Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
VeronicaK

Lååång resa ;)

Recommended Posts

Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33".  8 stolar i bredd!

Thai Airways 34"  10 stolar i bredd

Turkish 32"

SAS 32"

Qatar 32-34"

Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om!

Så vitt jag vet så har Thai inte några 767...Men du kanske jämför med 747???

Så vitt jag vet så har hon inte sagt det heller utan det handlar väl om tuifly nordic 767. och på Blue Comfort är det ju inte trångt.

Ogillar när folk nedvärderar charterstolarna, och säger att dessa platser är sååå mycket sämre än reguljärplanen. När dom inte har fakta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi flög med Fritidsresor direkt till Krabi å sen 2 timmar i bil därifrån ner till Lanta när vi var där över jul! Jag gillar charternas flygstolar, brukar inte skilja så mycket (ibland billigare)i pris men eftersom vi helst bara flyger direkt så blir det det valet.....! Min man är 194 å välbyggd å han har aldrig klagat på utrymmet vid stolarna! Vi har flugit med Malaysia air, Apollo, Thai och Fritidsresor och det bästa måste jag säga är Fritidsresor å det sämsta är nog Thai!

Ha en mycket trevlig resa å mysig vistelse på Klong Dao Bach, vi bodde på hotellet brevid southern Lanta... Det hette Lanta villa!

//Felias

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det är lite synd att Air Asia bytte flygplats från Suvarnabhumi airport till  Don Muang Airport, gjorde saken lite krångligare  ???, hoppas att resan mellan flygplatserna fungerar bra.

Veronica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kostar väl en 400 Baht eller så. 4 timmar borde räcka utan problem. Jag hade inte haft något problem med att boka med 3 timmar på nervägen. Hemvägen vill jag ha rätt bra marginal. Blir dyrt att missa hemresan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trevlig resa :)

Åker själv med mellanlandning  x 2 till Krabi snart, tycker inte mellan ladningar är ett problem så länge det inte är allt för dryg väntid mellan dom då :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33".  8 stolar i bredd!

Thai Airways 34"  10 stolar i bredd

Turkish 32"

SAS 32"

Qatar 32-34"

Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om!

Så vitt jag vet så har Thai inte några 767...Men du kanske jämför med 747???

Har jag skrivit Thai 767??

Jag missförstod avad du skrev. Tolkade det som att du jämförde pitch på olika bolags 767. Ber om ursäkt. Skulle alla fall välja 747 över 767.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33".  8 stolar i bredd!

Thai Airways 34"  10 stolar i bredd

Turkish 32"

SAS 32"

Qatar 32-34"

Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om!

Så vitt jag vet så har Thai inte några 767...Men du kanske jämför med 747???

Så vitt jag vet så har hon inte sagt det heller utan det handlar väl om tuifly nordic 767. och på Blue Comfort är det ju inte trångt.

Ogillar när folk nedvärderar charterstolarna, och säger att dessa platser är sååå mycket sämre än reguljärplanen. När dom inte har fakta!

En gång charter aldrig mer och jag åkte ändå blue comfort... Hade jag åkt economi hade jag la försökt hoppa av planet.

Även om det inte är jättestor skillnad i cm så kör dom få cm väldigt mycket..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33".  8 stolar i bredd!

Thai Airways 34"  10 stolar i bredd

Turkish 32"

SAS 32"

Qatar 32-34"

Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om!

Så vitt jag vet så har Thai inte några 767...Men du kanske jämför med 747???

Så vitt jag vet så har hon inte sagt det heller utan det handlar väl om tuifly nordic 767. och på Blue Comfort är det ju inte trångt.

Ogillar när folk nedvärderar charterstolarna, och säger att dessa platser är sååå mycket sämre än reguljärplanen. När dom inte har fakta!

En gång charter aldrig mer och jag åkte ändå blue comfort... Hade jag åkt economi hade jag la försökt hoppa av planet.

Även om det inte är jättestor skillnad i cm så kör dom få cm väldigt mycket..

Beror nog på hur långa man är, är 186cm och väger runt 100kg och sitter absolut inte dåligt/trångt/tight i Blue comfort. Den stora skillnad mellan reguljärt och charter är ju servicen vilket gör att upplevelsen förbättras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flög Turkish på det sättet förra året, hur smidigt som helst (dock inget byte av flygplats i bangkok)

I år flög vi Göteborg-Stockholm (väntetid 4h)-Beijing (väntetid 5h)-Bangkok (byte av flygplats) En natt på don muang sen vidare till Krabi på morgonen.  Ganska tung resa men barnen (6 o 9) klarade det galant.

Hemresan tog vi hela vägen till Arlanda i ett svep ändå var det lite längre väntetider mellan planen.

Jobbig resa? Javisst MEN billigt. Så gott som hela planet från Arlanda var personer som valde samma väg som oss.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33".  8 stolar i bredd!

Thai Airways 34"  10 stolar i bredd

Turkish 32"

SAS 32"

Qatar 32-34"

Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om!

Så vitt jag vet så har Thai inte några 767...Men du kanske jämför med 747???

Så vitt jag vet så har hon inte sagt det heller utan det handlar väl om tuifly nordic 767. och på Blue Comfort är det ju inte trångt.

Ogillar när folk nedvärderar charterstolarna, och säger att dessa platser är sååå mycket sämre än reguljärplanen. När dom inte har fakta!

En gång charter aldrig mer och jag åkte ändå blue comfort... Hade jag åkt economi hade jag la försökt hoppa av planet.

