satsa på en all inclusive resa Lotteriet stör mig inte heller, hörlurar på bara Vissa tycker det är jobbigt med planet fullt med chartersvenskar, men jag flög med Thai från Kastrup fullt med fulla danskar. Fy fan! ..som vanligt överdrivs fenomen av en del: jag tror inte för ett ögonblick att Thais plan var " fullt med fulla danskar"..inte en chans. Visst det kan finnas( på alla bolags plan) mindre sällskap som supit till innan dom kommer ombord men Thai( och andra) brukar vägra servera alkohol till berusade personer på planet. Vid några tillfällen har jag iaktagit detta. Flera gånger brukar det informeras om detta i högtalarna,innan start. Reglerna säger också att man kan avvisas/eller nekas alkohol, från ett plan om man är för berusad. Rätt ska vara rätt! De slutade servera alkohol till samtliga passagerare pga flera var för onyktra. Så blev ingen fri dricka för oss knappt:( ...Aj då! Så trist. Ja, det är en del som förstör för andra.... Som vanligt tvivlar en del tvivlare och det verkar inte finnas ett tvivel om att planet verkligen var packat av packade danskar som Hajoh beskriver och själv iakttog. Rätt ska vara rätt! ca 400 packade danska?? Barn, unga, kvinnor, män! SURE!!! Share this post Link to post Share on other sites
dtbkk 2 Report post Posted February 13, 2013 Vi har alla våra preferenser och önskemål. Vissa föredrar charter, andra reguljärt. En del gillar thai för den ena eller andra anledningen, andra inte. Själv vill jag flyga thai mot Sthlm, mest tack var direktflyg. Många fördelar då jag har guldkort på Star Alliance. Förutom att de är väldigt flexibla när det gäller ombokningar, så har man via guldkortet en egen incheckningskö, bra lounger, jag kan ha 40 kg bagage, bra awardprogram med mera. Sånt som är viktigt för mig då jag flyger en del. Deras partner United i USA funkar också bra. Dock har jag svårt att tycka att Suvarnabhumi ska vara en så bra flygplats. De kommer ofta hög i olika rankningar. Jag har försökt lista ut varför. Visserligen är det (något) bättre i immigrationsköerna numera, men tycker dock att flygplats som helthet inte speciellt bra. Men detta var vad jag tyckte. Share this post Link to post Share on other sites
VeronicaK 0 Report post Posted March 11, 2013 Hej Nu är vi hemma efter en kanonsemester på Koh Lanta, Southern Lanta Resort. Visst var resan lång men gick såååå bra, inga bekymmer utan allt flöt på kanon. Skulle lätt kunna göra den resan igen. Turkish Airlines var kanon Vi var och snorklade på Koh Ha och Koh Bida, hyrde en tuktukmoppe en dag, solade, åt massor med god mat, fisk och skaldjur, underbart gott. Ganska mycket mygg och vart näst sista dagen illa biten av sandloppor, oj vilken klåda det vart. Nu är det bara märkena kvar. Kram från Veronica Share this post Link to post Share on other sites
Lasse_F 0 Report post Posted March 11, 2013 Hej Nu är vi hemma efter en kanonsemester på Koh Lanta, Southern Lanta Resort. Visst var resan lång men gick såååå bra, inga bekymmer utan allt flöt på kanon. Skulle lätt kunna göra den resan igen. Turkish Airlines var kanon Vi var och snorklade på Koh Ha och Koh Bida, hyrde en tuktukmoppe en dag, solade, åt massor med god mat, fisk och skaldjur, underbart gott. Ganska mycket mygg och vart näst sista dagen illa biten av sandloppor, oj vilken klåda det vart. Nu är det bara märkena kvar. Kram från Veronica Skönt att höra att resan gick bra det är ju det enda som räknas (att du tyckte det ) Share this post Link to post Share on other sites