Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
Cattis1977

Vågar vi vänta eller är detta bra flygpriser i dec?

Recommended Posts

Även min erfarenhet att det fungerar så. Skulle boka endast 2 st vuxenbiljetter med Thai. De släppte bara 1 st billig biljett och den andra kostade drygt 4000 mer. Låg och bevakade i några veckor och plötsligt fanns det två för samma billiga kampanjpris  :dan

Tror det handlar om att ha is i magen, ligga och bevaka. Men framförallt bestämma sig för vad man kan acceptera att betala för sin resa och slå till när man hittar det priset. Det kan vara dumsnålt att hela tiden tro att man ska hitta billigare.

Det är nog som sagts av andra att det bara finns ett antal biljetter till lägre pris. Dessutom så kan det vara så att din tidigare sökning ligger reserverad och släpps efter x antal timmar när de inte bokas.

Håller inte med Toktobbe att i det här fallet bara boka till bkk!

Vet ni att ni vill flyga ner till Phuket och hem från Krabi så blir det betydligt billigare, och smidigare, att boka dessa biljetter direkt med Thai.

Ni betalar i princip bara flygskatten på de inrikesresorna.

Men kolla med Jorden eller Jade annars, de brukar kunna fixa samma priser som de billigaste nätbyråerna!

Det är nog som sagts av andra att det bara finns ett antal biljetter till lägre pris. Dessutom så kan det vara så att din tidigare sökning ligger reserverad och släpps efter x antal timmar när de inte bokas.

Vet ni att ni vill flyga ner till Phuket och hem från Krabi så blir det betydligt billigare, och smidigare, att boka dessa biljetter direkt med Thai.

Men kolla med Jorden eller Jade annars, de brukar kunna fixa samma priser som de billigaste nätbyråerna!

Då slänger jag iväg ett mail till Jorden som jag tidigare haft kontakt med =)

Mycket möjligt men långt ifrån säkert att det blir billigast.....

Detta svar fick jag av Jorden:

Hej Catharina,

Det kan funka med utresa via Köpenhamn.

Jag kan lova att informationer är FEL på de siterna. De lockar alltid.

Du kan prova att gå vidare för att boka.

Om det är de datumen och direktflyg Stockholm-Bangkok på långflyg så är det FEL pris.

Som sagt, om ni kan tänka att resa via CPH ut, och direkt hem så kan det kanske funka.

Hej Catharina,

Om det är de datumen och direktflyg Stockholm-Bangkok på långflyg så är det FEL pris.

Som sagt, om ni kan tänka att resa via CPH ut, och direkt hem så kan det kanske funka.

Vågar inte gå vidare o boka heller och skriva i våra 4 personnummer o namn ifall det blir en definitiv bokning. Vi måste ju få med den andra familjen på samma villkor på vår resa.

Är detta vanligt att priserna sen inte alls stämmer när man klicka boka??

Rätt irriterande när man suttit o laddat för en bokning och det sen inte alls skulle stämma. (Ger snart upp)

Jag kan bekräfta att det inte är ovanligt att de billiga priserna inte finns när man försöker genomföra bokningen. Ofta är det flera olika bokningssajter som har resorna men det skiljer några hundralappar. När den billigaste resan inte gått att boka har jag försökt på andra resebolaget och fått igenom samma resa men till ca 200 kr dyrare. Ett par hundringar hit eller dit spelar ingen roll tycker jag.

Däremot har jag alltid haft bra erfarenheter när jag bokat direkt med flygbolagen. Tycker dom har hundra gånger bättre service än internetbokningssajterna. Skiljer det inte över 1000 kr så bokar jag alltid med flygbolaget direkt.

Hej Catharina,

Fast flygstol.se är väl inte kända för att ha helt felaktiga priser? Konstigt svar från resebyrån.

Jag kan bekräfta att det inte är ovanligt att de billiga priserna inte finns när man försöker genomföra bokningen. Ofta är det flera olika bokningssajter som har resorna men det skiljer några hundralappar. När den billigaste resan inte gått att boka har jag försökt på andra resebolaget och fått igenom samma resa men till ca 200 kr dyrare. Ett par hundringar hit eller dit spelar ingen roll tycker jag.

Däremot har jag alltid haft bra erfarenheter när jag bokat direkt med flygbolagen. Tycker dom har hundra gånger bättre service än internetbokningssajterna. Skiljer det inte över 1000 kr så bokar jag alltid med flygbolaget direkt.

66000:- ungefär för två vuxna o två barn med Thai direkt från deras sida!

Ger bannemej upp det här snart!

(Lite bitter idag då maken precis landat i Florida, Miami för en månads arbete och jag sitter här o trilskas med att få ihop en flygresa för 8 pers)  >:D

Om jag söker på den utsatta resan direkt på Flygstolen.se ´s sida så finns inte ens den avgången. Inget!

Men söker jag via bokasmart.se så finns den.

Antar att vi ändå kan ha lite is i magen då det borde fyllas på med mer flygbiljetter ju längre in i feb vi kommer. Vi ska ha flygbiljetterna till mitten dec så än finns tid  :angel: :angel: :angel:

Kanske värt att pynta 70.000:- med Fritidsresor istället  :cr

Säger det igen, varför inte ringa Jorden och prata med dom? Risken för missförstånd elimineras nästan och man kan ställa de frågor man vill samt följdfrågor.

