Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Cattis1977

Vågar vi vänta eller är detta bra flygpriser i dec?

Rekommendera Poster

Kan ni tänka er att åka den 12e och dra via Helsingfors (mellanlandning på 1 timme) kommer ni landa runt 30.000 totalt för samtliga ner till Phuket.

Det skulle vara helt ok. Känns ju nästan som direktflyg i alla fall. Vart har du hittat de biljetterna???

www.flygresor.se

Är det inte den sidan man ser på tv-reklamen dagligen? ;)

Alla kanske inte tittar på TV.. ;)

Heller ....... ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

du kan inte åka nån dag tidigare än 14 dec ? kolla hemresa på nyårsafton eller dan tror du kan spara mycket på det

tror du kan vänta och kolla priserna

kollade nu hittade 10 dec - 31 dec 6288 :- kr  16 resp 15 timmars resa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Slänger in en flygfråga och hoppas på tur: Är det egna skärmar på alla Thai´s plan numera??? En stor fördel för oss som reser med barn. Finns det på Finnairs?

Finnair har egna skärmar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

varför inte boka med norwegian???? lär ju bli bra mycket billigare. Dom släpper nog dec biljetterna om nån månad

Bra mycket billigare, vad grundar du det på? Om du läser Norwegiantråden här på forumet, så är det väl tveksamt efter  tillägg för mat, bagage m.m. Sén är det väl också tveksamt om dom kommer igång med sina Dreamliners.

Hasse

KOmmer igång gör dom ju långt innan december får vi väl hoppas....Dom ska ju igång i sommar.

När man kollar flygpriserna med nowegian i oktober är det billigare än dom andra. Antar att det blir så även under jul....MED mat o bagage o sätesbokning

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det skulle vara helt ok. Känns ju nästan som direktflyg i alla fall. Vart har du hittat de biljetterna???

www.flygresor.se

Är det inte den sidan man ser på tv-reklamen dagligen? ;)

Alla kanske inte tittar på TV.. ;)

Kan ni tänka er att åka den 12e och dra via Helsingfors (mellanlandning på 1 timme) kommer ni landa runt 30.000 totalt för samtliga ner till Phuket.

Det skulle vara helt ok. Känns ju nästan som direktflyg i alla fall. Vart har du hittat de biljetterna???

www.flygresor.se

Är det inte den sidan man ser på tv-reklamen dagligen? ;)

Alla kanske inte tittar på TV.. ;)

Heller ....... ;)

Trist när man känner sig dum att man frågar!! Använder Google flitigt, sökfunktionen här likaså. Men ibland vill man ha uppdaterade svar. Blir man störd av frågorna - behöver man inte svara  ::)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi valde austrian från Köpenhamn- Bangkok. Någon timmes mellanlandning på dotterson och två på hemresan. 2v o 2b 25/12-17/1 för 24000:-. Sedan valde vi thai ner till phuket 2300:-, dyrare än airasia men skönt slippa flygplats när barnen är trötta och bara vill komma fram. Klart inget direkt flyg men vi kommer undan med ca 27000:- totalt för oss fyra med hyfsad restid. Längtar :) han inte vara hemma i mer än 5 dagar innan vi bokade igen :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vi skall vara borta en månad och hinna med Singapore och Malaysia på vägen. Bokade 2 vuxna och 2 barn ARN-Singapore vid lucia och BKK-ARN. Kostade 22000:- med turkarna inkl 2 timmars stop i Istanbul. TYcker det var grymt bra. Passade även på att boka AirAsia mellan Singapore-Kuala Lumpur-Langkawi. Gick på 2000:- totalt för alla 4 inkl. extra 60 kg bagage. Såg att vi sedan kunde flyga HatYai-BKK för ca. 2000:-, så med alla flyg 26000:-. Måste jag säga att jag är väldigt nöjd med.

Tänk på att de flesta bolagen inte släppt biljetter för hemresa i Januari ännu då de andvänder 11 mån eller 330 dgr innan de släpper biljetter, så jag tror man kan ha is i magen en stund till. Som det är nu är det KLM, Austrian, Turkish och EgyptAir som har biljetter till överkomliga priser.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det dyrare att bara boka enkelresa än tur/retur?

