Hajoh 0 Report post Posted February 11, 2013 Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33". 8 stolar i bredd! Thai Airways 34" 10 stolar i bredd Turkish 32" SAS 32" Qatar 32-34" Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om! Så vitt jag vet så har Thai inte några 767...Men du kanske jämför med 747??? Så vitt jag vet så har hon inte sagt det heller utan det handlar väl om tuifly nordic 767. och på Blue Comfort är det ju inte trångt. Ogillar när folk nedvärderar charterstolarna, och säger att dessa platser är sååå mycket sämre än reguljärplanen. När dom inte har fakta! Share this post Link to post Share on other sites
Felias 0 Report post Posted February 11, 2013 Vi flög med Fritidsresor direkt till Krabi å sen 2 timmar i bil därifrån ner till Lanta när vi var där över jul! Jag gillar charternas flygstolar, brukar inte skilja så mycket (ibland billigare)i pris men eftersom vi helst bara flyger direkt så blir det det valet.....! Min man är 194 å välbyggd å han har aldrig klagat på utrymmet vid stolarna! Vi har flugit med Malaysia air, Apollo, Thai och Fritidsresor och det bästa måste jag säga är Fritidsresor å det sämsta är nog Thai! Ha en mycket trevlig resa å mysig vistelse på Klong Dao Bach, vi bodde på hotellet brevid southern Lanta... Det hette Lanta villa! //Felias Share this post Link to post Share on other sites
VeronicaK 0 Report post Posted February 11, 2013 Det är lite synd att Air Asia bytte flygplats från Suvarnabhumi airport till Don Muang Airport, gjorde saken lite krångligare , hoppas att resan mellan flygplatserna fungerar bra. Veronica Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted February 11, 2013 Lite dumt var det att Air Asia fick flytta men tar ändå bara en timme extra. Finns inte mycket att göra på Don Muang så man vill inte bli sittande där för länge. Share this post Link to post Share on other sites
VeronicaK 0 Report post Posted February 11, 2013 Så det tar inte längre tid? Är det bäst att ta Taxi? Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted February 11, 2013 Har själv tagit taxi och det får man nog ta om man har brådis. Skulle jag ha hyfsat gott om tid skulle jag nog testa gratisbussen. Share this post Link to post Share on other sites
VeronicaK 0 Report post Posted February 11, 2013 Vi har 4 timmar på oss Är ju inte jättemycket om det tar lång tid i någon kö.... Vi hoppas på det bästa Share this post Link to post Share on other sites
VeronicaK 0 Report post Posted February 11, 2013 Vad är ca priset för en taxi mellan flygplatserna? Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted February 11, 2013 Kostar väl en 400 Baht eller så. 4 timmar borde räcka utan problem. Jag hade inte haft något problem med att boka med 3 timmar på nervägen. Hemvägen vill jag ha rätt bra marginal. Blir dyrt att missa hemresan... Share this post Link to post Share on other sites
Karolina 6 Report post Posted February 11, 2013 Trevlig resa Åker själv med mellanlandning x 2 till Krabi snart, tycker inte mellan ladningar är ett problem så länge det inte är allt för dryg väntid mellan dom då Share this post Link to post Share on other sites
VeronicaK 0 Report post Posted February 11, 2013 Vi har mer tid hem Tack för alla svar Kram Veronica Share this post Link to post Share on other sites
dtbkk 2 Report post Posted February 11, 2013 Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33". 8 stolar i bredd! Thai Airways 34" 10 stolar i bredd Turkish 32" SAS 32" Qatar 32-34" Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om! Så vitt jag vet så har Thai inte några 767...Men du kanske jämför med 747??? Har jag skrivit Thai 767?? Jag missförstod avad du skrev. Tolkade det som att du jämförde pitch på olika bolags 767. Ber om ursäkt. Skulle alla fall välja 747 över 767. Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted February 12, 2013 Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33". 8 stolar i bredd! Thai Airways 34" 10 stolar i bredd Turkish 32" SAS 32" Qatar 32-34" Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om! Så vitt jag vet så har Thai inte några 767...Men du kanske jämför med 747??? Så vitt jag vet så har hon inte sagt det heller utan det handlar väl om tuifly nordic 767. och på Blue Comfort är det ju inte trångt. Ogillar när folk nedvärderar charterstolarna, och säger att dessa platser är sååå mycket sämre än reguljärplanen. När dom inte har fakta! En gång charter aldrig mer och jag åkte ändå blue comfort... Hade jag åkt economi hade jag la försökt hoppa av planet. Även om det inte är jättestor skillnad i cm så kör dom få cm väldigt mycket.. Share this post Link to post Share on other sites
