Selma08 0 Report post Posted January 14, 2013 Vill till Thailand 2-3 veckor över jul och nyår 2013-14....vet bara inte vart vi ska åka? Är Koh Samui hysteriskt fullpackat med turister denna period? Är det svårt hitta boende? Är 2 veckor för lång tid på denna ö? Vill bo på hotell/resort på stranden,3-4 stjärnigt med pool.Gärna en strand som är lite lugnare men ändå fin och promenadavstånd till restauranger och små butiker. Tips,någon? Share this post Link to post Share on other sites
Guest isitcozimcool Report post Posted January 14, 2013 Vill till Thailand 2-3 veckor över jul och nyår 2013-14....vet bara inte vart vi ska åka? 1. Är Koh Samui hysteriskt fullpackat med turister denna period? 2. Är det svårt hitta boende? 3. Är 2 veckor för lång tid på denna ö? Vill bo på hotell/resort på stranden,3-4 stjärnigt med pool.Gärna en strand som är lite lugnare men ändå fin och promenadavstånd till restauranger och små butiker. Tips,någon? Samui är väl ett av de mest omskrivna resmålen på forumet, borde gå att hitta mkt info via sök. Men lite korta svar på dina frågor: 1. Japp. 2. På plats japp, i förväg borde inte vara några problem. 3. Nej. Ett av de resmål som (enligt mitt tycke) pallar för 2 v utan att man tröttnar. Sen är ju alla olika. Men som sagt, sök och du kommer finna svar på alla livets frågor.... Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted January 14, 2013 Hej, Är Koh Samui hysteriskt fullpackat med turister denna period? Det beror på vem du frågar (folk har så olika uppfatningar om vad som är mycket) och var på ön du befinner dig. På Chaweng och i Lamai är det utan tvekan mycket folk kring nyår, men på norra, södra och västra sidan är det ganska lite. Jämför man med Patong i Phuket exempelvis, är det ganska lugnt på Samui. Är det svårt hitta boende? Nja, nästan alla de populära hotellen är fullbokade eller så gott som fullbokade vid nyår. Dock kan man hitta boende om man går runt lite. Min vän fick sova i bilen med sin familj på Koh Phangan på nyårsnatten. De letade hotell länge utan framgång. Är 2 veckor för lång tid på denna ö? Nä, ganska lagom för de flesta. Jag ser få som blir uttråkade på den tiden, men det finns säkert. Innan jag flyttade till ön åkte jag hit i 1-4 månader åt gången. Vill bo på hotell/resort på stranden,3-4 stjärnigt med pool.Gärna en strand som är lite lugnare men ändå fin och promenadavstånd till restauranger och små butiker. Jag drar till med Am Samui Resort på Lamai Beach. Ett kanonresort. Tycker jag. Det finns många andra. Share this post Link to post Share on other sites
Captain Thailand 7 Report post Posted January 14, 2013 Förresten, Lugnt sa du. Lamai är "halvlugnt"... Fair House Villas & Spa i Maenam är också RIKTIGT bra. Maenam är en ganska lugn strand i norr. Share this post Link to post Share on other sites
Selma08 0 Report post Posted January 14, 2013 TACK för alla svar så här långt Funderar på att leta boende på Bophut-stranden,känns det som ett bra val om man vill ha lite lugnare men ändå inte helt "off" ? Share this post Link to post Share on other sites
Martin 0 Report post Posted January 14, 2013 TACK för alla svar så här långt Funderar på att leta boende på Bophut-stranden,känns det som ett bra val om man vill ha lite lugnare men ändå inte helt "off" ? Bophut uppfyller nog de flesta av era krav, men när det gäller butiker så är det oftast lite småfattigt, men det är inga problem att ta en songthew åt ena hållet till Chaweng eller åt andra hålllet till t.ex. Nathon för lite småbutiker med all möjligt. Ni får även väldigt kort avstånd till Maenam, som jag anser är en riktigt trevlig strand och oftast ganska folktom på flera sträckor. Share this post Link to post Share on other sites
bozzo70 0 Report post Posted February 4, 2013 Hur är vädret på samui i december om man jämför med ex. koh chang, koh samet.. Vi landar i bangkok 8 dec -13 ska vara i landet drygt 4 veckor Share this post Link to post Share on other sites
pelle77 14 Report post Posted February 4, 2013 Hur är vädret på samui i december om man jämför med ex. koh chang, koh samet.. Vi landar i bangkok 8 dec -13 ska vara i landet drygt 4 veckor Det är betydligt större risk för regn på Samui än på Chang i december. Ta Samui så sent som möjligt under de 4 veckorma om ni vill dit. Share this post Link to post Share on other sites