Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
blackgold

Dengeu pa Samui

Rekommendera Poster

Oj,

Jag har faktiskt inte hört något om detta just nu, så tack för info!

För fyra-fem år sedan ca var det en liten epidemi, sedan har det varit ganska lugnt.

Då gäller det att vara lite försiktig då. Tänk på att tigermyggan som sprider viruset är dagsaktiv. På med långbyxor på lunch och middag (och använd lite myggmedel) är mitt bästa tips.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

Oj,

Jag har faktiskt inte hört något om detta just nu, så tack för info!

För fyra-fem år sedan ca var det en liten epidemi, sedan har det varit ganska lugnt.

Då gäller det att vara lite försiktig då. Tänk på att tigermyggan som sprider viruset är dagsaktiv. På med långbyxor på lunch och middag (och använd lite myggmedel) är mitt bästa tips.

är detta sant jag som snart åker :( orka gå med långbyxor på :( jag blir alltid attackerad av myggen med...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst elglenno

elglenno,

Det finns numer ganska milda myggsprayer där man blandar DEET med citronella eller liknande. Jag tycker de funkar lika bra som de med bara DEET. Ett par flaskor med sådana har du nog råd med.

kör alltid med spray iof köpt på 7/11 kanske bara är skit vad vet jag tänkte mest på att behöva glida runt på dagen i långbyxor det har jag ingen lust med :) köper med protex cooling powder tycker det är skönt :) kombinerar man myggspray lukten med coolig powder och den mängd sköljmedel dom har i tvätten så luktar man lite som en transa :) 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×