VeronicaK 0 Report post Posted February 11, 2013 Snart lämnar vi snöiga Västerås för värmen Vi åker på lördag från Arlanda med Turkish Airlines, mellan landar i Istanbul och sen vidare mot Bangkok. När vi anlänt där måste vi byta flygplats och sen till Krabi med Air Asia. Där blir vi upphämtade av en chaufför som ska ta oss till Koh Lanta. Härligt Måste erkänna att jag är lite orolig för den långa resan eftersom jag lider av svåra sömnsvårigheter, men det ordnar sig Jag ser fram emot en härlig semester på Southern Lanta på Klong Dao beach och lata dagar i solen Kram på er! Share this post Link to post Share on other sites
HANSJO 0 Report post Posted February 11, 2013 Efter den trippen lär du inte behöva oroa dig för sömnsvårigheter. Ha en fin semester! Share this post Link to post Share on other sites
VeronicaK 0 Report post Posted February 11, 2013 De kanske försvinner....hihi Tack...vi ska ha det toppen! Share this post Link to post Share on other sites
jakthund 0 Report post Posted February 11, 2013 Snart lämnar vi snöiga Västerås för värmen Vi åker på lördag från Arlanda med Turkish Airlines, mellan landar i Istanbul och sen vidare mot Bangkok. När vi anlänt där måste vi byta flygplats och sen till Krabi med Air Asia. Där blir vi upphämtade av en chaufför som ska ta oss till Koh Lanta. Härligt Måste erkänna att jag är lite orolig för den långa resan eftersom jag lider av svåra sömnsvårigheter, men det ordnar sig Jag ser fram emot en härlig semester på Southern Lanta på Klong Dao beach och lata dagar i solen Kram på er! Herrejösses! Ska ni ta er hem på samma sätt som dit? Den resan finns inte i min resvärld kan jag säga. Tycker att det är lååångt nog med direktflyg till Krabi!! Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted February 11, 2013 Snart lämnar vi snöiga Västerås för värmen Vi åker på lördag från Arlanda med Turkish Airlines, mellan landar i Istanbul och sen vidare mot Bangkok. När vi anlänt där måste vi byta flygplats och sen till Krabi med Air Asia. Där blir vi upphämtade av en chaufför som ska ta oss till Koh Lanta. Härligt Måste erkänna att jag är lite orolig för den långa resan eftersom jag lider av svåra sömnsvårigheter, men det ordnar sig Jag ser fram emot en härlig semester på Southern Lanta på Klong Dao beach och lata dagar i solen Kram på er! Herrejösses! Ska ni ta er hem på samma sätt som dit? Den resan finns inte i min resvärld kan jag säga. Tycker att det är lååångt nog med direktflyg till Krabi!! Håller med, herrejösses! Finns inte i min resvärld heller..kan sträcka mig till en mellanlandning i Bangkok. Betalar 6000:- för direktflyg till Phuket med Fritidsresor, bra benutrymme och egen tv. Priset ska nog gå ner till hälften för att jag ska välja en sååå lång flygning Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted February 11, 2013 Snart lämnar vi snöiga Västerås för värmen Vi åker på lördag från Arlanda med Turkish Airlines, mellan landar i Istanbul och sen vidare mot Bangkok. När vi anlänt där måste vi byta flygplats och sen till Krabi med Air Asia. Där blir vi upphämtade av en chaufför som ska ta oss till Koh Lanta. Härligt Måste erkänna att jag är lite orolig för den långa resan eftersom jag lider av svåra sömnsvårigheter, men det ordnar sig Jag ser fram emot en härlig semester på Southern Lanta på Klong Dao beach och lata dagar i solen Kram på er! Herrejösses! Ska ni ta er hem på samma sätt som dit? Den resan finns inte i min resvärld kan jag säga. Tycker att det är lååångt nog med direktflyg till Krabi!! Vad är det för märkligt med den resan? Är så nästan alla tar sig till Lanta. Flyg till Bangkok och byte till Krabi. Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted February 11, 2013 Snart lämnar vi snöiga Västerås för värmen Vi åker på lördag från Arlanda med Turkish Airlines, mellan landar i Istanbul och sen vidare mot Bangkok. När vi anlänt där måste vi byta flygplats och sen till Krabi med Air Asia. Där blir vi upphämtade av en chaufför som ska ta oss till Koh Lanta. Härligt Måste erkänna att jag är lite orolig för den långa resan eftersom jag lider av svåra sömnsvårigheter, men det ordnar sig Jag ser fram emot en härlig semester på Southern Lanta på Klong Dao beach och lata dagar i solen Kram på er! Herrejösses! Ska ni ta er hem på samma sätt som dit? Den resan finns inte i min resvärld kan jag säga. Tycker att det är lååångt nog med direktflyg till Krabi!! Håller med, herrejösses! Finns inte i min resvärld heller..kan sträcka mig till en mellanlandning i Bangkok. Betalar 6000:- för direktflyg till Phuket med Fritidsresor, bra benutrymme och egen tv. Priset ska nog gå ner till hälften för att jag ska välja en sååå lång flygning Tränga in mig i charter så hade dom kunnat skänka bort resan utan att jag varit intresserad. Skulle den sen gå till Phuket så hade dom fått betala mig! Share this post Link to post Share on other sites