Jag har precis bokat flyg för två barn (11 och 13 år) och två vuxna mellan 10 dec till 7 januari för det facila priset 17 600 kr. Visserligen med Air China, men vi har flugit med dem förut och det mest negativa (förutom väntetid på fyra resp sju timmar i Peking då) är att de har ruskigt elak mat, och då är jag inte kräsen utan ganska glups av mig. Men vi är supernöjda med det priset!!

Säger det igen, varför inte ringa Jorden och prata med dom? Risken för missförstånd elimineras nästan och man kan ställa de frågor man vill samt följdfrågor.

Haft kontakt med Jorden idag. Det bästa dom har just nu är 9080/vuxen samt 8030:-/barn.

Ca 34000:- för oss alla 4.

Dom har gjort en prel. bokning på det priset och hållt bokningen åt oss nån vecka. Men vi har avvaktat. I trådstarten här tyckte folk att det lät väldigt dyrt. Är vi dumma som väntar???

Jag skulle avvakta om det är billigt pris ni är ute efter oberoende av flygbolag. Om särskilt bolag, ex Thai, är viktigt så skulle jag kanske inte ha lika mycket is i magen. Personligen tror jag att flygbolagen går ett tufft år till mötes med hård konkurrens. Det går inte att överleva utan att slåss med låga priser vilket talar till vår fördel  :kla

Jag skulle avvakta om det är billigt pris ni är ute efter oberoende av flygbolag. Om särskilt bolag, ex Thai, är viktigt så skulle jag kanske inte ha lika mycket is i magen. Personligen tror jag att flygbolagen går ett tufft år till mötes med hård konkurrens. Det går inte att överleva utan att slåss med låga priser vilket talar till vår fördel  :kla

Ja, lågkonjunkturen lär väl spela lite in så småning om kan jag tänka. Hade gärna provat Thai då jag fått för mig att dom är trevliga att flyga med, samt att man kan få direkt till Phuket. Fast inrikesflyget mellan Bangkok-Phuket / Krabi-Bangkok kanske inte är så krångligt.

Finnair verkar många nöjda med också. Quatar likaså - men då är det väl mellanlandning i Doha som verkar aptråkig och därefter också inrikesflyg till våra slutdestinationer. Vill komma ner snabbt o smidigt. :pra

Nu har väl sannolikt ny flygplatsen i Doha öppnat vid den tiden och jag tvivlar på att den blir aptråkig!

Jag skulle nog inte vänta allt för länge! Även om ni åker en vecka före värsta ruschen så är det ändå jul och nyår. Utan att va expert på priserna under den tiden så tvivlar jag på att biljetterna blir billgare.

Vi åker med Emirates airlines nu, 2 vuxna för nästan 11 000 kr ( Norska så ca 12 000kr Svenska? ) flyger från Köpenhamn, en hade kollat dems hemsida:

http://www.emirates.com/no/English/index.aspx

Sist jag var i Thailand åkte jag med Emirates också, bra service och inte helt tråkiga priser i heller... flygningen vi har nu är mellanlandning i Dubai, där byttar vi flyg till ett Airbus A380, vilket min pojkvän är lite barnsligt glad för ;)

Har flugit med Finnair till Bangkok, och det var bra flygning det med.

Har åkt en hel del gånger med Finnair de senaste åren, men har i år valt bort dem då de känns väldigt budget. Jag tycker personligen de har tråkig mat, dricka och frukost, och även lite snorkig personal...

Det bästa är flygtiden, den kan inte bli bättre.

Har bokat med Turkish i sommar, ska bli trevligt att se vad de kan erbjuda då de ska vara helt ok att flyga med. Kollade in lite flygpriser till vintern, och 6700:- Göteborg-Phuket med Malaysia airlines är ett helt ok pris :)!

Har flugit med turkish hit nu och kan rekommendera dom men en mellan landning verkar ju inte finnas på kartan. Nåt som jag annars kan tycka e rätt skönt, om den inte blir för lång..... Annars bör du nog ta det priset, utan att va expert så tror jag inte Thai blir billigare.

Allt beror ju på hur gärna du vill åka? Vill man gärna till Thailand så tror jag inte en mellanlandning e hela världen....

Fick ungefär samma pris idag av Odenresor. Thai har släppt sina direktflyg till Phuket idag. Det landar på ca 36.000:- för 2 vuxna, 2 barn.

Över jul/nyår och så bra flygtider, snabbt ner o hem så kanske det är värt det.

Bokade Turkish den 14/1-31/1-2014 för 5200:- ToR

Tycker det var ett bra pris. Det blir första gången jag flyger med Turkarna så det ska bli intressant.  :)

Bokade Turkish den 14/1-31/1-2014 för 5200:- ToR

Tycker det var ett bra pris. Det blir första gången jag flyger med Turkarna så det ska bli intressant.  :)

Ett kap..... Tyckte dom va riktigt bra på vägen hit iaf....