Lasse_F 0 Report post Posted February 12, 2013 Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33". 8 stolar i bredd! Thai Airways 34" 10 stolar i bredd Turkish 32" SAS 32" Qatar 32-34" Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om! Så vitt jag vet så har Thai inte några 767...Men du kanske jämför med 747??? Så vitt jag vet så har hon inte sagt det heller utan det handlar väl om tuifly nordic 767. och på Blue Comfort är det ju inte trångt. Ogillar när folk nedvärderar charterstolarna, och säger att dessa platser är sååå mycket sämre än reguljärplanen. När dom inte har fakta! En gång charter aldrig mer och jag åkte ändå blue comfort... Hade jag åkt economi hade jag la försökt hoppa av planet. Även om det inte är jättestor skillnad i cm så kör dom få cm väldigt mycket.. Beror nog på hur långa man är, är 186cm och väger runt 100kg och sitter absolut inte dåligt/trångt/tight i Blue comfort. Den stora skillnad mellan reguljärt och charter är ju servicen vilket gör att upplevelsen förbättras. Share this post Link to post Share on other sites
olvert 0 Report post Posted February 12, 2013 Jag väljer Thai. man får hyfsat benutrymme utan att betala extra samt oslagbar servis Hoppas ni får en trevlig resa Share this post Link to post Share on other sites
Rollercoaster 0 Report post Posted February 12, 2013 Flög Turkish på det sättet förra året, hur smidigt som helst (dock inget byte av flygplats i bangkok) I år flög vi Göteborg-Stockholm (väntetid 4h)-Beijing (väntetid 5h)-Bangkok (byte av flygplats) En natt på don muang sen vidare till Krabi på morgonen. Ganska tung resa men barnen (6 o 9) klarade det galant. Hemresan tog vi hela vägen till Arlanda i ett svep ändå var det lite längre väntetider mellan planen. Jobbig resa? Javisst MEN billigt. Så gott som hela planet från Arlanda var personer som valde samma väg som oss. Share this post Link to post Share on other sites
VeronicaK 0 Report post Posted February 12, 2013 Låter kanon, jag ser fram emot vår Lååånga resa Share this post Link to post Share on other sites
VeronicaK 0 Report post Posted February 12, 2013 Jag är inte orolig för benutrymmet och jag har bara hört bra om Turkish Share this post Link to post Share on other sites
jakthund 0 Report post Posted February 12, 2013 Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33". 8 stolar i bredd! Thai Airways 34" 10 stolar i bredd Turkish 32" SAS 32" Qatar 32-34" Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om! Så vitt jag vet så har Thai inte några 767...Men du kanske jämför med 747??? Så vitt jag vet så har hon inte sagt det heller utan det handlar väl om tuifly nordic 767. och på Blue Comfort är det ju inte trångt. Ogillar när folk nedvärderar charterstolarna, och säger att dessa platser är sååå mycket sämre än reguljärplanen. När dom inte har fakta! En gång charter aldrig mer och jag åkte ändå blue comfort... Hade jag åkt economi hade jag la försökt hoppa av planet. Även om det inte är jättestor skillnad i cm så kör dom få cm väldigt mycket.. Då måste du vara otroooooligt känslig! Har också flugit i Blue Comfort o är 185 cm lång o väger runt 100 pannor o tyckte det var ok. Det ser ut som om du skulle vara hälften så stor som mig Men jag kan säga att Novair som vi flög med förra året till Krabi inte var någon hit. Den trångaste flygstol jag någonsin suttit i. Vedervärdigt!! Share this post Link to post Share on other sites
Jimmieboy 37 Report post Posted February 12, 2013 Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33". 8 stolar i bredd! Thai Airways 34" 10 stolar i bredd Turkish 32" SAS 32" Qatar 32-34" Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om! Så vitt jag vet så har Thai inte några 767...Men du kanske jämför med 747??? Så vitt jag vet så har hon inte sagt det heller utan det handlar väl om tuifly nordic 767. och på Blue Comfort är det ju inte trångt. Ogillar när folk nedvärderar charterstolarna, och säger att dessa platser är sååå mycket sämre än reguljärplanen. När dom inte har fakta! En gång charter aldrig mer och jag åkte ändå blue comfort... Hade jag åkt economi hade jag la försökt hoppa av planet. Även om det inte är jättestor skillnad i cm så kör dom få cm väldigt mycket.. Då måste du vara otroooooligt känslig! Har också flugit i Blue Comfort o är 185 cm lång o väger runt 100 pannor o tyckte det var ok. Det ser ut som om du skulle vara hälften så stor som mig Men jag kan säga att Novair som vi flög med förra året till Krabi inte var någon hit. Den trångaste flygstol jag någonsin suttit i. Vedervärdigt!! Har la inte bara med utrymmet att göra. Bara det att slippa ta fram kortet varje gång man vill ha nåt å dricka e ju rätt irriterande. Share this post Link to post Share on other sites
