Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
husse

Varför är "övriga frågor" borta

Rekommendera Poster

Ja rensad kan jag ha överseende med, men beslut om vad? som jag tycker den enda anledningen till att man kikar in här ibland.

Nu kanske jag inte är någon nybörjare på Thaioland längre och söker andra kanaler, som jag också hittat, men har trots det litet utbyte av det här forumet.

Men alla dessa frågor om vilket hotell och vad kostar detta, läser jag inte längre, och lämmnar således inget svar heller

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Personligen så tror jag att den togs bort för att någon skulle slippa läsa ett inlägg gällande sig själv i irriterartrådan.

Snacka om dålig självinsikt, du är säkert tillräckligt begåvad att förstå vad jag menar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trist , hoppas verkligen att ämnet öppnas igen, annars blir det trista måltider framöver när tipsen från våra matlagnings entusiasmer här på forumet är borta!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag saknar också den kategorin, det gör ju forumet lite levande. Tror t om Martin kommer sakna HANSJOS recept så han faller nog till föga snart  :cool

Gulle dig "pelle77".  :big hug:

Martin, istället för att ödsla en massa tid på att rensa, varför inte bara låsa allt tills nu och låta oss starta på ny kula? Risken är väl att fler "seriösa" trådar blir infekterade annars om det inte finns något "Ordet är fritt"? Ett "slänga-käft-utrymme" gör ju det hela lite familjärt högt och lågt dessutom. Tror faktiskt att mycket av styrkan i just detta forumet är grundat på en kunskapsbank på hög nivå uppblandat med gemytlig lättja utan att vår moderator kommer med pekpinnar i tid och otid. Medlemmarna känner sig välkomna och bekväma oavsett som nya eller veteraner gällande det som fört oss alla hit, vår nyfikenhet och längtan till Thailand.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Till många som kommenterat i denna tråd måste jag bara säga ....

... ge upp :)

Det har klagats på rasism, trådar som inte borde finnas till mm. just i denna "Order är fritt"-kategorin. Stängde ner en kategori för att rensa upp den och direkt blir det liv i luckan. Är det svårt att klara sig utan en kategori några dagar, kanske en vecka? Har man klagat, så får man också tåla att den stängs ner, för rensning, tillfälligt eller permanent.

För de som tvungtet vill uppdatera sin egen "dagens" mat, träning, dricka mm. flera gånger om dagen, kan ju köra lite Twitter och Facebook så länge ...

Kan också nämna att trådar som läggs i andra kategorier, som kanske "tidigare" hade passar i "Order är fritt" kommer omedelbart raderas. Medlemmarna får väl helt enkelt vänta med dessa trådar till och om "Order är Fritt" kommer upp igen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Personligen så tror jag att den togs bort för att någon skulle slippa läsa ett inlägg gällande sig själv i irriterartrådan.

Snacka om dålig självinsikt, du är säkert tillräckligt begåvad att förstå vad jag menar.

Inte alls, men på grund av massa irritationsinlägg, provokationsinlägg mm. som även du brukar vara bra på, så får man ta och städa upp en hel kategori.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Personligen så tror jag att den togs bort för att någon skulle slippa läsa ett inlägg gällande sig själv i irriterartrådan.

Snacka om dålig självinsikt, du är säkert tillräckligt begåvad att förstå vad jag menar.

Inte alls, men på grund av massa irritationsinlägg, provokationsinlägg mm. som även du brukar vara bra på, så får man ta och städa upp en hel kategori.

Vad är provokationsinlägg för dig? Och vad är ordet är FRITT?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Till många som kommenterat i denna tråd måste jag bara säga ....

... ge upp :)

Det har klagats på rasism, trådar som inte borde finnas till mm. just i denna "Order är fritt"-kategorin. Stängde ner en kategori för att rensa upp den och direkt blir det liv i luckan. Är det svårt att klara sig utan en kategori några dagar, kanske en vecka? Har man klagat, så får man också tåla att den stängs ner, för rensning, tillfälligt eller permanent.

För de som tvungtet vill uppdatera sin egen "dagens" mat, träning, dricka mm. flera gånger om dagen, kan ju köra lite Twitter och Facebook så länge ...

Kan också nämna att trådar som läggs i andra kategorier, som kanske "tidigare" hade passar i "Order är fritt" kommer omedelbart raderas. Medlemmarna får väl helt enkelt vänta med dessa trådar till och om "Order är Fritt" kommer upp igen.

Jag är helt för att en ägare / moderator till ett forum är den som bestämmer allting. Att ifrågasätta vad som får debatteras, eller "varför heter det ordet är fritt när vissa obekväma sanningar inte får skrivas där" skall bara vara lönlöst.

Dock, bara ett vänskapligt råd, även om ägaren har absolut bestämmanderätt, ett forum är också enbart dess medlemmar. Att raljera över att twitter och facebook kan användas istället, eller en "vänta och se"-attityd är kanske inte det absolut bästa.