Även om det inte är jättestor skillnad i cm så kör dom få cm väldigt mycket..

Då måste du vara otroooooligt känslig! Har också flugit i Blue Comfort o är 185 cm lång o väger runt 100 pannor o tyckte det var ok. Det ser ut som om du skulle vara hälften så stor som mig :D Men jag kan säga att Novair som vi flög med förra året till Krabi inte var någon hit. Den trångaste flygstol jag någonsin suttit i. Vedervärdigt!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33".  8 stolar i bredd!

Thai Airways 34"  10 stolar i bredd

Turkish 32"

SAS 32"

Qatar 32-34"

Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om!

Så vitt jag vet så har Thai inte några 767...Men du kanske jämför med 747???

Så vitt jag vet så har hon inte sagt det heller utan det handlar väl om tuifly nordic 767. och på Blue Comfort är det ju inte trångt.

Ogillar när folk nedvärderar charterstolarna, och säger att dessa platser är sååå mycket sämre än reguljärplanen. När dom inte har fakta!

En gång charter aldrig mer och jag åkte ändå blue comfort... Hade jag åkt economi hade jag la försökt hoppa av planet.

Även om det inte är jättestor skillnad i cm så kör dom få cm väldigt mycket..

Då måste du vara otroooooligt känslig! Har också flugit i Blue Comfort o är 185 cm lång o väger runt 100 pannor o tyckte det var ok. Det ser ut som om du skulle vara hälften så stor som mig :D Men jag kan säga att Novair som vi flög med förra året till Krabi inte var någon hit. Den trångaste flygstol jag någonsin suttit i. Vedervärdigt!!

Har la inte bara med utrymmet att göra. Bara det att slippa ta fram kortet varje gång man vill ha nåt å dricka e ju rätt irriterande.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33".  8 stolar i bredd!

Thai Airways 34"  10 stolar i bredd

Turkish 32"

SAS 32"

Qatar 32-34"

Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om!

Så vitt jag vet så har Thai inte några 767...Men du kanske jämför med 747???

Så vitt jag vet så har hon inte sagt det heller utan det handlar väl om tuifly nordic 767. och på Blue Comfort är det ju inte trångt.

Ogillar när folk nedvärderar charterstolarna, och säger att dessa platser är sååå mycket sämre än reguljärplanen. När dom inte har fakta!

En gång charter aldrig mer och jag åkte ändå blue comfort... Hade jag åkt economi hade jag la försökt hoppa av planet.

Även om det inte är jättestor skillnad i cm så kör dom få cm väldigt mycket..

Då måste du vara otroooooligt känslig! Har också flugit i Blue Comfort o är 185 cm lång o väger runt 100 pannor o tyckte det var ok. Det ser ut som om du skulle vara hälften så stor som mig :D Men jag kan säga att Novair som vi flög med förra året till Krabi inte var någon hit. Den trångaste flygstol jag någonsin suttit i. Vedervärdigt!!

Har la inte bara med utrymmet att göra. Bara det att slippa ta fram kortet varje gång man vill ha nåt å dricka e ju rätt irriterande.

Betalar hellre för dricka ombord än att få en flygtid som är nästan det dubbla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33".  8 stolar i bredd!

Thai Airways 34"  10 stolar i bredd

Turkish 32"

SAS 32"

Qatar 32-34"

Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om!

Så vitt jag vet så har Thai inte några 767...Men du kanske jämför med 747???

Så vitt jag vet så har hon inte sagt det heller utan det handlar väl om tuifly nordic 767. och på Blue Comfort är det ju inte trångt.

Ogillar när folk nedvärderar charterstolarna, och säger att dessa platser är sååå mycket sämre än reguljärplanen. När dom inte har fakta!

En gång charter aldrig mer och jag åkte ändå blue comfort... Hade jag åkt economi hade jag la försökt hoppa av planet.

Även om det inte är jättestor skillnad i cm så kör dom få cm väldigt mycket..

Då måste du vara otroooooligt känslig! Har också flugit i Blue Comfort o är 185 cm lång o väger runt 100 pannor o tyckte det var ok. Det ser ut som om du skulle vara hälften så stor som mig :D Men jag kan säga att Novair som vi flög med förra året till Krabi inte var någon hit. Den trångaste flygstol jag någonsin suttit i. Vedervärdigt!!

Har la inte bara med utrymmet att göra. Bara det att slippa ta fram kortet varje gång man vill ha nåt å dricka e ju rätt irriterande.

Betalar hellre för dricka ombord än att få en flygtid som är nästan det dubbla.

Jag tar också hellre fram kortet några gånger istället för att mellan landa några extra gånger. Ett lätt val!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitt inlägg i diskussionen blir: reguljärt=billigare och bättre.....

Ska bara tillägga att sista minuten inte e medräknat, kommer en charter på 4v under 4000 så nyper jag nog den...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tog en billig flygstol (Apollo) till Phuket för att sen ta färjan till Lanta i början på januari. Det var första gången vi åkte charterflyg till Asien, och det gör vi aldrig mer. Hellre en mellanlandning och lite dyrare biljett än att åka Thomas Cook  igen. Trångt, svårt att gräva fram plånbok hela tiden, mycket barngråt och bajslukt (jag älskar barn men det var 16 barn i vår del på flyget), lottförsäljning + annan försäljning, tv-skärmar i taket med urusel bild. På hemresan var det ju dessutom en mellanlandning på en helt otroligt tråkig flygplats, Sharjah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×