VeronicaK 0 Report post Posted February 12, 2013 Låter kanon..... Share this post Link to post Share on other sites
Lasse_F 0 Report post Posted February 12, 2013 Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33". 8 stolar i bredd! Thai Airways 34" 10 stolar i bredd Turkish 32" SAS 32" Qatar 32-34" Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om! Så vitt jag vet så har Thai inte några 767...Men du kanske jämför med 747??? Så vitt jag vet så har hon inte sagt det heller utan det handlar väl om tuifly nordic 767. och på Blue Comfort är det ju inte trångt. Ogillar när folk nedvärderar charterstolarna, och säger att dessa platser är sååå mycket sämre än reguljärplanen. När dom inte har fakta! En gång charter aldrig mer och jag åkte ändå blue comfort... Hade jag åkt economi hade jag la försökt hoppa av planet. Även om det inte är jättestor skillnad i cm så kör dom få cm väldigt mycket.. Då måste du vara otroooooligt känslig! Har också flugit i Blue Comfort o är 185 cm lång o väger runt 100 pannor o tyckte det var ok. Det ser ut som om du skulle vara hälften så stor som mig Men jag kan säga att Novair som vi flög med förra året till Krabi inte var någon hit. Den trångaste flygstol jag någonsin suttit i. Vedervärdigt!! Har la inte bara med utrymmet att göra. Bara det att slippa ta fram kortet varje gång man vill ha nåt å dricka e ju rätt irriterande. Betalar hellre för dricka ombord än att få en flygtid som är nästan det dubbla. Share this post Link to post Share on other sites
jakthund 0 Report post Posted February 12, 2013 Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33". 8 stolar i bredd! Thai Airways 34" 10 stolar i bredd Turkish 32" SAS 32" Qatar 32-34" Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om! Så vitt jag vet så har Thai inte några 767...Men du kanske jämför med 747??? Så vitt jag vet så har hon inte sagt det heller utan det handlar väl om tuifly nordic 767. och på Blue Comfort är det ju inte trångt. Ogillar när folk nedvärderar charterstolarna, och säger att dessa platser är sååå mycket sämre än reguljärplanen. När dom inte har fakta! En gång charter aldrig mer och jag åkte ändå blue comfort... Hade jag åkt economi hade jag la försökt hoppa av planet. Även om det inte är jättestor skillnad i cm så kör dom få cm väldigt mycket.. Då måste du vara otroooooligt känslig! Har också flugit i Blue Comfort o är 185 cm lång o väger runt 100 pannor o tyckte det var ok. Det ser ut som om du skulle vara hälften så stor som mig Men jag kan säga att Novair som vi flög med förra året till Krabi inte var någon hit. Den trångaste flygstol jag någonsin suttit i. Vedervärdigt!! Har la inte bara med utrymmet att göra. Bara det att slippa ta fram kortet varje gång man vill ha nåt å dricka e ju rätt irriterande. Betalar hellre för dricka ombord än att få en flygtid som är nästan det dubbla. Jag tar också hellre fram kortet några gånger istället för att mellan landa några extra gånger. Ett lätt val! Share this post Link to post Share on other sites
toktobbe 0 Report post Posted February 12, 2013 Mitt inlägg i diskussionen blir: reguljärt=billigare och bättre..... Ska bara tillägga att sista minuten inte e medräknat, kommer en charter på 4v under 4000 så nyper jag nog den... Share this post Link to post Share on other sites
Marjo 0 Report post Posted February 12, 2013 Tog en billig flygstol (Apollo) till Phuket för att sen ta färjan till Lanta i början på januari. Det var första gången vi åkte charterflyg till Asien, och det gör vi aldrig mer. Hellre en mellanlandning och lite dyrare biljett än att åka Thomas Cook igen. Trångt, svårt att gräva fram plånbok hela tiden, mycket barngråt och bajslukt (jag älskar barn men det var 16 barn i vår del på flyget), lottförsäljning + annan försäljning, tv-skärmar i taket med urusel bild. På hemresan var det ju dessutom en mellanlandning på en helt otroligt tråkig flygplats, Sharjah. Share this post Link to post Share on other sites