Vad är målet med forumet? Är det att bara diskutera vilka hotell som är bra, var uttagsautomater ligger, hur bra / dåliga forex osv? Det må ju såklart vara fallet, vilket jag personligen hade tyckt var tråkigt,  men jag antar att de som har klagat på "ordet-är-fritt"-delen hade tyckt var bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst isitcozimcool

Till många som kommenterat i denna tråd måste jag bara säga ....

... ge upp :)

Det har klagats på rasism, trådar som inte borde finnas till mm. just i denna "Order är fritt"-kategorin. Stängde ner en kategori för att rensa upp den och direkt blir det liv i luckan. Är det svårt att klara sig utan en kategori några dagar, kanske en vecka? Har man klagat, så får man också tåla att den stängs ner, för rensning, tillfälligt eller permanent.

För de som tvungtet vill uppdatera sin egen "dagens" mat, träning, dricka mm. flera gånger om dagen, kan ju köra lite Twitter och Facebook så länge ...

Kan också nämna att trådar som läggs i andra kategorier, som kanske "tidigare" hade passar i "Order är fritt" kommer omedelbart raderas. Medlemmarna får väl helt enkelt vänta med dessa trådar till och om "Order är Fritt" kommer upp igen.

Jag är helt för att en ägare / moderator till ett forum är den som bestämmer allting. Att ifrågasätta vad som får debatteras, eller "varför heter det ordet är fritt när vissa obekväma sanningar inte får skrivas där" skall bara vara lönlöst.

Dock, bara ett vänskapligt råd, även om ägaren har absolut bestämmanderätt, ett forum är också enbart dess medlemmar. Att raljera över att twitter och facebook kan användas istället, eller en "vänta och se"-attityd är kanske inte det absolut bästa.

Vad är målet med forumet? Är det att bara diskutera vilka hotell som är bra, var uttagsautomater ligger, hur bra / dåliga forex osv? Det må ju såklart vara fallet, vilket jag personligen hade tyckt var tråkigt,  men jag antar att de som har klagat på "ordet-är-fritt"-delen hade tyckt var bra.

:JC_goodpost:

Lite oväntat, men jag håller faktiskt med helt och hållet ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är väl lite korkad som inte fattar vad detta handlar om  ???

Läser så gott som aldrig ordet är fritt numera och skulle nog aldrig ha märkt att det saknas. Men ni som gör det kan väl lugna ner er ett par dagar? Det kan väl knappast vara någon katastrof, eller :)

Hellre en moderator som modererar än en som skiter i forumet (vilket man kan se på många andra forum).

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är helt för att en ägare / moderator till ett forum är den som bestämmer allting. Att ifrågasätta vad som får debatteras, eller "varför heter det ordet är fritt när vissa obekväma sanningar inte får skrivas där" skall bara vara lönlöst.

Det handlar inte om "obekväma sanningar" utan om helt opassande kommentarer och trådar. Jag tycker inte att rasistiska uttalande och påhopp behövs i den kategorin. Då man under en tid missat en del av dessa trådar och medlemmarna har inte alls varit aktiva på att anmäla dessa skräpinlägg och trådar, väljer jag att stänga ner kategorin och gå igenom den.

Att den hette "Order är fritt" är helt rätt, men det betyder inte att det är fritt fram och kränka folk. Det finns gränser för allt i alla medier. En del åsikter som man hittills hittat i den kategorin passar i avpixlat och inte på detta forum.

I fortsättningen kommer nog hårdare moderering tillämpas, i alla fall under en tid. Klarar man inte av detta, så är det tråkigt. Jag stänger hellre ner forumet än låter det förfalla med dumma kommentarer och påhopp.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är väl lite korkad som inte fattar vad detta handlar om  ???

Läser så gott som aldrig ordet är fritt numera och skulle nog aldrig ha märkt att det saknas. Men ni som gör det kan väl lugna ner er ett par dagar? Det kan väl knappast vara någon katastrof, eller :)

Hellre en moderator som modererar än en som skiter i forumet (vilket man kan se på många andra forum).

:JC_goodpost:

Håller med, vi var många som klagade på bristen på moderering alldeles nyligen. Låt Martin gå igenom detta i lugn och ro. Han är ju knappast ute efter att stoppa recept på maträtter....  :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Till många som kommenterat i denna tråd måste jag bara säga ....

... ge upp :)

Det har klagats på rasism, trådar som inte borde finnas till mm. just i denna "Order är fritt"-kategorin. Stängde ner en kategori för att rensa upp den och direkt blir det liv i luckan. Är det svårt att klara sig utan en kategori några dagar, kanske en vecka? Har man klagat, så får man också tåla att den stängs ner, för rensning, tillfälligt eller permanent.

För de som tvungtet vill uppdatera sin egen "dagens" mat, träning, dricka mm. flera gånger om dagen, kan ju köra lite Twitter och Facebook så länge ...

Kan också nämna att trådar som läggs i andra kategorier, som kanske "tidigare" hade passar i "Order är fritt" kommer omedelbart raderas. Medlemmarna får väl helt enkelt vänta med dessa trådar till och om "Order är Fritt" kommer upp igen.