Hittade en resa nu med Thai på Flygresor.se under de datum vi önskar 14/12-2/1 för 28.500:-. Två vuxna, två barn.

http://www.flygresor.se/showresult.php?id=12991597

Det är ju ett helt ok pris men grejen är att vi kommer åka bort mot Koh Lanta efter ett par dagar i Phuket där vi landar så närmast att ta sig hem är ju från Krabi.

Är det värt att ta sig till Phuket igen då för att flyga hem eller är det bara att söka vidare på returbiljetter från Krabi istället???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det dyrare att bara boka enkelresa än tur/retur?

Hittade en resa nu med Thai på Flygresor.se under de datum vi önskar 14/12-2/1 för 28.500:-. Två vuxna, två barn.

http://www.flygresor.se/showresult.php?id=12991597

Det är ju ett helt ok pris men grejen är att vi kommer åka bort mot Koh Lanta efter ett par dagar i Phuket där vi landar så närmast att ta sig hem är ju från Krabi.

Är det värt att ta sig till Phuket igen då för att flyga hem eller är det bara att söka vidare på returbiljetter från Krabi istället???

Sök inte på "enkel" utan på "retur från annan ort" (s.k. "open jaw") så ser du ganska snabbt om det lönar sig eller inte.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det dyrare att bara boka enkelresa än tur/retur?

Hittade en resa nu med Thai på Flygresor.se under de datum vi önskar 14/12-2/1 för 28.500:-. Två vuxna, två barn.

http://www.flygresor.se/showresult.php?id=12991597

Det är ju ett helt ok pris men grejen är att vi kommer åka bort mot Koh Lanta efter ett par dagar i Phuket där vi landar så närmast att ta sig hem är ju från Krabi.

Är det värt att ta sig till Phuket igen då för att flyga hem eller är det bara att söka vidare på returbiljetter från Krabi istället???

Sök inte på "enkel" utan på "retur från annan ort" (s.k. "open jaw") så ser du ganska snabbt om det lönar sig eller inte.

Vet inte hur sökmotorn ser ut på flygresor.se?

Men på ex. allaflygbiljetter.se så kan du, precis som Hansjo säger, välja annan hemreseort.

Kollade "din" resa, ner till Phuket och hem från Krabi finns för 28.542:- med Thai!

edit:

Klistrar in sökresultatet.

http://www.allaflygbiljetter.se/flyg/phuket_hkt?q=9218441789445425155

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Smiter in med en snabb fråga!

Om man bokar vi tex. flygstolen.se , när måste man betala biljetterna?

Gjorde det för något år sedan, men har glömt!

Det är med största sannolikhet omgående betalning!

Bokade med dom på senaste resan då var det full betalning direkt!

Bokade drygt 3 månader innan resa.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det dyrare att bara boka enkelresa än tur/retur?

Hittade en resa nu med Thai på Flygresor.se under de datum vi önskar 14/12-2/1 för 28.500:-. Två vuxna, två barn.

http://www.flygresor.se/showresult.php?id=12991597

Det är ju ett helt ok pris men grejen är att vi kommer åka bort mot Koh Lanta efter ett par dagar i Phuket där vi landar så närmast att ta sig hem är ju från Krabi.

Är det värt att ta sig till Phuket igen då för att flyga hem eller är det bara att söka vidare på returbiljetter från Krabi istället???

Sök inte på "enkel" utan på "retur från annan ort" (s.k. "open jaw") så ser du ganska snabbt om det lönar sig eller inte.

Vet inte hur sökmotorn ser ut på flygresor.se?

Men på ex. allaflygbiljetter.se så kan du, precis som Hansjo säger, välja annan hemreseort.

Kollade "din" resa, ner till Phuket och hem från Krabi finns för 28.542:- med Thai!

edit:

Klistrar in sökresultatet.

http://www.allaflygbiljetter.se/flyg/phuket_hkt?q=9218441789445425155

Tack snälla för detta tips!

Om man söker nån dag senare återresa så är det mkt dyrare...Kan det vara så kanske att det ligger alldeles i skarven med hur dom släpper lite bättre biljetter.

28.500:- känns ju riktigt bra med Thai som vi helst av allt vill flyga med.

Billigare lär vi kanske inte komma????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Varför hittar man inte dom biljetterna (se förra sidan länk från allaflygbiljetter.se) på Flygresor.se???