Lasse_F 0 Report post Posted February 11, 2013 Snart lämnar vi snöiga Västerås för värmen Vi åker på lördag från Arlanda med Turkish Airlines, mellan landar i Istanbul och sen vidare mot Bangkok. När vi anlänt där måste vi byta flygplats och sen till Krabi med Air Asia. Där blir vi upphämtade av en chaufför som ska ta oss till Koh Lanta. Härligt Måste erkänna att jag är lite orolig för den långa resan eftersom jag lider av svåra sömnsvårigheter, men det ordnar sig Jag ser fram emot en härlig semester på Southern Lanta på Klong Dao beach och lata dagar i solen Kram på er! Herrejösses! Ska ni ta er hem på samma sätt som dit? Den resan finns inte i min resvärld kan jag säga. Tycker att det är lååångt nog med direktflyg till Krabi!! Håller med, herrejösses! Finns inte i min resvärld heller..kan sträcka mig till en mellanlandning i Bangkok. Betalar 6000:- för direktflyg till Phuket med Fritidsresor, bra benutrymme och egen tv. Priset ska nog gå ner till hälften för att jag ska välja en sååå lång flygning Tränga in mig i charter så hade dom kunnat skänka bort resan utan att jag varit intresserad. Skulle den sen gå till Phuket så hade dom fått betala mig! Inte sitta trångt i 10h eller inte sitta trångt i men med 2-3cm mer benutrymme i 16-18h mer mellandlandningar. Jag vet vad jag skulle valt. Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted February 11, 2013 Snart lämnar vi snöiga Västerås för värmen Vi åker på lördag från Arlanda med Turkish Airlines, mellan landar i Istanbul och sen vidare mot Bangkok. När vi anlänt där måste vi byta flygplats och sen till Krabi med Air Asia. Där blir vi upphämtade av en chaufför som ska ta oss till Koh Lanta. Härligt Måste erkänna att jag är lite orolig för den långa resan eftersom jag lider av svåra sömnsvårigheter, men det ordnar sig Jag ser fram emot en härlig semester på Southern Lanta på Klong Dao beach och lata dagar i solen Kram på er! Herrejösses! Ska ni ta er hem på samma sätt som dit? Den resan finns inte i min resvärld kan jag säga. Tycker att det är lååångt nog med direktflyg till Krabi!! Håller med, herrejösses! Finns inte i min resvärld heller..kan sträcka mig till en mellanlandning i Bangkok. Betalar 6000:- för direktflyg till Phuket med Fritidsresor, bra benutrymme och egen tv. Priset ska nog gå ner till hälften för att jag ska välja en sååå lång flygning Tränga in mig i charter så hade dom kunnat skänka bort resan utan att jag varit intresserad. Skulle den sen gå till Phuket så hade dom fått betala mig! Inte sitta trångt i 10h eller inte sitta trångt i men med 2-3cm mer benutrymme i 16-18h mer mellandlandningar. Jag vet vad jag skulle valt. Nu är det rätt mycket trängre än 3 cm i charter jämfört med en bra reguljär kärra. Och jag vet också vad jag väljer. Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted February 11, 2013 Snart lämnar vi snöiga Västerås för värmen Vi åker på lördag från Arlanda med Turkish Airlines, mellan landar i Istanbul och sen vidare mot Bangkok. När vi anlänt där måste vi byta flygplats och sen till Krabi med Air Asia. Där blir vi upphämtade av en chaufför som ska ta oss till Koh Lanta. Härligt Måste erkänna att jag är lite orolig för den långa resan eftersom jag lider av svåra sömnsvårigheter, men det ordnar sig Jag ser fram emot en härlig semester på Southern Lanta på Klong Dao beach och lata dagar i solen Kram på er! Herrejösses! Ska ni ta er hem på samma sätt som dit? Den resan finns inte i min resvärld kan jag säga. Tycker att det är lååångt nog med direktflyg till Krabi!! Håller med, herrejösses! Finns inte i min resvärld heller..kan sträcka mig till en mellanlandning i Bangkok. Betalar 6000:- för direktflyg till Phuket med Fritidsresor, bra benutrymme och egen tv. Priset ska nog gå ner till hälften för att jag ska välja en sååå lång flygning Tränga in mig i charter så hade dom kunnat skänka bort resan utan att jag varit intresserad. Skulle den sen gå till Phuket så hade dom fått betala mig! Inte sitta trångt i 10h eller inte sitta trångt i men med 2-3cm mer benutrymme i 16-18h mer mellandlandningar. Jag vet vad jag skulle valt. Tycker inte det var någon skillnad på Vings 200:a och Fritidsresors 767:a, jämfört med Thai Airways. Tror benutrymmet är 84 cm i dessa plan, vad är det i Turkish tex? Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted February 11, 2013 Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33". 8 stolar i bredd! Thai Airways 34" 10 stolar i bredd Turkish 32" SAS 32" Qatar 32-34" Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om! Share this post Link to post Share on other sites
anna39 0 Report post Posted February 11, 2013 Snart lämnar vi snöiga Västerås för värmen Vi åker på lördag från Arlanda med Turkish Airlines, mellan landar i Istanbul och sen vidare mot Bangkok. När vi anlänt där måste vi byta flygplats och sen till Krabi med Air Asia. Där blir vi upphämtade av en chaufför som ska ta oss till Koh Lanta. Härligt Måste erkänna att jag är lite orolig för den långa resan eftersom jag lider av svåra sömnsvårigheter, men det ordnar sig Jag ser fram emot en härlig semester på Southern Lanta på Klong Dao beach och lata dagar i solen Kram på er! Herrejösses! Ska ni ta er hem på samma sätt som dit? Den resan finns inte i min resvärld kan jag säga. Tycker att det är lååångt nog med direktflyg till Krabi!! Vad är det för märkligt med den resan? Är så nästan alla tar sig till Lanta. Flyg till Bangkok och byte till Krabi. I detta fallet en mellanlandning i Istanbul oxå Share this post Link to post Share on other sites
dtbkk 2 Report post Posted February 11, 2013 Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33". 8 stolar i bredd! Thai Airways 34" 10 stolar i bredd Turkish 32" SAS 32" Qatar 32-34" Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om! Så vitt jag vet så har Thai inte några 767...Men du kanske jämför med 747??? Share this post Link to post Share on other sites
ellen-kaa 0 Report post Posted February 11, 2013 Jag för min del skulle gärna åka propellplan bara jag får komma till Thailand Tycker inte det skiljer så på charter och reguljärt men man känner nog av det mer om man är stor och lång, själv är jag bara 159 cm Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted February 11, 2013 Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33". 8 stolar i bredd! Thai Airways 34" 10 stolar i bredd Turkish 32" SAS 32" Qatar 32-34" Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om! Så vitt jag vet så har Thai inte några 767...Men du kanske jämför med 747??? Har jag skrivit Thai 767?? Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted February 11, 2013 Snart lämnar vi snöiga Västerås för värmen Vi åker på lördag från Arlanda med Turkish Airlines, mellan landar i Istanbul och sen vidare mot Bangkok. När vi anlänt där måste vi byta flygplats och sen till Krabi med Air Asia. Där blir vi upphämtade av en chaufför som ska ta oss till Koh Lanta. Härligt Måste erkänna att jag är lite orolig för den långa resan eftersom jag lider av svåra sömnsvårigheter, men det ordnar sig Jag ser fram emot en härlig semester på Southern Lanta på Klong Dao beach och lata dagar i solen Kram på er! Herrejösses! Ska ni ta er hem på samma sätt som dit? Den resan finns inte i min resvärld kan jag säga. Tycker att det är lååångt nog med direktflyg till Krabi!! Vad är det för märkligt med den resan? Är så nästan alla tar sig till Lanta. Flyg till Bangkok och byte till Krabi. I detta fallet en mellanlandning i Istanbul oxå Och byte av flygplats i Bangkok Share this post Link to post Share on other sites
AndersG 3 Report post Posted February 11, 2013 Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33". 8 stolar i bredd! Thai Airways 34" 10 stolar i bredd Turkish 32" SAS 32" Qatar 32-34" Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om! Enligt fritidsresor själva så har dom 29 - 30 tum i economy i 767. 33 i Blue Comfort. Måste rimligen också bli väldigt smalt när man seatar 2 - 4 -2 i ett så smalt plan. Share this post Link to post Share on other sites
