Gå till innehåll

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Gäst 6-10

Hotell med Svensk tv i Thailand?

Rekommendera Poster

Hej,

På SVTs hemsida finns en lista, "hotell som prenumererar på SVT Europa": http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=42362. SVT EUROPA direktsänder svenskproducerade program från SVT1 och SVT2. "Om SVT EUROPA finns på ett hotell som inte finns på listan sker mottagningen utan giltigt abonnemangsavtal." tolkar jag som att det kan finnas på fler hotell än de angivna.

Tänk också på att SVT har ett stort utbud som du kan titta på via bredband, ofta med viss fördröjning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

När man ser programmen som diskuteras i svensk media saknar man svensk TV allt mindre. ;)

Seriöst så har jag planer på att skaffa hem SVT "Europa" (dags att byta namn?!) när vi byggt kåken klart. På Samui har Ciao Restaurant denna kanal, men jag är tveksam att den går så väldans mycket.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Tryggve

men att ha SVT24 är väl inte helt fel om man vill ha lite nyheter och debatter.

Är du spritt språngande galen? Titta på debatt gör man väl inte på semestern!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

SVT visar ju också många program i efterhand från sin hemsida. Missar jag ett program, brukar jag ofta gå in där och se det i efterhand. Tror de dessutom ligger kvar rätt länge. Har man bara tillgång till en hyfsad internet-uppkoppling samt ex. Windows MediaPlayer, bör väl detta funka från Thailand också. Sedan finns ju även (vilket redan nämnts) möjlighet att se direktsändning via hemsidan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag bara undrar...Hur länge ska ni vara iväg egentligen? Ett par tre veckor klarar man sig utmärkt utan svensk TV. Händer något världsomstörtande får man reda på det via djungeltelegrafen i alla fall. Det är ju semester utan TV och att inte vara ständigt nåbar på telefon.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, det är ju det jag menar. Om man nu har en favvo-serie på SVT och missar den under 2-3 veckor när man är bortrest, så är inte det hela världen, eftersom (om man nu inte kan/vill spela in medans man är borta) ändå kan se de avsnitten i efterhand via SVTs hemsida. Hur fiffigt som helst  :D.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju att har man tillgång till svensk TV då tittar man. Höjden var när vi var på Cypern för ett antal år sedan och låg i sängen och följde Valvakan på TV.  :cr Hallå, semester + säng! Finns väl annat att göra... :glad :glad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju att har man tillgång till svensk TV då tittar man. Höjden var när vi var på Cypern för ett antal år sedan och låg i sängen och följde Valvakan på TV.  :cr Hallå, semester + säng! Finns väl annat att göra... :glad :glad

Å dessutom valvakan... :cr:sv Nåt mera avtändande finns väl inte :glad

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×