Nu vet jag inte vad som har hänt dom sista veckorna för jag bestämde mig för att ta en paus här på grund av rasistinläggen när jag åkte till Thailand.

Hade den typen av inlägg fortfarande varit kvar här när jag bärjade läsa här igen idag så hade jag utan någon som helst tvekan röstat med fötterna och lämnat forumet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Sunny

Nu vet jag inte vad som har hänt dom sista veckorna för jag bestämde mig för att ta en paus här på grund av rasistinläggen när jag åkte till Thailand.

Hade den typen av inlägg fortfarande varit kvar här när jag bärjade läsa här igen idag så hade jag utan någon som helst tvekan röstat med fötterna och lämnat forumet.

Samma här! Trist när flera av forumets mest aktiva trådar mest handlar om att spy galla över ett och samma ämne (invandring, integration, folkslag). I längden tar det död på forumet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte vad som har hänt dom sista veckorna för jag bestämde mig för att ta en paus här på grund av rasistinläggen när jag åkte till Thailand.

Hade den typen av inlägg fortfarande varit kvar här när jag bärjade läsa här igen idag så hade jag utan någon som helst tvekan röstat med fötterna och lämnat forumet.

Samma här! Trist när flera av forumets mest aktiva trådar mest handlar om att spy galla över ett och samma ämne (invandring, integration, folkslag). I längden tar det död på forumet.

Jag håller med. Ett Thailandforum är väl inte helt idealiskt för att diskutera svensk invandringspolitik.

Men det går väl att låsa sådana specifika trådar, istället för en hel kategori?! Jag tycker att mycket trevligt försvann. Det som gjorde forumet lite personligt.

Nåja, det är inte hela världen. Jag tror jag och vi överlever detta. :dan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev i inledningen: Rensa är helt ok, men stänga ner hela Övriga Frågor är fel tycker jag.

Många frågor passar helt enkelt inte in bland alla övriga hotellfrågor

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte vad som har hänt dom sista veckorna för jag bestämde mig för att ta en paus här på grund av rasistinläggen när jag åkte till Thailand.

Hade den typen av inlägg fortfarande varit kvar här när jag bärjade läsa här igen idag så hade jag utan någon som helst tvekan röstat med fötterna och lämnat forumet.

Samma här! Trist när flera av forumets mest aktiva trådar mest handlar om att spy galla över ett och samma ämne (invandring, integration, folkslag). I längden tar det död på forumet.

Håller med till 100%. Även jag har hållit mig borta periodvis pga av alla trista och negativa skriverier. Det måste ju gå att diskutera om olika nationaliteters olikheter, men göra det på objektivt sätt. Så även jag anser att en skärpning är nödvändig.

Bra att Martin tar tag i det!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är helt för att en ägare / moderator till ett forum är den som bestämmer allting. Att ifrågasätta vad som får debatteras, eller "varför heter det ordet är fritt när vissa obekväma sanningar inte får skrivas där" skall bara vara lönlöst.

Det handlar inte om "obekväma sanningar" utan om helt opassande kommentarer och trådar. Jag tycker inte att rasistiska uttalande och påhopp behövs i den kategorin. Då man under en tid missat en del av dessa trådar och medlemmarna har inte alls varit aktiva på att anmäla dessa skräpinlägg och trådar, väljer jag att stänga ner kategorin och gå igenom den.

Att den hette "Order är fritt" är helt rätt, men det betyder inte att det är fritt fram och kränka folk. Det finns gränser för allt i alla medier. En del åsikter som man hittills hittat i den kategorin passar i avpixlat och inte på detta forum.

I fortsättningen kommer nog hårdare moderering tillämpas, i alla fall under en tid. Klarar man inte av detta, så är det tråkigt. Jag stänger hellre ner forumet än låter det förfalla med dumma kommentarer och påhopp.

Det är ju i detta jag till 100% håller med dig! Meningen med "ordet är fritt" och "obekväma sanningar" var ju inom "", och den slutade med att det är (och skall vara) lönlöst att klaga på att man inte får skriva vilken dynga som helst. Som jag skrev, i slutändan är det ditt forum, du bestämmer.

Det enda negativa i min kommentar var ett till synes raljerande över att klarar vi inte av att vara här utan att diskutera recept kan vi gå till twitter eller facebook.

Så att allting är glasklart, jag välkomnar en mer närvarande och hårdare moderering, och ett tips från andra forum är att ta hjälp av en eller flera andra (en medhjälpare för rese-delen och en för ordet-är-fritt-delen tex). Men som sagt, du äger, du bestämmer.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Eftersom denna tråd numera är "ordet är fritt" så passar jag på att hoppas att husse och jag får uppleva en bra match ikväll mellan våra lag. Och jag ska inte skriva något rasistiskt om masarna ;)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Riktigt trist att den underkategori med överlägset flest inlägg är borta. Muntrar upp mig med att jag nu har semester och snart ska äta en god Stroganoff. Är glad över att SSK vann igår med  :D

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×