Borde inte dom dyka upp där? Då måste man ju ha en jäkla tur att gå in på rätt sökforum i alla fall.   ???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har missat eller vet ej hur gammalt dit barn är, snabbkollade lite och Thai tar 22247kr för 2 vuxna + 1 barn på 5 år. Stockholm - Phuket tor.

Gjorde sökningen på boka smart

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har missat eller vet ej hur gammalt dit barn är, snabbkollade lite och Thai tar 22247kr för 2 vuxna + 1 barn på 5 år. Stockholm - Phuket tor.

Gjorde sökningen på boka smart

2 vuxna och 2 barn på 8 år och 11 år!

Boka smart...ännu en sajt jag aldrig hört talas om  :cr

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

28.500:- inkl skatter är väl ett riktigt klipp för oss 4 runt jul, eller hur???

Ska boka med en annan familj på lika många.

Är det säkrast att jag bokar för oss alla på en gång så det inte blir nåt strul med biljetter, eller kan man lugnt sitta på varsin ort o boka samtidigt???

Tack snälla Evert för tipset!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet är att det är bättre att boka alla samtidigt. Om det blir strul så är det lättare att hantera. Jag har tvingats göra olika bokningar för vår familj av olika anledningar och det är skitstruligt så fort man har frågor till bokningsföretag eller flygbolag. Men ddet GÅR att boka olika orter och behöver inte innebära problem. Tänk på att boka med kreditkort som har avbeställningsskydd om du har det. Onödigt och betala extra för det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kör på en bokningssajt å få bokat nu..... Snart kommer biljetterna stiga eller ta slut. Jag hade bokat till bkk och sytt ihop med inrikes sen som jag tidigare sagt. Skit enkelt...... Känns som det krånglas till lite här..... Med olika sidor mm, flygresor.se e enligt mig en riktigt bra sida brukar aldrig blanda in nåt annat.....

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Konstigt det där med flygpriser!

Igårkväll när jag kom hem från vän skulle jag åter kolla efter de bra priserna men då fanns de ej kvar. Då var de uppe i 32000:- och inte 28500:- som jag tidigare på kvällen hittat.

http://www.flygstolen.se/flygstolar.aspx?city1=STO&city2=HKT&city3=KBV&city4=STO&openJaw=True&date1=14/12/2013&date2=4/1/2014&adults=4&children=8/11/9/11&restrict_to_carrier=TG

Nu på förmiddagen hittar jag för 28.500:- igen. Flygstolen är det med, två vuxna, två barn. 14/12-4/1. Stockholm -Phuket. Och hem från Krabi/över Bangkok/Stockholm.

Nu när jag försöker boka med oss alla 4 vuxna och 4 (8,9,11,11 år) barn så blir det SVINDYRT!

Finns det alltså bara 2+2 biljetter som är billiga kvar?

Tror också att det underlättar om jag bokar för oss alla 8 direkt ifall nåt ändras.

Får ringa Flygstolens kundtjänst annars imorgon!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Konstigt det där med flygpriser!

Igårkväll när jag kom hem från vän skulle jag åter kolla efter de bra priserna men då fanns de ej kvar. Då var de uppe i 32000:- och inte 28500:- som jag tidigare på kvällen hittat.

http://www.flygstolen.se/flygstolar.aspx?city1=STO&city2=HKT&city3=KBV&city4=STO&openJaw=True&date1=14/12/2013&date2=4/1/2014&adults=4&children=8/11/9/11&restrict_to_carrier=TG

Nu på förmiddagen hittar jag för 28.500:- igen. Flygstolen är det med, två vuxna, två barn. 14/12-4/1. Stockholm -Phuket. Och hem från Krabi/över Bangkok/Stockholm.

Nu när jag försöker boka med oss alla 4 vuxna och 4 (8,9,11,11 år) barn så blir det SVINDYRT!

Finns det alltså bara 2+2 biljetter som är billiga kvar?

Tror också att det underlättar om jag bokar för oss alla 8 direkt ifall nåt ändras.

Får ringa Flygstolens kundtjänst annars imorgon!

Har oxå vart ute för det att biljetterna blivit dyrare med fler i bokningen, styckpriset alltså :)... Nära jag la upp på straffpunkten där...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som oftast så varierar ju flygpriser beroende på tillgång och efterfrågan och om det blir många bokningar samtidigt så verkar ju efterfrågan stor. Tror att det bästa är att låta Jorden/Jade sköta detta, det verkar enklast så ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×