ansjo69 0 Report post Posted February 11, 2013 Låter som en toppenresa, hur länge ska ni vara borta ? Share this post Link to post Share on other sites
Hajoh 0 Report post Posted February 11, 2013 Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33". 8 stolar i bredd! Thai Airways 34" 10 stolar i bredd Turkish 32" SAS 32" Qatar 32-34" Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om! Enligt fritidsresor själva så har dom 29 - 30 tum i economy i 767. 33 i Blue Comfort. Måste rimligen också bli väldigt smalt när man seatar 2 - 4 -2 i ett så smalt plan. Kan nog stämma, men flyger Blue Comfort! De har flest platser av denna flygklass. Tycker det var precis lika trånga säten i Thai Airways. Kan tänka mig att det skilde ganska mycket på Reguljärt och Charter för några år sedan, men idag är det faktiskt ingen större skillnad. Share this post Link to post Share on other sites
Golfkillen 0 Report post Posted February 11, 2013 Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33". 8 stolar i bredd! Thai Airways 34" 10 stolar i bredd Turkish 32" SAS 32" Qatar 32-34" Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om! Enligt fritidsresor själva så har dom 29 - 30 tum i economy i 767. 33 i Blue Comfort. Måste rimligen också bli väldigt smalt när man seatar 2 - 4 -2 i ett så smalt plan. Kan nog stämma, men flyger Blue Comfort! De har flest platser av denna flygklass. Tycker det var precis lika trånga säten i Thai Airways. Kan tänka mig att det skilde ganska mycket på Reguljärt och Charter för några år sedan, men idag är det faktiskt ingen större skillnad. Då är det ju inte rättvist att jämföra med economy på t.ex SAS. Istället får du jämföra med economy extra som har en pitch på 38 tum. Är man över dvärg-längd så kan jag säga att skillnaden mellan 33 och 38 tum är guld värd! Share this post Link to post Share on other sites
VeronicaK 0 Report post Posted February 11, 2013 Vi har flugit direkt 2 ggr till Phuket så detta blir lite annorlunda och spännande. Det kommer bli ett härligt äventyr. VI blir borta i 18dgr Veronica Share this post Link to post Share on other sites
jakthund 0 Report post Posted February 11, 2013 Snart lämnar vi snöiga Västerås för värmen Vi åker på lördag från Arlanda med Turkish Airlines, mellan landar i Istanbul och sen vidare mot Bangkok. När vi anlänt där måste vi byta flygplats och sen till Krabi med Air Asia. Där blir vi upphämtade av en chaufför som ska ta oss till Koh Lanta. Härligt Måste erkänna att jag är lite orolig för den långa resan eftersom jag lider av svåra sömnsvårigheter, men det ordnar sig Jag ser fram emot en härlig semester på Southern Lanta på Klong Dao beach och lata dagar i solen Kram på er! Herrejösses! Ska ni ta er hem på samma sätt som dit? Den resan finns inte i min resvärld kan jag säga. Tycker att det är lååångt nog med direktflyg till Krabi!! Vad är det för märkligt med den resan? Är så nästan alla tar sig till Lanta. Flyg till Bangkok och byte till Krabi. Märkligt??? Om det inte gick fram så är det ena en flygresa med en massa mellan landningar och det andra ett direktflyg som jag gjorde en jämförelse med!? Hur vet du att det är sååå nästan alla tar sig till Lanta som du säger?? Jag vet att en massa folk också flyger direkt till Krabi o sedan tar sig till Lanta. Share this post Link to post Share on other sites
jakthund 0 Report post Posted February 11, 2013 Fritidsresors 767:a och Vings 200:a, har 33". 8 stolar i bredd! Thai Airways 34" 10 stolar i bredd Turkish 32" SAS 32" Qatar 32-34" Så att det är sååå mycket sämre med utrymme, kan jag inte hålla med om! Så vitt jag vet så har Thai inte några 767...Men du kanske jämför med 747??? Så vitt jag vet så har hon inte sagt det heller utan det handlar väl om tuifly nordic 767. och på Blue Comfort är det ju inte trångt. Share this post Link to post Share on other sites
VeronicaK 0 Report post Posted February 11, 2013 När vi bokade var direktflyget till Krabi jättedyrt jämfört med vad vi betalade nu. Vi la pengarna på en fin Bungalow på stranden istället Allt kommer bli kanon Veronica Share this post Link to post Share on other sites
VeronicaK 0 Report post Posted February 11, 2013 Vi har fri mat och dryck och egen skärm mellan Arlanda-Bangkok Vi åker på samma sätt hem Veronica Share this post Link to post Share on other sites