Jump to content

Välkommen till Forum om Thailand!

Inte medlem än? Registrera dig nu direkt!

BLI MEDLEM
Sign in to follow this  
tetratop

Fritidsresor tar ingen ansvar för sina resenerer

Recommended Posts

Eran personal på flygplatsen i Krabi är under all kritik. Har precis kommit hem till Sverige och har aldrig i mitt liv varit så illa behandlad vid inchekning som det hände mig igår. Ni är ett resebolag som jag aldrig mer kommer att anlita vid mina resor. Tillsammans med tailändska kolegor har ni gjort upp saker och har en bra deal i erat smutsiga och fula sättet som har för avsikt att komma åt stora summor pengar genom att trakasera, förnedra och diskriminera era kunder!

Eran personal på flygplatsen i Krabi är under all kritik. Har precis kommit hem till Sverige och har aldrig i mitt liv varit så illa behandlad vid inchekning som det hände mig igår. Ni är ett resebolag som jag aldrig mer kommer att anlita vid mina resor. Tillsammans med tailändska kolegor har ni gjort upp saker och har en bra deal i erat smutsiga och fula sättet som har för avsikt att komma åt stora summor pengar genom att trakasera, förnedra och diskriminera era kunder!

Ja den resan var inte bra ser jag, men tog du inte i lite väl mycket nu, kan du utveckla det lite mer så att vi alla förstår vad du råkat ut för, det skulle hjälpa en hel del, svårt att bemöta ditt inlägg utan att ha alla detaljer vid handen.

mooyaa

Antagligen har du käkat på restauranger som rekommenderas av fritidstresor och blivit uppkörd redan där

och åkt deras dubbelt så dyra utflykter, köpt skräddarkläder i deras uppskyltade affärer och fått betala dubbelt där också  :C

Ett tips till alla förstagångsresenärer, sök här på forumet, INNAN ni åker, det finns massor av exempel här

Jag har haft "övervikt" enligt Fritidsresors personal som styr på vilket sätt man ska väga all bagage. Fick betala 5000 baht.

Ja övervikt är ju något som alla flygbolag har sina egna regler för, Thai t ex är ju väldigt generösa andra är väldigt hårda 5000 bath, ja en del pengar det förstår jag och låter väldigt mycket, hur mycket övervikt hade du?

För min egen del och säkert många andra reser vi inte med charter utan reguljärt, det tipset kan jag väl ge dig, har aldrig haft problem med att jag skulle ha övervikt och då har jag haft rullstolar samt annat med mig och har aldrig behövt betala extra för det!

Så i framtiden flyg reguljärt, inte charter, för jag kan tänka mig att de är mer besvärliga, kanske jag har fel, men det är min tanke, kanske andra har andra erfarenheter.

mooyaa

Promlemet är att jag inte har haft någon övervikt alls. Vi var två i sällskapet och de slängde all bagage tillsammans med handbagaget och krävde att vi betalar dem pengarna. Så otrevliga var de och slängde ut oss från inchekningen. Sen kommer Fritidsresors flicka och ska "hjälpa" oss... Jag mår illa ner jag skriver dessa rader....

Promlemet är att jag inte har haft någon övervikt alls. Vi var två i sällskapet och de slängde all bagage tillsammans med handbagaget och krävde att vi betalar dem pengarna. Så otrevliga var de och slängde ut oss från inchekningen. Sen kommer Fritidsresors flicka och ska "hjälpa" oss... Jag mår illa ner jag skriver dessa rader....

Ja det låter ju inte bra alls, nu vet du att nästa gång, åk med de stora flygbolagen, inte charter.

mooyaa

Fast då hade ni ju övervikt även för en person?! Rimligtvis måste ni ha tjänat på att väga alltihop samtidigt.

Det handlar om "övervikt" på 10 kilo... Den delar man ju på två pers. Den vikten var tillåten från Sverige, men inte från Thailand... Enligt Fritidsresor och personalen vid inchekningen ska mam komma till Thailand med 5 kilo mer än vad man kan göra när man lämnar landet! Är det några fler flygbolag som har samma regler?!!

Det handlar om "övervikt" på 10 kilo... Den delar man ju på två pers. Den vikten var tillåten från Sverige, men inte från Thailand... Enligt Fritidsresor och personalen vid inchekningen ska mam komma till Thailand med 5 kilo mer än vad man kan göra när man lämnar landet! Är det några fler flygbolag som har samma regler?!!

Nä, det låter inte rimligt, glöm detta och i framtiden flyg med de stora bolagen! Mitt tips!

mooyaa

Så du hade tio kilo mer än vad du fick ha, och så blir du förvånad när du får betala?! Det är väl inte alls konstigt att du fick betala, det var ju helt rätt!

Du vad vad som är rätt och vad som är fel gubbe!!!

Antagligen har du käkat på restauranger som rekommenderas av fritidstresor och blivit uppkörd redan där

och åkt deras dubbelt så dyra utflykter, köpt skräddarkläder i deras uppskyltade affärer och fått betala dubbelt där också  :C

Ett tips till alla förstagångsresenärer, sök här på forumet, INNAN ni åker, det finns massor av exempel här

Ett mycket bra råd :JC_goodpost:

Av intresse kan vara hur stor var er totala bagagevikt. Flyg med Thai och HANDBAGAGE vägs ej.

Det kan vara intressant, men det mest intresanta var att jag var så pass illa behandlad och dem detaljerna vill jag inte gå på här i forumet

E en skyldighet vi alla har när vi reser att veta giltig vikt, tänk om alla har ca 10 kg övervikt  :o.. Det planet vill varje fall inte jag åka me :nau

God Jul på Er alla :chwi

Vi skulle komma hem till Sverige igår men pga det dåliga vädret fick vi som reste från Krabi till Gbg landa på Oslo flygplats... En tredje del utav passagerarna fick åka buss till Gbg och resten fick sova på hotel vid flygplatsen i Oslo. Sova och sova, de väckte oss mitt i natten för att presentera sina planer om hur vi övriga skulle ta oss till Gbg. Man fick klara sig på egen hand och åka tåg till Oslo sen ta Swebus till Gbg. Resultatet av det hela är att de flesta av oss har inte kommit till sina respektive orter fortfarande 24 timmar efter att planet har landat i Oslo... Jag firar Jul på tåget till Jönköping just nu och hem kommer jag nog inte före kl 20:00.. Tack för det Fritidsresor!

Vad är teratop för en tomte egentligen?

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this